65% europejskich klientów, podróżujących samolotami, jest niezadowolonych z jakości potraw serwowanych podczas lotu, a niecałe 6% określa jedzenie jako “smaczne”. Takie wnioski można wyciągnąć z najnowszej ankiety, przeprowadzonej wśród Użytkowników Zoover. <\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Zoover<\/a> zwrócił się do swoich Użytkowników z pytaniem o jakość jedzenia <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Różnice podczas lotów liniowych i tanich linii lotniczych <\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Według Użytkowników Zoover jakość jedzenia jest różna w poszczególnych liniach lotniczych. I nie będzie wielkim zaskoczeniem, że w tanich liniach lotniczych, jakość jak i cena dostępnych posiłków, pozostawia wiele do życzenia. Wielu turystów uważa, że ceny w stosunku do jakości jedzenia są horrendalnie wysokie. Posiłki podczas droższych lotów, zostały określone jako smaczniejsze.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Nowe inicjatywy<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Aby wyjść na przeciw wymaganiom klientów, linie lotnicze sukcesywnie wprowadzają zmiany i dążą do poprawy jakości serwowanych potraw. Można odnotować kilka przykładów: pasażerowie turecko-holenderskich linii Corendon, mają możliwość zakupu uwielbianych w Holandii krokietów, które są fryturowane na pokładzie.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Również znani kucharze próbują polepszyć samolotowe menu. British Airways zaprosiły do współpracy Heston Blumenthal, a Gordon Ramsay stworzył menu dla Singapore Airlines.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Niemcy najbardziej krytyczni <\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Niemcy wypowiadają się najbardziej krytycznie na temat smaku potraw, natomiast Polacy są najbardziej zadowoleni z jakości jedzenia. Nasuwa się pytanie, czy nasi rodacy jedzą tylko w najlepszych liniach lotniczych, czy po prostu brakuje nam dobrego smaku…<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Aż 74% Niemców bardzo źle ocenia jakość jedzenia, 20% określa smak jako umiarkowany, a tylko 6% jako smaczny. 11% polskich turystów uważa, że jedzenie jest smaczne, a 56% wypowiada się negatywnie na temat jakości potraw.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Holendrzy nieco mniej krytyczni<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Holendrzy nieco mniej krytycznie oceniają jakość jedzenia w samolotach, choć aż 56% jest niezadowolonych ze smaku potraw, a tylko 7% ocenia je jako smaczne. 61% Francuzów podziela zdanie większości europejczyków, czyli negatywnie ocenia jakość jedzenia. 30% uważa, że jedzenie jest smaczne lub umiarkowanie dobre.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Belgowie, w porównaniu z resztą Europejczyków są bardziej krytyczni, gdyż 70% ankietowanych określa samolotowe menu jako niedobre lub wręcz okropne <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Warunki na pokładzie odpowiedzialne za smak jedzenia <\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Czy za smak potraw odpowiada jakość dostarczanych produktów czy też ograniczone możliwości ‘pokładowej kuchni’? Wygląda na to, że to specyficzne warunki w samolocie, w głównej mierze mają wpływ na jakość serwowanych potraw. Po pierwsze ograniczona przestrzeń, po drugie pod wpływem ciśnienia, smak produktów się zmienia. Zarówno smak słodki jak i słony jest odbierany jako mniej intensywny, a kwaśny i gorzki zostaje zaburzony.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Pod wpływem warunków, panujących na pokładzie zmienia się również intensywność zapachów, a według ankiety aż 80% ludzi uważa, że na smak jedzenia ma wpływ jego zapach. <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n PR<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" 65% europejskich klient\u00f3w, podr\u00f3\u017cuj\u0105cych samolotami, jest niezadowolonych z jako\u015bci potraw serwowanych podczas lotu, a nieca\u0142e 6% okre\u015bla jedzenie jako “smaczne”. Takie wnioski mo\u017cna wyci\u0105gn\u0105\u0107 z najnowszej ankiety, przeprowadzonej w\u015br\u00f3d U\u017cytkownik\u00f3w Zoover.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[44,3],"tags":[65,16,5712,5670],"slowa":[],"typ":[],"class_list":["post-8013","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-przeglad-prasy","category-wydarzenia-aktualnosci-turystyczne","tag-hotele","tag-noclegi","tag-rezerwacje-noclegow","tag-zoover"],"yoast_head":"\n
w samolotach, dzięki czemu w sondzie wzięło udział prawie 2000 podróżników. Oto jak wyglądają wyniki głosowania: 39,5% uważa jedzenie za “niezbyt dobre”, 25% określa smak jako “okropny”, a 30% jako “umiarkowany”.<\/span><\/p>\n
w smaku. Tylko dla 4% Belgów jedzenie jest smaczne.<\/span><\/p>\n
<\/span>
Więcej informacji na temat ankiety można znaleźć na stronie Weblog.zoover.pl<\/a><\/span><\/p>\n