Targi WorldHotel dedykowane są przedstawicielom branży hotelarskiej, a ich tegoroczna edycja potwierdziła, że jest to ważne wydarzenie dla sektora. Odpowiednie rozwiązania mogli znaleźć zarówno przedstawiciele dużych hoteli, jak i tych butikowych, pensjonatów czy obiektów SPA&Wellness. – Zależy nam na tym, aby podążać za zapotrzebowaniem branży i mam nadzieję, że Targi WorldHotel ponownie okazały się być odpowiednią przestrzenią do nawiązywania wartościowych relacji biznesowych oraz miejscem zawierania nowych kontraktów – <\/em>powiedziała Urszula Potęga, Prezes MT Targi Polska. Na odwiedzających czekały stoiska wystawców, którzy prezentowali swoje wyroby oraz usługi przeznaczone dla hotelarstwa.<\/span><\/p>\n Wielobarwny wachlarz produktów <\/strong><\/span><\/p>\n Przy wejściu uwagę przyciągały różnokolorowe krzesła i meble pokojowe, konferencyjne, we wzornictwie tradycyjnym i nowoczesnym, drewniane podłogi i panele, również te wykonane z innych materiałów, a także wykładziny podłogowe. Zainteresowaniem cieszyły się stoiska producentów i dystrybutorów materaców, na których można było osobiście przekonać się o komforcie produktów. Wzrok przykuwały ekspozycje eleganckiej bielizny łazienkowej, ciekawe wzory zastaw stołowych i sztućców oraz szeroka gama materiałów dekoracyjnych. Szczególnym punktem w hali wystawienniczej były rozświetlone stoiska producentów lamp i opraw.<\/span><\/p>\n Zainteresowani wyposażeniem zaplecza restauracyjnego mieli do wyboru wiele ofert, m.in. mebli ze stali nierdzewnej, linii barowych, lodówek i wszelkiego typu lad oraz urządzeń gastronomicznych. Dystrybutorzy kaw i herbat kusili aromatami parzonych napojów, a spragnieni rozrywki mogli wziąć udział w wyścigu samochodowym korzystając z symulatorów gier przeznaczonych dla hotelowych centrów rozrywki. Rozwiązania informatyczne, systemy oczyszczania czy recyklingu śmieci, wyposażenie spa – to wszystko czekało na klientów.<\/span><\/p>\n Osobistości i wyniki konkursów<\/strong><\/span><\/p>\n Uroczystego otwarcia VI Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2013, odbywających się pod <\/strong>Honorowym Patronatem Wicepremiera, Ministra Gospodarki, Janusza Piechocińskiego, dokonali: Lucyna Roszyk, Szef Gabinetu Politycznego Ministra Gospodarki, Aleksander Pietyra, Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Elżbieta Wyrwicz, Zastępca Dyrektora Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Tadeusz Cieślik, Prezes Fundacji Polish Prestige Hotels oraz Urszula Potęga, Prezes MT Targi Polska.<\/span><\/p>\n Podczas otwarcia zwycięzcom prestiżowego konkursu Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora wręczono nagrody. Spośród zgłoszonych 30 produktów Jury wyłoniło następujących laureatów:<\/span><\/p>\n Dodatkowo Prezes MT Targi Polska, Urszula Potęga, przyznała wyróżnienia następującym firmom:<\/span><\/p>\n Rozstrzygnięto też konkurs na najlepszą ofertę VI Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2013. Nagrody przyznano w następujących kategoriach:<\/span><\/p>\n Wyposażenie i wystrój wnętrz hotelowych: <\/span><\/p>\n Sprzęt, urządzenia oraz usługi dla hotelarstwa:<\/span><\/p>\n Rozwiązania informatyczne dla obiektów noclegowych:<\/span><\/p>\n Dyskusja branży w trakcie „Biznesowego Śniadania”<\/strong><\/span><\/p>\n Po raz pierwszy z inicjatywy organizatora targów i Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego zorganizowano „Biznesowe Śniadanie” z udziałem kilkudziesięciu właścicieli, prezesów i dyrektorów hoteli, władz turystycznego samorządu gospodarczego oraz przedstawicieli administracji państwowej. W czasie dyskusji podjęto temat wprowadzonej niedawno przez Zespół Orzekający Komisji Prawa Autorskiego „nowej tabeli stawek wynagrodzeń za odtwarzanie utworów i przedmiotów praw pokrewnych”, która stała się aktualnie najpoważniejszym problemem ekonomicznego funkcjonowania obiektów noclegowych w Polsce.<\/span><\/p>\n – Zasady i kryteria, według których zostały one ustalone są nieznane hotelarzom i nikt ich z nami nie konsultował –<\/em> podkreślał Aleksander Pietyra, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. – My, hotelarze, nie chcemy uciekać od opłat, bo one się twórcom i wykonawcom należą, ale chodzi nam o to, aby były rozsądne, a nie dobijały branżę <\/em>– podkreślał Krzysztof Wojtkiewicz, sekretarz generalny IGHP.<\/em> – Weźmy pod uwagę na razie tylko opłaty wynikające z użytkowania praw autorskich w rozliczeniu za pokój – <\/em>liczył wiceprezes Orbisu Ireneusz Węgłowski. – W wypadku hotelu pięciogwiazdkowego w Polsce będzie to 10 euro miesięcznie za pokój. Dla porównania – w Niemczech te opłaty wynoszą 2 euro, w Hiszpanii 1,8 euro, w Wielkiej Brytanii 1,4 euro, na Węgrzech 80 eurocentów, a we Francji 75 eurocentów. Dysproporcja jest więc drastyczna.<\/em><\/span><\/p>\n Uczestnicy spotkania postanowili powołać z grona polskich hoteli konsorcjum, które przeciwstawi się stowarzyszeniom zarządzającym prawami autorskimi oraz skieruje sprawę na drogę sądową. Jednocześnie skierowano w tej sprawie pismo uczestników do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.<\/span><\/p>\n Okiem wystawców<\/strong><\/span><\/p>\n Jak podkreśla Monika Sikora, specjalista ds. marketingu w Ceramika Paradyż, tegoroczna obecność firmy to jej debiut na Targach WorldHotel, rozpoczęty sukcesem. – Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani, iż nasza oferta przygotowana dla branży hotelarskiej spotkała się z dużą aprobatą inwestorów i architektów, którzy chętnie odwiedzali nasze stoisko. Co więcej, bardzo cieszymy się, że taką opinię potwierdza przyznana naszej firmie nagroda Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora <\/em>– podsumowała Monika Sikora. <\/em><\/span><\/p>\n Podobnie widzą swój udział w targach przedstawiciele firmy Komat. – Klienci licznie odwiedzali nasze stoisko i w głównej mierze zainteresowani byli najnowszym produktem firmy czyli kompleksową ofertą zabudowy linii barowej – masterBAR, która w tym roku zdobyła już wiele nagród. <\/em>Jak potwierdza <\/em>Anna Kozłowska, specjalista ds. marketingu w firmie Komat: – Targi WorldHotel przyniosły firmie Komat nie tylko wyróżnienie za wysoki poziom eksportu i produkty w najwyższych standardach higienicznych, ale również pomogły w zdobyciu licznych kontaktów handlowych<\/em>.<\/span><\/p>\n Na bieżąco z trendami – szkolenia i warsztaty <\/strong><\/span><\/p>\n Targi to także okazja, aby osoby związane z branżą mogły poszerzyć swą wiedzę. Organizator, firma MT Targi Polska, zadbała o to, aby oferta szkoleniowa dostępna w trakcie imprezy była różnorodna. <\/span><\/p>\n Pierwszego dnia odbyło się szkolenie pt. „Hotel – opłacalna inwestycja. Skuteczny marketing obiektu hotelowego” organizowane przez Akademię Hotelarza oraz Horwarth HTL. Organizatorzy widzą zapotrzebowanie na dyskusje w tym obszarze. – Już po raz czwarty robiliśmy szkolenie dla inwestorów hotelowych i widzimy, że z roku na rok coraz większą wagę przykładają oni do właściwego przygotowania się do planowanej inwestycji hotelowej. W naszej ocenie jest to dobry prognostyk na przyszłość, wskazujący na to, że więcej inwestycji hotelowych odniesie sukces na coraz trudniejszym i konkurencyjnym rynku hotelowym w Polsce<\/em> – powiedział Janusz Mitulski, partner w branżowej firmie doradczej Horwath HTL.<\/span><\/p>\n Orbis Grupa Hotelowa była z kolei partnerem wykładu pt. „Franczyza sposobem na rozwój i efektywne zarządzanie hotelem”. Podczas konferencji była mowa o korzyściach i zagrożeniach, jakie wiążą się z prowadzeniem hotelu na podstawie umowy franczyzowej i na jakie aspekty prawne należy zwrócić uwagę przy tego rodzaju kontraktach. Omówiono również studium przypadku. <\/span><\/p>\n Drugiego dnia dużym zainteresowaniem cieszył się również cykl wykładów pt. „Zapach pieniądza w hotelarstwie”. Prezes zarządu firmy Projekt Hotel sp. z o.o. i Partnerzy będącej organizatorem tego panelu, Jerzy Miklewski, podsumował: –<\/em> Jak zwykle na hasło „Zapach pieniędzy…” zareagowało wielu, którzy licznie uczestniczyli w naszych seminariach. Jeszcze raz okazało się, że dobre hasło i doświadczeni prelegenci zawsze będą interesujący dla biznesu hotelarskiego, a dla nas to ogromna satysfakcja<\/em>. Według Jerzego Miklewskiego kolejna, szósta edycja Targów WorldHotel była sukcesem, a stoisko Projekt Hotel odwiedziło wielu gości zainteresowanych ofertą firmy. – Cieszymy<\/em> się już na kolejne targi<\/em> – dodał.<\/span><\/p>\n Tego dnia odbyło się również seminarium dotyczące zwiększenia sprzedaży w spa hotelowym, a także ciekawy wykład pt. „Hotel przyjazny dla chorych z alergiami – europejski certyfikat ECARF” prowadzony przez członków Stowarzyszenia Pomocy Chorym na Astmę i Choroby Alergiczne. Prof. dr n. med. Marek L. Kowalski zwrócił uwagę, jak ważny jest obszar prewencji w zakresie chorób alergicznych. Mogą do niego również przystąpić obiekty noclegowe, spełniające specjalne kryteria stając się w ten sposób miejscami przyjaznymi alergikom. Jak wskazują dane zaprezentowane podczas wykładu, liczba podróżnych z chorobami alergicznymi wzrasta, jest więc to szansa dla hoteli na dotarcie do tej grupy turystów.<\/span><\/p>\n Trzeci dzień targów odbył się pod znakiem Akademii eTravel. Szkolenie zgromadziło wielu słuchaczy, którzy przyszli wysłuchać prelekcji dr. Rafała Marka z agencji promocji iMedia NOW. – Tak duża liczba słuchaczy potwierdza zapotrzebowanie na wiedzę z zakresu nowoczesnego marketingu hotelu. Pokazuje także, że formuła łączenia targów z konferencją jest atrakcyjna – pozwala wziąć udział w dwóch ważnych wydarzeniach podczas wizyty w jednym miejscu. Przez to targi stają się jeszcze atrakcyjniejsze dla odwiedzających <\/em>– mówi dr Rafał Marek. Tematyka konferencji dotyczyła m.in. takich aspektów jak analiza zachowania gościa obiektu hotelowego w internecie, zaprezentowanie najważniejszych i najskuteczniejszych narzędzi online wykorzystywanych przez branżę oraz wskazania nowości i trendów marketingu internetowego, które mają wpływ na promocję hotelu. –<\/em> To wszystko pozwalało zebranym na kompleksowe zbudowanie i uporządkowanie praktycznej wiedzy oraz poznanie możliwości i szans, jakie każdy z nich posiada. Akademia eTravel to przede wszystkim porady i inspiracje do działania, które każdy hotelarz może zacząć wprowadzać już następnego dnia, a wszystko podparte ogromną liczbą przykładów wyłącznie z branży hotelarskiej i turystycznej – <\/em>dodał.<\/span><\/p>\n Każdego dnia targów odbywały się także certyfikowane warsztaty pt. „Co warto wiedzieć o kawie”, które prowadziła Akademia Kawy\/ AproTrade. Ich celem było zaznajomienie słuchaczy z tajnikami parzenia kawy, historią napoju oraz sposobami jej serwowania. Po zakończonym szkoleniu chętni mogli otrzymać certyfikat potwierdzający udział w podstawowym kursie wiedzy <\/span> Targi WorldHotel to platforma do wymiany doświadczenia między profesjonalistami z szeroko pojętej branży hotelarskiej. Po zakończonej edycji organizator już niebawem rozpocznie prace nad przygotowaniem VII Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2014.<\/span><\/p>\n _______<\/span><\/p>\n MT Targi Polska<\/strong> to jeden z wiodących w Polsce i największy na rynku warszawskim organizator imprez targowych. Firma organizuje 8 imprez wystawienniczych, które rocznie gromadzą ponad 2000 wystawców i 80 000 zwiedzających. W kalendarium znajdują się targi, które bardzo dobrze znane są za granicą, a w Polsce zyskały miano najważniejszych wydarzeń targowych. Są to: EuroGastro, EuroLab, CrimeLab, TT Warsaw, Lato, WorldHotel, Infrastruktura oraz Wędkuj <\/span>z Nami.<\/span><\/p>\n Zako\u0144czy\u0142y si\u0119 VI Mi\u0119dzynarodowe Targi Wyposa\u017cenia Obiekt\u00f3w Noclegowych WorldHotel 2013. Impreza odby\u0142a si\u0119 w dniach 2-4 pa\u017adziernika w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Swoj\u0105 ofert\u0119 zaprezentowa\u0142o ponad 100 wystawc\u00f3w, a przedstawiciele bran\u017cy skorzystali z 12 r\u00f3\u017cnych szkole\u0144 i warsztat\u00f3w.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[2,3],"tags":[5358,299,5339],"slowa":[],"typ":[],"class_list":["post-7585","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-konferencje-targi-turystyczne","category-wydarzenia-aktualnosci-turystyczne","tag-targi-hotelarskie-2013","tag-warszawa","tag-worldhotel"],"yoast_head":"\n\n
\n
\n
\n
\n
o kawie i jej parzeniu.<\/span><\/p>\n\n\n
\n <\/td>\n<\/tr>\n \n <\/td>\n<\/tr>\n \n <\/td>\n<\/tr>\n \n <\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"