Wyniki bada\u0144 PAYBACK Opinion Poll<\/p>\n Ponad 60% respondent\u00f3w sp\u0119dzi wakacje w gronie rodzinnym. Najpopularniejszymi Czas na wypoczynek<\/p>\n Pomimo zmiennej pogody, Polacy my\u015bl\u0105 o planowaniu wakacji. Jak wynika z bada\u0144 PAYBACK Od tygodnia do dw\u00f3ch \u2013 tyle b\u0119dzie trwa\u0142 urlop wi\u0119kszo\u015bci (56%) ankietowanych. A oko\u0142o co Zapytani, z kim sp\u0119dz\u0105 wolne dni, ankietowani odpowiadali: z rodzin\u0105 (62% g\u0142os\u00f3w) albo partnerem Zdecydowana wi\u0119kszo\u015b\u0107 ankietowanych zamierza wyjecha\u0107 w trakcie urlopu. 71% sp\u0119dzi go Warto zaznaczy\u0107, \u017ce preferencje wyjazdowe Polak\u00f3w nieco si\u0119 zmieni\u0142y \u2013 co pokazuje por\u00f3wnanie Co czwarty Polak poszuka oszcz\u0119dno\u015bci na wakacjach<\/p>\n Wi\u0119kszo\u015b\u0107 ankietowanych bior\u0105cych wolne w okresie wakacyjnym wyda na organizacj\u0119 urlopu Pieni\u0105dze na op\u0142acenie wakacji we\u017amiemy albo z bie\u017c\u0105cego bud\u017cetu domowego, albo skorzystamy 72% respondent\u00f3w nie zamierza oszcz\u0119dza\u0107 podczas wakacyjnego wyjazdu. Niemniej jednak niemal 1\/4 badanych lubi wraca\u0107 do sprawdzonych miejsc, w kt\u00f3rych by\u0142a ju\u017c wcze\u015bniej. Jednak ponad dwa Ponad po\u0142owa badanych wakacyjny wyjazd zaczyna planowa\u0107 z (dwu)miesi\u0119cznym wyprzedzeniem. Urlop \u2013 tylko latem?<\/p>\n Ponad 1\/3 respondent\u00f3w nie planuje jednak wakacyjnego wypoczynku. G\u0142\u00f3wn\u0105 przyczyn\u0105 jest brak PAYBACK Opinion Poll<\/p>\n To badanie zosta\u0142o przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK metod\u0105 ankiety online, PAYBACK Polska <\/p>\n PAYBACK to multipartnerski Program Bonusowy, kt\u00f3rego uczestnicy mog\u0105 zbiera\u0107 punkty podczas W Polsce Program PAYBACK rozpocz\u0105\u0142 swoj\u0105 dzia\u0142alno\u015b\u0107 16 wrze\u015bnia 2009 roku. Obecnie <\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Wyniki bada\u0144 PAYBACK Opinion Poll. Ponad 60% respondent\u00f3w sp\u0119dzi wakacje w gronie rodzinnym. Najpopularniejszymi kierunkami wyjazdowym s\u0105 polskie g\u00f3ry i wybrze\u017ce, a koszty zwi\u0105zane z urlopem wynios\u0105 500-1 000 z\u0142. Przy tym ponad 1\/4 Polak\u00f3w zamierza oszcz\u0119dza\u0107 na wakacjach. Zdecydowana wi\u0119kszo\u015b\u0107, bo 83%, zorganizuje wyjazd samodzielnie.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[10,44],"tags":[3374,5034,5032,5033],"slowa":[],"typ":[],"class_list":["post-7098","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-nowosci-ze-swiata-turystyki","category-przeglad-prasy","tag-payback","tag-payback-opinion-poll","tag-platnosc-payback","tag-platnosc-payback-za-wakacje"],"yoast_head":"\n
kierunkami wyjazdowym s\u0105 polskie g\u00f3ry i wybrze\u017ce, a koszty zwi\u0105zane z urlopem wynios\u0105 500-
1 000 z\u0142. Przy tym ponad 1\/4 Polak\u00f3w zamierza oszcz\u0119dza\u0107 na wakacjach. Zdecydowana
wi\u0119kszo\u015b\u0107, bo 83%, zorganizuje wyjazd samodzielnie. <\/p>\n
Opinion Poll wi\u0119kszo\u015b\u0107 z nas \u2013 bo 72% – zamierza wzi\u0105\u0107 urlop w okresie letnim. Odsetek ten jest
wy\u017cszy w por\u00f3wnaniu z ubieg\u0142ym rokiem, gdy wolne w tych miesi\u0105cach wzi\u0119\u0142o 65% respondent\u00f3w. <\/p>\n
czwarty badany pozwoli sobie na jeszcze d\u0142u\u017cszy wypoczynek. Zapytani, co zamierzaj\u0105 robi\u0107
w trakcie urlopu, ankietowani jednog\u0142o\u015bnie przyznali: odpoczywa\u0107! Wielu z nas zregeneruje si\u0142y
(70%), zwiedzi nowe miejsca (69%) lub po prostu b\u0119dzie wylegiwa\u0107 si\u0119 na s\u0142o\u0144cu (67%).
\u00a0
Albo w g\u00f3ry, albo nad morze<\/p>\n
(25%). Czas sp\u0119dzony z najbli\u017cszymi jest z reszt\u0105 jednym z g\u0142\u00f3wnych wyznacznik\u00f3w udanego urlopu
\u2013 jak przyzna\u0142 blisko co pi\u0105ty badany. Dla tylu samo ankietowanych najwa\u017cniejsze jest, by odpocz\u0105\u0107
od obowi\u0105zk\u00f3w domowych. Nieco wi\u0119cej respondent\u00f3w \u2013 bo 28% \u2013 przyzna\u0142o, \u017ce o udanych
wakacjach decyduje to, czy wypocz\u0119li od pracy.<\/p>\n
w Polsce, g\u0142\u00f3wnie w g\u00f3rach (39%) albo nad morzem (37%). Z kolei oko\u0142o co pi\u0105ty ankietowany
planuje wyjazd zagraniczny, a najcz\u0119stszym wyborem s\u0105 kraje basenu Morza \u015ar\u00f3dziemnego.
Wi\u0119kszo\u015b\u0107 z nas zatrzyma si\u0119 w hotelu (23%) lub w wynaj\u0119tym domku turystycznym (20%). Za\u015b
najpopularniejszym \u015brodkiem transportu w trakcie wakacji b\u0119dzie samoch\u00f3d (56%).<\/p>\n
zesz\u0142orocznych i tegorocznych wynik\u00f3w badania PAYBACK Opinion Poll. Wakacje w w rodzinnym
gronie, nad morzem by\u0142y najcz\u0119\u015bciej wybieran\u0105 form\u0105 sp\u0119dzenia urlopu w 2012 r. W tym roku
jeszcze bardziej cenimy towarzystwo cz\u0142onk\u00f3w rodziny (62%), za to nieco bardziej od nadba\u0142tyckich
pla\u017c wolimy polskie g\u00f3ry.<\/p>\n
i w jego trakcie tyle samo pieni\u0119dzy, co w ubieg\u0142ym roku (53% g\u0142os\u00f3w). Tendencja do tego,
aby wakacje nie kosztowa\u0142y nas wi\u0119cej, ni\u017c 1 000 z\u0142 na osob\u0119, utrzymuje si\u0119: Wed\u0142ug bada\u0144
PAYBACK Opinion Poll w 2012 roku tak\u0105 kwot\u0119 zadeklarowa\u0142o 46% Polak\u00f3w, a w 2013 \u2013\u00a0 54%. <\/p>\n
z oszcz\u0119dno\u015bci od\u0142o\u017conych na ten cel. <\/p>\n
ponad 1\/4 Polak\u00f3w ma swoje sposoby, aby urlop nie nadszarpn\u0105\u0142 znacz\u0105co zawarto\u015bci portfela.
Najpopularniejsze to: staranne pakowanie baga\u017cu i samodzielne przygotowanie posi\u0142k\u00f3w przed
wyjazdem lub podczas niego.
\u00a0
Wakacje organizujemy sami<\/p>\n
razy wi\u0119cej Polak\u00f3w zamierza odwiedzi\u0107 nowe miejsce \u2013 przy czym o tym, gdzie pojecha\u0107, decyduje
nie kieruj\u0105c si\u0119 ani mod\u0105, ani rekomendacj\u0105 znajomych. Samodzielne planowanie urlopu wydaje si\u0119
istotnym trendem, a takie podej\u015bcie dotyczy nie tylko etapu planowania, ale i organizacji wyjazdu:
83% Polak\u00f3w zamierza zorganizowa\u0107 urlop, nie korzystaj\u0105c z oferty biura podr\u00f3\u017cy. <\/p>\n
Niemniej jednak a\u017c 1\/4 ankietowanych rozpoczyna organizacj\u0119 wakacji dopiero tu\u017c przed samym
wyjazdem. Przed urlopem 87% respondent\u00f3w uda si\u0119 jeszcze do sklepu, by dokupi\u0107 niezb\u0119dne
rzeczy, g\u0142\u00f3wnie akcesoria do opalania (65%), letnie ubrania (61%) i miniakcesoria przydatne
w podr\u00f3\u017cy, np. minikosmetyki (52%).<\/p>\n
potrzeby brania urlopu w\u0142a\u015bnie w tym okresie \u2013 co zadeklarowa\u0142o 45% ankietowanych. 19%
badanych zamierza wzi\u0105\u0107 wolne \u2013 lecz poza sezonem. Dla takiej samej liczby os\u00f3b powodem jest
brak pieni\u0119dzy na organizacj\u0119 urlopu w tym okresie. <\/p>\n
na grupie 556 os\u00f3b. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat, dobrana zosta\u0142a tak, aby odpowiada\u0107
strukturze demograficznej kraju. <\/p>\n
zakup\u00f3w w wielu popularnych sklepach sprzeda\u017cy tradycyjnej oraz online. Dzi\u0119ki specjalnym
promocjom, ofertom oraz kuponom (r\u00f3wnie\u017c elektronicznym) posiadacze kart PAYBACK mog\u0105
szybko i \u0142atwo zwi\u0119kszy\u0107 stan konta punktowego. Zebrane punkty PAYBACK mo\u017cna wymieni\u0107 na
atrakcyjne nagrody, mile Miles & More lub przekaza\u0107 na cele charytatywne.<\/p>\n
wsp\u00f3\u0142pracuje z nim ponad 20 firm partnerskich oraz ponad 140 sklep\u00f3w online. Korzy\u015bci\u0105 dla
partner\u00f3w Programu jest bezpo\u015brednia komunikacja z konsumentami za pomoc\u0105 platformy
marketingowej PAYBACK oraz pozyskanie lojalnych i zadowolonych klient\u00f3w. W Polsce aktualnie
liczba aktywnych kart PAYBACK to jedena\u015bcie milion\u00f3w. PAYBACK jest cz\u0119\u015bci\u0105 Grupy American
Express.<\/p>\n