W tym roku ko\u0144czy si\u0119 unijna perspektywa finansowa na lata 2007-2013. Ostatnie siedem lat pokaza\u0142o, \u017ce ponad 5 mld z\u0142otych z Unii Europejskiej, Dolny \u015al\u0105sk potrafi\u0142 wyda\u0107 m\u0105drze i z korzy\u015bci\u0105 dla mieszka\u0144c\u00f3w regionu.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Za pieni\u0105dze z dotacji powstaj\u0105 m.in. drogi, mosty, przedszkola i hale sportowe. Przedsi\u0119biorcy pr\u0119\u017cnie rozwijaj\u0105 dzia\u0142alno\u015b\u0107, inwestuj\u0105c w nowoczesne technologie, a zabytki odzyskuj\u0105 dawny blask.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Dzi\u0119ki funduszom unijnym \u2013 Dolno\u015bl\u0105skie w g\u00f3r\u0119<\/span> \u2013 to has\u0142o kampanii podsumowuj\u0105cej \u201estary\u201d okres programowania. Jej celem jest promocja efekt\u00f3w wdra\u017cania ko\u0144cz\u0105cego si\u0119 w tym roku Regionalnego Programu Operacyjnego dla Wojew\u00f3dztwa Dolno\u015bl\u0105skiego na lata 2007-2013. Jednocze\u015bnie kampania informuje o projekcie nowego RPO dla naszego wojew\u00f3dztwa na kolejny okres bud\u017cetowy.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Akcja rozpocz\u0119\u0142a si\u0119 28 pa\u017adziernika 2013 roku w Jeleniej G\u00f3rze konferencj\u0105 podsumowuj\u0105c\u0105 RPO z udzia\u0142em Prezydenta RP Bronis\u0142awa Komorowskiego. W jej trakcie zaprezentowano spot promuj\u0105cy fundusze unijne, w kt\u00f3rym znalaz\u0142o si\u0119 osiem inwestycji sfinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 m.in.: Wschodnia Obwodnica Wroc\u0142awia, Muzeum Karkonoskie w Jeleniej G\u00f3rze, Dolno\u015bl\u0105skie Centrum Filmowe oraz szybkie i komfortowe poci\u0105gi zwane \u201eImpulsami\u201d. W ramach kampanii przygotowane zosta\u0142y tak\u017ce spoty radiowe, billboardy i ulotki informacyjne.\u00a0<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n 60-sekundowe spoty telewizyjne pojawi\u0105 si\u0119 1 listopada w telewizjach regionalnych i lokalnych oraz w dolno\u015bl\u0105skich kinach. Kr\u00f3tsze, 30-sekundowe spoty radiowe us\u0142yszymy od 4 listopada na antenach najwi\u0119kszych rozg\u0142o\u015bni radiowych w regionie. W ci\u0105gu najbli\u017cszych dni na ulicach dziesi\u0119ciu dolno\u015bl\u0105skich miast pojawi si\u0119 75 billboard\u00f3w. Kampania b\u0119dzie trwa\u0142a przez miesi\u0105c. Jej koszt wynosi 560 tys. z\u0142, z czego 85% pochodzi z \u015brodk\u00f3w unijnych.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Podczas konferencji podsumowuj\u0105cej poprzedni program operacyjny, marsza\u0142ek Rafa\u0142 Jurkowlaniec przedstawi\u0142 projekt nowego RPO na lata 2014-2020. Wojew\u00f3dztwo ma do wydania ogromn\u0105 kwot\u0119 ponad 2 miliard\u00f3w euro.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Projekt nowego RPO zostanie poddany przez najbli\u017cszy miesi\u0105c konsultacjom spo\u0142ecznym, kt\u00f3re odb\u0119d\u0105 si\u0119 we wszystkich powiatach na Dolnym \u015al\u0105sku. Pe\u0142n\u0105 list\u0119 miejsc, w kt\u00f3rych odb\u0119d\u0105 si\u0119 konsultacje mo\u017cna znale\u017a\u0107 na stronie: http:\/\/www.konsultacje.rpo.dolnyslask.pl\/.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n O tym, na co powinny zosta\u0107 wydane te \u015brodki, mo\u017ce zdecydowa\u0107 ka\u017cdy mieszkaniec regionu. Aby tak si\u0119 sta\u0142o, do blisko miliona gospodarstw domowych w\u00a0wojew\u00f3dztwie zostanie wys\u0142ana broszura zapraszaj\u0105ca do wzi\u0119cia udzia\u0142u w konsultacjach spo\u0142ecznych oraz prezentuj\u0105ca wybrane inwestycje zrealizowane ze \u015brodk\u00f3w Unii Europejskiej w\u00a0latach 2007-2013. Dolno\u015bl\u0105zacy dowiedz\u0105 si\u0119 gdzie i kiedy, w ich najbli\u017cszej okolicy, odb\u0119d\u0105 si\u0119 konsultacje RPO. Swoje propozycje do projektu Programu b\u0119d\u0105 mogli przes\u0142a\u0107 do urz\u0119du marsza\u0142kowskiego zar\u00f3wno drog\u0105 elektroniczn\u0105 jak i listownie. Koszt tej cz\u0119\u015bci kampanii wynosi 468 tysi\u0119cy z\u0142otych, z czego 85% pochodzi z \u015brodk\u00f3w unijnych.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Twarz\u0105 kampanii jest marsza\u0142ek wojew\u00f3dztwa, kt\u00f3ry jako gospodarz regionu osobi\u015bcie zach\u0119ca Dolno\u015bl\u0105zak\u00f3w do zabrania g\u0142osu w sprawie wydawania unijnych pieni\u0119dzy. <\/span><\/p>\n
<\/span><\/p>\n
\n