Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":7607,"date":"2013-10-30T09:32:18","date_gmt":"2013-10-30T08:32:18","guid":{"rendered":"http:\/\/turystyka24h.pl\/index.php\/2013\/10\/30\/airbus-wzywa-branze-lotnicza-do-przyjecia-nowego-standardu-komfortu-podrozy-na-trasach-dalekodystansowych\/"},"modified":"2013-10-30T09:32:18","modified_gmt":"2013-10-30T08:32:18","slug":"airbus-wzywa-branze-lotnicza-do-przyjecia-nowego-standardu-komfortu-podrozy-na-trasach-dalekodystansowych","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/turystyka24h.pl\/airbus-wzywa-branze-lotnicza-do-przyjecia-nowego-standardu-komfortu-podrozy-na-trasach-dalekodystansowych\/","title":{"rendered":"Airbus wzywa bran\u017c\u0119 lotnicz\u0105 do przyj\u0119cia nowego standardu komfortu podr\u00f3\u017cy na trasach dalekodystansowych"},"content":{"rendered":"

Airbus proponuje fotel o szeroko\u015bci 18 cali (45,72 cm) jako standard w klasie ekonomicznej w rejsach dalekodystansowych<\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

Airbus przedstawi\u0142 nowe badania nad wp\u0142ywem szeroko\u015bci fotela na komfort podr\u00f3\u017cnych podczas dalekodystansowych lot\u00f3w klas\u0105 ekonomiczn\u0105; koncern wezwa\u0142 bran\u017c\u0119 lotnicz\u0105, aby przyj\u0105\u0107 18 calowe fotele (45,72 cm) jako minimalny standard w celu zwi\u0119kszenia komfortu dalekich podr\u00f3\u017cy lotniczych.<\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

Jak wynika z prze\u0142omowych bada\u0144 przeprowadzonych przez o\u015brodek The London Sleep Centre z wykorzystaniem polisomnografii* w celu zarejestrowania wszystkich standardowych, fizjologicznych parametr\u00f3w snu \u2014 w tym fal m\u00f3zgowych oraz ruch\u00f3w oka, brzucha, klatki piersiowej i n\u00f3g \u2014 u wybranych pasa\u017cer\u00f3w, fotel o szeroko\u015bci co najmniej 18 cali zwi\u0119ksza jako\u015b\u0107 snu o 53 proc. w por\u00f3wnaniu z 17-calowym standardem z lat pi\u0119\u0107dziesi\u0105tych<\/strong> (metodologia i dalsze rezultaty \u00a0opisane w przypisach**).<\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

Dr Irshaad Ebrahim (MBChB MRCPsych) z The London Sleep Centre stwierdzi\u0142: \u201eR\u00f3\u017cnica by\u0142a znaczna. Wszyscy pasa\u017cerowie spali g\u0142\u0119biej, spokojniej i d\u0142u\u017cej na fotelach 18-calowych. Przechodzili mi\u0119dzy kolejnymi fazami snu tak, jak w zwyk\u0142ych okoliczno\u015bciach. Natomiast w w\u0119\u017cszym fotelu 17-calowym do\u015bwiadczali wielu zaburze\u0144 snu, przez co rzadko budzili si\u0119 wypocz\u0119ci. Na d\u0142ugich trasach w klasie ekonomicznej jeden cal oznacza ogromn\u0105 r\u00f3\u017cnic\u0119 w komforcie pasa\u017cer\u00f3w\u201d.<\/em><\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

Transport lotniczy znacznie si\u0119 zmieni\u0142 w ci\u0105gu ostatnich 50 lat. Coraz wi\u0119cej pasa\u017cer\u00f3w lata na d\u0142u\u017cszych trasach. Tylko w ci\u0105gu ostatnich 5 lat liczba lot\u00f3w na odleg\u0142o\u015b\u0107 ponad 6000 mil morskich (11\u00a0112 km; czas lotu powy\u017cej 13 godzin) zwi\u0119kszy\u0142a si\u0119 o 70 proc. z 24 do 41 lot\u00f3w dziennie. Do 1998 r. nie odby\u0142 si\u0119 \u017caden lot na odleg\u0142o\u015b\u0107 ponad 7000 mil morskich (12\u00a0964 km). W ci\u0105gu nast\u0119pnych 15 lat ruch pasa\u017cerski podwoi si\u0119, a do 2032 r. \u015bwiatowe linie lotnicze wprowadz\u0105 do eksploatacji ponad 29\u00a0220 nowych samolot\u00f3w pasa\u017cerskich i towarowych.<\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

Kevin Keniston, dyrektor ds. komfortu pasa\u017cer\u00f3w w firmie Airbus, powiedzia\u0142: \u201eJe\u015bli teraz nie podejmiemy zdecydowanych dzia\u0142a\u0144, narazimy na szwank komfort pasa\u017cer\u00f3w do 2045 roku i w d\u0142u\u017cszej perspektywie, zw\u0142aszcza je\u015bli uwzgl\u0119dnimy harmonogram dostaw samolot\u00f3w oraz oczekiwany okres ich eksploatacji. Oznacza to, \u017ce nast\u0119pne pokolenie pasa\u017cer\u00f3w b\u0119dzie skazanych na podr\u00f3\u017cowanie w fotelach opartych na przestarza\u0142ych standardach\u201d<\/em>. <\/em><\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

Airbus zawsze instalowa\u0142 fotele o szeroko\u015bci co najmniej 18 cali (45,72 cm) w przedzia\u0142ach klasy ekonomicznej. Jednak inni producenci zani\u017caj\u0105 standardy komfortu pasa\u017cer\u00f3w, wracaj\u0105c do w\u0119\u017cszych foteli z lat pi\u0119\u0107dziesi\u0105tych, aby zachowa\u0107 konkurencyjno\u015b\u0107.<\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

Zmiany wska\u017anika BMI i postrzegania przestrzeni osobistej sk\u0142oni\u0142y inne bran\u017ce, na przyk\u0142ad wypoczynkow\u0105 i samochodow\u0105, do przemy\u015blenia szeroko\u015bci siedziska. Co wi\u0119cej, niedawne badania nad pasa\u017cerami lot\u00f3w dalekodystansowych przeprowadzone na mi\u0119dzynarodowych portach lotniczych** ujawni\u0142y, \u017ce wygodny fotel jest obecnie najwa\u017cniejszym kryterium podczas rezerwowania bilet\u00f3w na dalekie trasy w klasie ekonomicznej, wa\u017cniejszym nawet od harmonogramu lotu.<\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

Kevin Keniston doda\u0142: \u201eNasze badania pokazuj\u0105, \u017ce szeroko\u015b\u0107 siedziska ma ogromny wp\u0142yw na komfort lotu, a coraz wi\u0119cej wymagaj\u0105cych pasa\u017cer\u00f3w klasy ekonomicznej nie chce przez wiele godzin gnie\u017adzi\u0107 si\u0119 w ciasnych, 17-calowych fotelach. Zamiast tego wybieraj\u0105 linie lotnicze, kt\u00f3re oferuj\u0105 wygodniejsze fotele, cz\u0119sto szukaj\u0105c odpowiednich informacji w mediach spo\u0142eczno\u015bciowych albo wyspecjalizowanych witrynach. Na szcz\u0119\u015bcie obecnie pasa\u017cerowie maj\u0105 wyb\u00f3r i na pierwszym miejscu stawiaj\u0105 komfort. Chcemy, aby byli \u015bwiadomi r\u00f3\u017cnicy, jak\u0105 mo\u017ce sprawi\u0107 jeden cal podczas d\u0142ugiego lotu\u201d.<\/em><\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

***Wi\u0119cej informacji o przysz\u0142o\u015bci wed\u0142ug Airbusa \u2014 Future by Airbus \u2014 mo\u017cna znale\u017a\u0107 pod adresem www.airbus.com
<\/span><\/p>\n

*W pe\u0142nej polisomnografii* zarejestrowano ka\u017cdy standardowy, fizjologiczny parametr snu u wybranych pasa\u017cer\u00f3w, w tym fale m\u00f3zgowe oraz ruchy oka, brzucha, klatki piersiowej i n\u00f3g. Badania zosta\u0142y przeprowadzone zgodnie z uznanymi zasadami klinicznymi. By\u0142y to badania por\u00f3wnawcze oceniaj\u0105ce wp\u0142yw dw\u00f3ch r\u00f3\u017cnych szeroko\u015bci fotela \u2014 17 i 18 cali \u2014 na zmienne snu u 6 zdrowych, doros\u0142ych os\u00f3b, kt\u00f3re poprzednio przebadano pod k\u0105tem schorze\u0144 i zaburze\u0144 snu. \u015arodowisko testowe przygotowano tak, aby jak najlepiej odzwierciedla\u0142o rzeczywisty lot; symulowano m.in. wsch\u00f3d i zach\u00f3d s\u0142o\u0144ca, odg\u0142osy startu i d\u017awi\u0119ki otoczenia, rozrywki podczas lotu oraz wydawanie posi\u0142k\u00f3w (pa\u017adziernik 2013 r.).<\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

Wszyscy uczestnicy mieli przeci\u0119tny wska\u017anik BMI przy braku stwierdzonych problem\u00f3w<\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

ze zdrowiem lub snem i nie znali przeznaczenia bada\u0144. Ka\u017cdy przespa\u0142 seri\u0119 nocy w symulacjach odtwarzaj\u0105cych do\u015bwiadczenie lotu dalekodystansowego w klasie ekonomicznej. Wszystkie zmienne pozostawa\u0142y jednakowe z wyj\u0105tkiem szeroko\u015bci fotela, kt\u00f3ra zmienia\u0142a si\u0119 mi\u0119dzy 17 a 18 calami.<\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

Obiektywny (dane naukowe) wzrost jako\u015bci snu nawet o 53 proc.<\/strong><\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n