Magazyn National Geographic Polska<\/em> otrzyma<\/strong>ł<\/strong> nagrody za najlepsze materia<\/strong>ł<\/strong>y w trzech g<\/strong>łó<\/strong>wnych kategoriach podczas National Geographic International Media Conference 2014 <\/strong>w Waszyngtonie. Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna polskiej edycji magazynu zosta<\/strong>ł<\/strong>a uznana najbardziej inspiruj<\/strong>ą<\/strong>cym prelegentem podczas presti<\/strong>ż<\/strong>owej konferencji. Poza nagrodami dla magazynu, Martyna wr<\/strong>ó<\/strong>ci<\/strong>ł<\/strong>a z Waszyngtonu z nagrod<\/strong>ą<\/strong> <\/strong>za najlepszy projekt ksi<\/strong>ąż<\/strong>kowy za swoj<\/strong>ą<\/strong> <\/strong>seri<\/strong>ę<\/strong> <\/strong>“<\/strong>Dzieciaki <\/strong>ś<\/strong>wiata<\/strong>”<\/strong> <\/strong>i <\/strong>“<\/strong>Zwierzaki <\/strong>ś<\/strong>wiata<\/strong>”<\/strong>. Cztery nagrody dla jednego kraju to bezprecedensowe wydarzenie w<\/strong> <\/strong>historii konferencji.<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n National Geographic International Media Conference w Waszyngtonie to cykliczne spotkanie redaktorów naczelnych i wydawców, na którym w tym roku gościło 275 osób odpowiedzialnych za wszystkie lokalne edycje National Geographic na całym świecie. Celem zgromadzenia jest wymiana doświadczeń, dyskusje na temat kierunku, w jakim powinien zmierzać National Geographic, który postrzegany jest już nie tylko jako wydanie papierowe magazynu czy telewizja – stąd tytuł tegorocznej konferencji. Szeroko pojęte “media”, czyli cross-platformowość działań National Geographic było głównym tematem tegorocznego spotkania. Ale nie zabrakło też prezentacji i oceny dokonań poszczególnych redakcji, które mają unikalną szansę pochwalić się swoimi najlepszymi materiałami. Martyna Wojciechowska, jako jedyna redaktor naczelna ze wszystkich 40 edycji mi<\/strong>ę<\/strong>dzynarodowych poproszona zosta<\/strong>ł<\/strong>a o wyst<\/strong>ą<\/strong>pienie podczas panelu na temat <\/strong>“<\/strong>Localizing global brand<\/strong>”<\/strong>. Redaktor naczelna polskiego wydania opowiedzia<\/strong>ł<\/strong>a <\/strong> <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Nagrody dla National Geographic Polska <\/em>to historyczne wydarzenie zar<\/strong>ó<\/strong>wno dla Towarzystwa National Geographic, jaki i dla lokalnego zespo<\/strong>ł<\/strong>u:<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n 1. Kategoria <\/span><\/strong>„<\/span><\/strong>Best Department<\/span><\/strong>”<\/span><\/strong> – dla oryginalnego jednostronicowego materiału, pt. „<\/strong>Pierwszy dow<\/strong>ó<\/strong>d ewolucji<\/strong>”<\/strong> – o dziobach zięb Darwina, które pomogły twórcy teorii ewolucji zrozumieć mechanizmy doboru naturalnego. Materiał ukazał się w NG Polska <\/em>w styczniu 2014 r., twórcą layoutu jest dyrektor artystyczny magazynu Wojciech Franus<\/strong>.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n 2. Kategoria <\/span><\/strong>„<\/span><\/strong>Best Extended Department<\/span><\/strong>”<\/span><\/strong> – dla materiału kilkustronicowego, którym był autorski fotoreportaż Arkadiusza Makowskiego <\/strong>„<\/strong>W kosmosie zielonej <\/strong>łą<\/strong>ki<\/strong>”<\/strong>. Makrofotografie małych stworzeń, których na co dzień nie dostrzegamy, pokonały konkurencję z innych edycji. Artykuł został opublikowany w NG Polska<\/em> w grudniu 2012 r. Praca Arkadiusza Makowskiego <\/strong>„<\/strong>Elvis<\/strong>”<\/strong> <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n 3. Kategoria <\/span><\/strong>„<\/span><\/strong>Best Feature<\/span><\/strong>”<\/span><\/strong> – dla dużego materiału, liczącego kilkanaście-kilkadziesiąt stron. <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n 4. Kategoria <\/span><\/strong>„<\/span><\/strong>Best marketing campaign<\/span><\/strong>”<\/span><\/strong> – za pojedynczy produkt lub serię, dla projektu książkowego “Dzieciaki świata” i “Zwierzaki świata” autorstwa Martyny Wojciechowskiej<\/strong>. Książki wydane pod brandem National Geographic<\/em> przez wydawnictwo Burda Książki sprzedały się w liczbie ponad 200 tysięcy egzemplarzy!<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Jestem zaszczycona, <\/em>ż<\/em>e praca zespo<\/em>ł<\/em>u National Geographic Polska zosta<\/em>ł<\/em>a tak bardzo doceniona na arenie mi<\/em>ę<\/em>dzynarodowej. Kiedy 8 lat temu przekracza<\/em>ł<\/em>am pr<\/em>ó<\/em>g redakcji nawet nie marzy<\/em>ł<\/em>am <\/em>o takiej skali sukcesu. Siedziba Towarzystwa National Geographic w Waszyngtonie to naprawd<\/em>ę<\/em> <\/em>wyj<\/em>ą<\/em>tkowe miejsce. Mo<\/em>ż<\/em>liwo<\/em>ść<\/em> <\/em>wyst<\/em>ą<\/em>pienia przed tak niezwyk<\/em>łą<\/em> <\/em>widowni<\/em>ą<\/em>, pomi<\/em>ę<\/em>dzy odkrywcami, eksploratorami czy najlepszymi fotografami na <\/em>ś<\/em>wiecie by<\/em>ł<\/em>a dla mnie wa<\/em>ż<\/em>nym do<\/em>ś<\/em>wiadczeniem. Tym bardziej wi<\/em>ę<\/em>c cieszy mnie tak pozytywny odbi<\/em>ó<\/em>r po konferencji i traktuj<\/em>ę<\/em> <\/em>to jak ogromne wyr<\/em>óż<\/em>nienie. Wr<\/em>ó<\/em>ci<\/em>ł<\/em>am te<\/em>ż<\/em> <\/em>z wyj<\/em>
<\/strong><\/span><\/p>\n
<\/strong>o tym, jaki wp<\/strong>ł<\/strong>yw na mark<\/strong>ę<\/strong> National Geographic w Polsce ma jej marka osobista. Prezentacja uznana zosta<\/strong>ł<\/strong>a przez zgromadzonych go<\/strong>ś<\/strong>ci najbardziej inspiruj<\/strong>ą<\/strong>cym wyst<\/strong>ą<\/strong>pieniem konferencji. <\/strong><\/span><\/p>\n
<\/strong>w 2012 r. zdoby<\/strong>ł<\/strong>a r<\/strong>ó<\/strong>wnie<\/strong>ż<\/strong> Grand Prix Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic.<\/strong><\/span><\/p>\n
W tej kategorii bezkonkurencyjny okazał się materiał znanego fotografa Tomasza Tomaszewskiego<\/strong>, generalnego konsultanta polskiej edycji NG, zatytułowany „<\/strong>Podlasie. <\/strong>
<\/strong>Na pograniczu kraj<\/strong>ó<\/strong>w, kultur i<\/strong> <\/strong>czas<\/strong>ó<\/strong>w<\/strong>”<\/strong>. Artykuł został opublikowany marcu 2012.<\/span><\/p>\n