Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":7161,"date":"2013-06-25T08:27:51","date_gmt":"2013-06-25T06:27:51","guid":{"rendered":"http:\/\/turystyka24h.pl\/index.php\/2013\/06\/25\/poznaj-swoje-prawa-przed-podroza\/"},"modified":"2013-06-25T08:27:51","modified_gmt":"2013-06-25T06:27:51","slug":"poznaj-swoje-prawa-przed-podroza","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/turystyka24h.pl\/poznaj-swoje-prawa-przed-podroza\/","title":{"rendered":"Poznaj swoje prawa przed podr\u00f3\u017c\u0105!"},"content":{"rendered":"

28 czerwca (pi\u0105tek) 2013 r. na Lotnisku im. F. Chopina w Warszawie po raz trzeci obchodzony b\u0119dzie \u201eDzie\u0144 Podr\u00f3\u017cuj\u0105cego Konsumenta\u201d, organizowany przez Europejskie Centrum Konsumenckie. W godzinach 10:00 \u2013 16:00 podr\u00f3\u017cni oczekuj\u0105cy na sw\u00f3j lot b\u0119d\u0105 mogli zasi\u0119gn\u0105\u0107 porad prawnych i konsultacji w zakresie praw pasa\u017cer\u00f3w.\u00a0 <\/strong>Warto podkre\u015bli\u0107, \u017ce tegoroczny sezon urlopowy\u00a0 jest pierwszym wakacyjnym okresem, kiedy obowi\u0105zuj\u0105 rozporz\u0105dzenia unijne przyznaj\u0105ce prawa pasa\u017cerom we wszystkich czterech \u015brodkach transportu (lotniczy, kolejowy, autokarowy i morski). <\/strong>Dzie\u0144 Podr\u00f3\u017cuj\u0105cego Konsumenta b\u0119dzie jednocze\u015bnie inauguracj\u0105 dwuletniej kampanii informacyjnej Komisji Europejskiej, kt\u00f3rej celem jest zwi\u0119kszanie \u015bwiadomo\u015bci spo\u0142ecznej dotycz\u0105cej praw pasa\u017cer\u00f3w w r\u00f3\u017cnych \u015brodkach transportu. <\/strong>\u00a0<\/strong><\/p>\n

Aby unikn\u0105\u0107 niepotrzebnych stres\u00f3w i zak\u0142\u00f3ce\u0144 podczas podr\u00f3\u017cy, Komisja Europejska opracowa\u0142a i wdro\u017cy\u0142a prawa pasa\u017cera we wszystkich czterech \u015brodkach transportu. Jest to jedno z ostatnich osi\u0105gni\u0119\u0107 naszej polityki transportowej. U \u017ar\u00f3de\u0142 naszej kampanii le\u017cy przekonanie, \u017ce lepiej poinformowani konsumenci s\u0105 bardziej sk\u0142onni do aktywnej obrony swoich praw<\/em> \u2013 wyja\u015bnia Siim Kallas, wiceprzewodnicz\u0105cy Komisji, komisarz do spraw transportu.<\/p>\n

\u201eDzie\u0144 Podr\u00f3\u017cuj\u0105cego Konsumenta\u201d<\/strong><\/p>\n

W przededniu kolejnego sezonu turystycznego na lotniskach i dworcach w ca\u0142ej Europie w tym w Brukseli, Atenach, Sofii, Pradze, \u00a0organizowane s\u0105 stoiska o charakterze informacyjnym i promocyjnym. Jest to wsp\u00f3lna inicjatywa Komisji Europejskiej oraz Europejskich Centr\u00f3w Konsumenckich. W Polsce akcja \u201eDzie\u0144 Podr\u00f3\u017cuj\u0105cego Konsumenta\u201d odb\u0119dzie si\u0119 na Lotnisku Chopina w Warszawie oraz Lotnisku im. Jana Paw\u0142a II w Krakowie. Podczas wydarzenia eksperci ECK b\u0119d\u0105 udziela\u0107 bezp\u0142atnych konsultacji i porad prawnych oraz zapoznawa\u0107 turyst\u00f3w z przys\u0142uguj\u0105cymi im prawami. Podr\u00f3\u017cni b\u0119d\u0105 mogli wzi\u0105\u0107 udzia\u0142 w specjalnie przygotowanym quzie z nagrodami i sprawdzi\u0107 swoj\u0105 wiedz\u0119 nt. praw pasa\u017cer\u00f3w. <\/strong><\/p>\n

\u201eDzie\u0144 Podr\u00f3\u017cuj\u0105cego Konsumenta\u201d jest organizowany na pocz\u0105tku sezonu urlopowego, gdy\u017c jest to czas w kt\u00f3rym najwi\u0119cej os\u00f3b wyje\u017cd\u017ca na wakacje. To dobry moment na przypomnienie praw podr\u00f3\u017cuj\u0105cym – <\/em><\/strong>wyja\u015bnia Piotr Sta\u0144czak, Dyrektor ECK – Do\u015bwiadczenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego pokazuje, \u017ce konsumenci cz\u0119sto nie wiedz\u0105, jak maj\u0105 post\u0119powa\u0107 np.: gdy lot zostanie op\u00f3\u017aniony albo przewo\u017anik zagubi baga\u017c podczas prze\u0142adunku. Z bada\u0144 Eurobarometru<\/em><\/strong>[1]<\/strong><\/em> wynika, \u017ce <\/em><\/strong>59% obywateli Unii Europejskiej podr\u00f3\u017cuj\u0105cych samolotem nie jest \u015bwiadomych swoich praw pasa\u017cera przys\u0142uguj\u0105cych im podczas podr\u00f3\u017cy. <\/em><\/p>\n

Patronat honorowy nad wydarzeniem obj\u0105\u0142 Urz\u0105d Ochrony Konkurencji i Konsument\u00f3w. Partnerami wydarzenia s\u0105: Komisja Europejska , Urz\u0105d Lotnictwa Cywilnego, Stowarzyszenie Praw Pasa\u017cer\u00f3w Przyjazne Latanie, <\/em>oraz R\u00f3\u017ca Thun, Pos\u0142anka do Parlamentu Europejskiego. <\/strong><\/p>\n