Kryzys ekonomiczny sprawi\u0142, \u017ce Polacy stali si\u0119 bardziej elastyczni w kwestii rezerwacji wyjazd\u00f3w wakacyjnych. Pojawi\u0142o si\u0119 wi\u0119cej turyst\u00f3w deklaruj\u0105cych wol\u0119 zmiany daty wyjazdu, a nawet miejsca docelowego, je\u015bli dzi\u0119ki temu mogliby uzyska\u0107 korzystniejsze warunki cenowe. 23 % badanych zaklasyfikowa\u0142o si\u0119 jako w\u0119drowiec – poszukiwacz, kt\u00f3ry nie zdecydowa\u0142 jeszcze gdzie i kiedy chcia\u0142by lecie\u0107 i ci\u0105gle poszukuje pomys\u0142u na wyjazd, twierdz\u0105c, \u017ce m\u00f3g\u0142by jecha\u0107 kiedykolwiek, gdziekolwiek.<\/font><\/p>\n 17 % ankietowanych zapewni\u0142o, \u017ce ma ju\u017c wybrane miejsce wyjazdu, natomiast kwestia daty pozostaje wci\u0105\u017c do ustalenia; z kolei 15 % badanych ustali\u0142o dat\u0119 wyjazdu, ale nadal szuka miejsca docelowego wyprawy.<\/font><\/p>\n Tylko 16 % respondent\u00f3w wiedzia\u0142o ju\u017c, gdzie i kiedy chce wyjecha\u0107, oczywi\u015bcie na moment udzielenia odpowiedzi w ankiecie Skyscannera.<\/font><\/p>\n Wynik ankiety pokazuje trend przedk\u0142adania przez u\u017cytkownik\u00f3w wyszukiwarki Skyscanner wyboru najkorzystniejszej oferty cenowej nad wyb\u00f3r wyjazdu do konkretnej destynacji. Wynik ten bezpo\u015brednio wi\u0105\u017ce si\u0119 z rezultatem niedawnego badania Skyscannera<\/a>, z kt\u00f3rego wynika, \u017ce cena lotu jest najwa\u017cniejszym czynnikiem podczas dokonywania rezerwacji, tym samym wyprzedzaj\u0105c znaczenie marki przewo\u017anika i program\u00f3w lojalno\u015bciowych, takich jak zbieranie wylatanych mil. – Najpopularniejsz\u0105 stron\u0105 wyszukiwarki Skyscanner jest strona wyszukiwania: \u201eZ: Polska Do: Wsz\u0119dzie”<\/a>, kt\u00f3re pozwala u\u017cytkownikom zobaczy\u0107, jakie loty dok\u0105dkolwiek s\u0105 najta\u0144sze. Dodatkowo przygotowywane przez nas miesi\u0119czne wykresy poziomu cen<\/a> pokazuj\u0105 w jakich dniach przelot dan\u0105 tras\u0105\u00a0 jest najta\u0144szy.”<\/font> <\/p>\n \u0179r\u00f3d\u0142o: Skyscanner PR<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Kryzys ekonomiczny sprawi\u0142, \u017ce Polacy stali si\u0119 bardziej elastyczni w kwestii rezerwacji wyjazd\u00f3w wakacyjnych. Pojawi\u0142o si\u0119 wi\u0119cej turyst\u00f3w deklaruj\u0105cych wol\u0119 zmiany daty wyjazdu, a nawet miejsca docelowego, je\u015bli dzi\u0119ki temu mogliby uzyska\u0107 korzystniejsze warunki cenowe.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[44,3],"tags":[12,418,417,27,533],"slowa":[],"typ":[],"class_list":["post-708","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-przeglad-prasy","category-wydarzenia-aktualnosci-turystyczne","tag-podroze","tag-skyscanner","tag-turysta","tag-turystyka","tag-wyszukiwarka-lotow"],"yoast_head":"\n
<\/font>
W ostatniej ankiecie przeprowadzonej przez wyszukiwark\u0119 tanich lot\u00f3w Skyscanner na pytanie Jakim typem turysty jeste\u015b? 28 % respondent\u00f3w odpowiedzia\u0142o: poszukiwaczem okazji cenowych, kt\u00f3rzy polecieliby gdziekolwiek, je\u015bli tylko cena by\u0142aby okazyjna.<\/font><\/p>\n
Jak ostatnio informowa\u0142 Skyscanner spowolnienie gospodarcze wp\u0142yn\u0119\u0142o tak\u017ce na spos\u00f3b wybierania destynacji<\/a> przez Polak\u00f3w. Niegdy\u015b dokonywano wi\u0119cej rezerwacji na dalekie loty i to ze sporym wyprzedzeniem. Obecnie rezerwacje dokonywane s\u0105 bli\u017cej dnia planowanego wylotu. Barry Smith, wsp\u00f3\u0142za\u0142o\u017cyciel i dyrektor rozwoju Skyscanner powiedzia\u0142: – Kryzys ekonomiczny zmieni\u0142 nas w grup\u0119 poszukiwaczy okazji cenowych. Zamiast pos\u0142ucha\u0107 g\u0142osu serca i wybra\u0107 jedn\u0105 destynacj\u0119 i jeden termin wyjazdu, kt\u00f3re najbardziej nam odpowiadaj\u0105, wi\u0119kszo\u015b\u0107 z nas cieszy si\u0119 gdy wynajdzie wyjazd gdziekolwiek i kiedykolwiek, byle po najkorzystniejszej cenie. Polacy s\u0105 otwarci na podr\u00f3\u017ce do nowych miejsc, ale g\u0142\u00f3wnie wtedy, gdy gwarantuj\u0105 im\u00a0 one naprawd\u0119 najta\u0144szy lot.<\/font><\/p>\n