Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":7865,"date":"2014-02-17T10:26:36","date_gmt":"2014-02-17T09:26:36","guid":{"rendered":"http:\/\/turystyka24h.pl\/index.php\/2014\/02\/17\/azjatyccy-pasazerowie-zadecyduja-o-przyszlosci-dalekich-lotow-w-klasie-ekonomicznej\/"},"modified":"2014-02-17T10:26:36","modified_gmt":"2014-02-17T09:26:36","slug":"azjatyccy-pasazerowie-zadecyduja-o-przyszlosci-dalekich-lotow-w-klasie-ekonomicznej","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/turystyka24h.pl\/azjatyccy-pasazerowie-zadecyduja-o-przyszlosci-dalekich-lotow-w-klasie-ekonomicznej\/","title":{"rendered":"Azjatyccy pasa\u017cerowie zadecyduj\u0105 o przysz\u0142o\u015bci dalekich lot\u00f3w w klasie ekonomicznej"},"content":{"rendered":"
Nowe badania pokazuj\u0105, \u017ce komfort podr\u00f3\u017cy lotniczej ma kluczowe znaczenie dla pasa\u017cer\u00f3w z Azji<\/span><\/p>\n
<\/span><\/p>\n
Airbus opublikowa\u0142 wyniki nowych bada\u0144 po\u015bwi\u0119conych oczekiwaniom \u00a0azjatyckich pasa\u017cer\u00f3w klasy ekonomicznej w zakresie komfortu lotu. Raport \u201eThe Future of Comfort: Asia\u201d\u00a0 (Przysz\u0142o\u015b\u0107 komfortu: Azja), opracowany przez mi\u0119dzynarodow\u0105 futurologiczn\u0105 firm\u0119 konsultingow\u0105 The Future Laboratory, rzuca nowe \u015bwiat\u0142o na ewoluuj\u0105ce potrzeby coraz bardziej wp\u0142ywowych azjatyckich podr\u00f3\u017cnych.<\/span><\/p>\n
<\/span><\/p>\n
Airbus przewiduje, \u017ce do 2032 r. region azjatycki b\u0119dzie mia\u0142 45 procentowy udzia\u0142 w globalnej liczbie pasa\u017cer\u00f3w; Azjaci zdominuj\u0105 podr\u00f3\u017ce powietrzne w 21 wieku i b\u0119d\u0105 w decyduj\u0105cy spos\u00f3b kszta\u0142towa\u0107 komfort lot\u00f3w w klasie ekonomicznej.<\/span><\/p>\n
<\/span><\/p>\n
Badania ukazuj\u0105 dwa wy\u0142aniaj\u0105ce si\u0119 typy azjatyckich pasa\u017cer\u00f3w, kt\u00f3rzy \u2014 ze wzgl\u0119du na rosn\u0105c\u0105 popularno\u015b\u0107 medi\u00f3w spo\u0142eczno\u015bciowych oraz globalne dzielenie si\u0119 do\u015bwiadczeniami w internecie \u2014 wiedz\u0105 wi\u0119cej o lataniu i domagaj\u0105 si\u0119 wy\u017cszego poziomu komfortu:<\/span><\/p>\n
<\/span><\/p>\n
\n
Nowi zamo\u017cni podr\u00f3\u017cni <\/strong>to osoby rozpoczynaj\u0105ce karier\u0119, w wieku od 18 do 34 lat, dysponuj\u0105ce szerok\u0105 wiedz\u0105, kt\u00f3rzy doceniaj\u0105 obs\u0142ug\u0119 i dodatkowe\u00a0 us\u0142ugi.<\/span><\/li>\n
Cz\u0119sto podr\u00f3\u017cuj\u0105ce osoby o wysokich dochodach<\/strong> maj\u0105 wi\u0119ksze do\u015bwiadczenie w lataniu samolotem, znajduj\u0105 si\u0119 na \u015brodkowym etapie kariery i ceni\u0105 osobisty czas oraz komfort, przy czym szeroko\u015b\u0107 fotela odgrywa kluczow\u0105 rol\u0119 w ich poczuciu komfortu.<\/span><\/li>\n<\/ul>\n
<\/span><\/p>\n
Cho\u0107 oczekiwania tych pasa\u017cer\u00f3w w zakresie komfortu nieco si\u0119 r\u00f3\u017cni\u0105, istniej\u0105 czynniki, do kt\u00f3rych przywi\u0105zuj\u0105 bardzo podobn\u0105 wag\u0119:<\/span><\/p>\n
<\/span><\/p>\n
\n
Sen, dobre samopoczucie i relaks prowadz\u0105 do wi\u0119kszej produktywno\u015bci. <\/strong>Jest to sprawa szczeg\u00f3lnie istotna w Azji, gdzie wschodz\u0105ce rynki stwarzaj\u0105 nowe mo\u017cliwo\u015bci biznesowe, a 70 proc. podr\u00f3\u017cnych w klasie ekonomicznej lata s\u0142u\u017cbowo (najwy\u017cszy odsetek na \u015bwiecie**). Azjatyccy pasa\u017cerowie uwa\u017caj\u0105, \u017ce mo\u017cliwo\u015b\u0107 odpoczynku podczas lotu przek\u0142ada si\u0119 na wi\u0119ksz\u0105 wydajno\u015b\u0107 pracy, inaczej ni\u017c ludzie z Zachodu, kt\u00f3rzy traktuj\u0105 podr\u00f3\u017c jako okazj\u0119 do nadrobienia zaleg\u0142o\u015bci. W opinii Azjat\u00f3w produktywny lot to taki, podczas kt\u00f3rego mo\u017cna si\u0119 zrelaksowa\u0107 (78 proc.), wyspa\u0107 (58 proc.), a potem<\/em> popracowa\u0107 (56 proc.) \u2014 w takiej kolejno\u015bci.<\/span><\/li>\n
Azjaci zap\u0142aciliby wi\u0119cej za szerszy fotel, poniewa\u017c symbolizuje on wi\u0119kszy komfort i zapewnia wi\u0119cej relaksu.<\/strong> Wi\u0119kszo\u015b\u0107 azjatyckich konsument\u00f3w (58%) uwa\u017ca, \u017ce sam fotel jest kluczowym czynnikiem wp\u0142ywaj\u0105cym na ich poczucie komfortu podczas lotu. 60 proc. twierdzi, \u017ce szerszy fotel jest podstaw\u0105 \u201epodwy\u017cszonego standardu komfortu\u201d, a 42 proc. zap\u0142aci\u0142oby za niego wi\u0119cej. Je\u015bli chodzi o wydajno\u015b\u0107 na pok\u0142adzie samolotu, na pierwszym miejscu znajduj\u0105 si\u0119 w\u0142a\u015bnie szersze fotele (53 proc.), a dalej wi\u0119cej miejsca na nogi (48 proc.), regulowane siedzenia (43 proc.), ciche strefy (42 proc.) i wi\u0119cej miejsca na r\u0119ce (37 proc.). <\/span><\/li>\n
Poziom us\u0142ug motywuje azjatyckich pasa\u017cer\u00f3w klasy ekonomicznej do latania samolotami okre\u015blonych linii lotniczych.<\/strong> Wy\u017cszy komfort w kabinie jest kluczowym czynnikiem wp\u0142ywaj\u0105cym na przysz\u0142e decyzje o zarezerwowaniu lotu. <\/span><\/li>\n<\/ul>\n
<\/span><\/p>\n
<\/span><\/p>\n
Raport zidentyfikowa\u0142 te\u017c trzy przysz\u0142e makrotrendy dotycz\u0105ce komfortu <\/strong>na rynku azjatyckim:<\/span><\/p>\n
<\/span><\/p>\n
\n
Kabina stale po\u0142\u0105czona<\/strong>. Kabiny z \u0142\u0105czno\u015bci\u0105 Wi-Fi oraz mo\u017cliwo\u015bci\u0105 prowadzenia rozm\u00f3w telefonicznych i konferencyjnych b\u0119d\u0105 warunkiem wst\u0119pnym dla licznych azjatyckich pasa\u017cer\u00f3w podr\u00f3\u017cuj\u0105cych s\u0142u\u017cbowo po \u015bwiecie, kt\u00f3ry wymaga ca\u0142odobowego dost\u0119pu do informacji.<\/span><\/li>\n
Technologia 3D<\/strong>. Technologia 3D, kt\u00f3ra zaznaczy\u0142a ju\u017c swoj\u0105 obecno\u015b\u0107 w \u015bwiecie rozrywki i handlu detalicznego, zapewni g\u0142\u0119bsze i bogatsze wra\u017cenia podczas ogl\u0105dania film\u00f3w czy robienia zakup\u00f3w na pok\u0142adzie samolotu. Airbus przygotowuje obecnie produkowane samoloty do integracji pok\u0142adowych system\u00f3w rozrywkowych (in-flight entertainment, IFE) czwartej generacji, w tym telewizji 3D.<\/span><\/li>\n
Energetyzuj\u0105ca kabina<\/strong>. Azjatyccy pasa\u017cerowie samolot\u00f3w zgadzaj\u0105 si\u0119, \u017ce lepsze samopoczucie podczas lotu pozwala odpr\u0119\u017cy\u0107 si\u0119 i wyciszy\u0107, co jest uwa\u017cane za klucz do wi\u0119kszej wydajno\u015bci.Jako\u015b\u0107 powietrza, cicha kabina, nastrojowe o\u015bwietlenie oraz szeroko\u015b\u0107 fotela to obszary, w kt\u00f3rych przoduje Airbus, a kt\u00f3re polepszaj\u0105 samopoczucie pasa\u017cer\u00f3w.<\/span><\/li>\n<\/ul>\n
<\/span><\/p>\n
***Kopi\u0119 raportu \u201eThe Future of Comfort: Asia\u201d albo wi\u0119cej informacji o komforcie lotu mo\u017cna znale\u017a\u0107 pod adresem <\/strong>www.airbus.com<\/strong>\u00a0***<\/strong><\/span><\/p>\n
<\/span><\/p>\n
* 2012 IATA Global Passenger Survey<\/span><\/p>\n
<\/span><\/p>\n
Metodologia bada\u0144:<\/strong><\/span><\/p>\n
<\/span><\/p>\n
Firma The Future Laboratory u\u017cy\u0142a mieszanych metod badawczych, kt\u00f3re obejmowa\u0142y wywiady z ekspertami z jej sieci Futures100. Byli to azjatyccy eksperci, przedstawiciele \u015brodowisk akademickich, autorzy, naukowcy, redaktorzy i antropolodzy, a celem by\u0142o zg\u0142\u0119bienie przyczyn, dla kt\u00f3rych rynki azjatyckie przywi\u0105zuj\u0105 rosn\u0105c\u0105 wag\u0119 do komfortu lotu. Opr\u00f3cz wywiad\u00f3w z ekspertami firma The Future Laboratory przeprowadzi\u0142a badania ilo\u015bciowe, aby oceni\u0107 postawy i zachowania zwi\u0105zane z komfortem. W sonda\u017cu internetowym wzi\u0119\u0142o udzia\u0142 8000 konsument\u00f3w z Japonii, Tajlandii, Chin, Indonezji, Malezji, Singapuru i Wietnamu. Wszyscy respondenci odbyli lot w ci\u0105gu minionych 12 miesi\u0119cy i lecieli klas\u0105 ekonomiczn\u0105. Badania przeprowadzono od listopada 2013 r. do lutego 2014 r.<\/span><\/p>\n
Nowe badania pokazuj\u0105, \u017ce komfort podr\u00f3\u017cy lotniczej ma kluczowe znaczenie dla pasa\u017cer\u00f3w z Azji.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[44,3],"tags":[3168,187,1633],"slowa":[],"typ":[],"yoast_head":"\n
Azjatyccy pasa\u017cerowie zadecyduj\u0105 o przysz\u0142o\u015bci dalekich lot\u00f3w w klasie ekonomicznej<\/title>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n