Trudno wskaza\u0107 lini\u0119 lotnicz\u0105 r\u00f3wnie kontrowersyjn\u0105, co Ryanair. Irlandzki przewo\u017anik to na tle konkurencji klasowy \u017cartowni\u015b, samochowa\u0142a i ekscentryk. Czym zas\u0142u\u017cy\u0142 sobie na tak\u0105 opini\u0119?<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Kr\u00f3tka odpowied\u017a brzmia\u0142aby: Michael O’Leary. A d\u0142uga?<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Michael O’Leary to szef Ryanaira: m\u00f3zg linii i ojciec jej sukcesu, stoj\u0105cy za jej najbardziej oryginalnymi pomys\u0142ami. O’Leary jest te\u017c autorem najbardziej kontrowersyjnych, a nierzadko r\u00f3wnie\u017c oburzaj\u0105cych wypowiedzi, kt\u00f3re pojawiaj\u0105 si\u0119 w kontek\u015bcie jego firmy.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n To O’Leary stwierdzi\u0142 kiedy\u015b, \u017ce dwaj piloci w jednym samolocie to strata pieni\u0119dzy; jego zdaniem wystarczy\u0142by jeden, a w razie potrzeby mog\u0142aby go zast\u0105pi\u0107 stewardessa, bo pilotowanie jest proste jak kierowanie samochodem. Los chcia\u0142, \u017ce dzie\u0144 po jego pami\u0119tnej wypowiedzi w samolocie czeskich linii jeden z pilot\u00f3w zmar\u0142 na zawa\u0142 serca; drugi musia\u0142 doko\u0144czy\u0107 lot samodzielnie.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n To O’Leary zaproponowa\u0142 zlikwidowanie pas\u00f3w bezpiecze\u0144stwa w celu zmniejszenia koszt\u00f3w. Jego zdaniem katastrofy lotniczej i tak nikt nie prze\u017cyje, a pasy daj\u0105 z\u0142udne poczucie bezpiecze\u0144stwa. Bran\u017ca szybko zdementowa\u0142a te zapewnienia, t\u0142umacz\u0105c \u017ce pasy chroni\u0105 przed urazami m.in. podczas trudnych l\u0105dowa\u0144. Co do katastrof – prze\u017cywalno\u015b\u0107 w wypadkach lotniczych jest bardzo wysoka; prawdziwe tragedie zdarzaj\u0105 si\u0119 niezmiernie rzadko (ale to o nich jest najg\u0142o\u015bniej w mediach), za\u015b dzi\u0119ki pasom niewielu pasa\u017cer\u00f3w doznaje uraz\u00f3w.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n To O’Leary pr\u00f3bowa\u0142 przeforsowa\u0107 wprowadzenie do samolot\u00f3w miejsc stoj\u0105cych. Takich samych jak w autobusach – pasa\u017cerowie po prostu staliby i trzymali si\u0119 rurki, podczas gdy samolot z pr\u0119dko\u015bci\u0105 kilkuset kilometr\u00f3w na godzin\u0119 wzbija\u0142by si\u0119 w powietrze i pokonywa\u0142 potencjalne turbulencje. Co ciekawe, pomys\u0142 ten jest przez niego poruszany co jaki\u015b czas, tak jakby rozwa\u017ca\u0142 go z pe\u0142n\u0105 powag\u0105.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Nie spos\u00f3b oprze\u0107 si\u0119 wra\u017ceniu, \u017ce O’Leary chcia\u0142aby, by jego linia sta\u0142a si\u0119 po prostu modna – a nawet wi\u0119cej; chcia\u0142by, aby\u015b kupuj\u0105c <\/span>bilety lotnicze Ryanair<\/span><\/a>, kupowa\u0142 nie tylko us\u0142ug\u0119, ale i prze\u017cycie. Ryanair chce, \u017ceby\u015b si\u0119 z nim identyfikowa\u0142; chce mie\u0107 dusz\u0119 – ale czy aby na pewno t\u0119dy prowadzi najlepsza droga do jej zdobycia?<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Trudno wskaza\u0107 lini\u0119 lotnicz\u0105 r\u00f3wnie kontrowersyjn\u0105, co Ryanair. Irlandzki przewo\u017anik to na tle konkurencji klasowy \u017cartowni\u015b, samochowa\u0142a i ekscentryk. Czym zas\u0142u\u017cy\u0142 sobie na tak\u0105 opini\u0119?<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[3],"tags":[891,5005,3223],"slowa":[],"typ":[],"class_list":["post-7069","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-wydarzenia-aktualnosci-turystyczne","tag-bilety-lotnicze","tag-michael-oleary","tag-ryanair"],"yoast_head":"\n