15 maja 2013 roku w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu zorganizowano konferencję Marketing Miejsc: Trendy 2013. Blisko 100 uczestników wysłuchało prelekcji poświęconych współczesnym formom promocji turystyki oraz roli marki lokalnej w promocji regionu. <\/span><\/strong><\/p>\n Wśród uczestników konferencji znaleźli się przedstawiciele samorządów lokalnych, organizacji turystycznych, uczelni wyższych i studenci zainteresowani tematyką. Goście mogli się zapoznać z ofertą produktów lokalnych i wydawnictwami turystycznymi, ufundowanymi przez organizatorów wydarzenia – markę Karkonosze.<\/span><\/p>\n Tematyka prelekcji została dobrana w taki sposób, by z jednej strony inspirować i zachęcać do myślenia o nowych formach promocji turystyki, a z drugiej pokazywać realne, aktualnie wykorzystywane strategie i narzędzia. <\/span><\/p>\n <\/span>Dyrektor Generalny Festiwalu Impart ESK 2016 Krzysztof Maj<\/strong><\/span><\/span><\/p>\n Współczesne formy promocji turystyki<\/span><\/strong> <\/span><\/p>\n Uczestnicy mieli okazję posłuchać o designie i estetyce marek turystycznych: „Markę tworzą ludzie. Jest to suma doświadczeń odbiorców. Unikalny świat przeżyć, pozwalający odróżnić ją od innych produktów na rynku. Marka jest powodem, dla którego ktoś wybiera dany produkt czy usługę i jako taka musi być unikalna. To dlatego design marek turystycznych nie ma nic wspólnego ze sztuką. To po prostu przekładanie tożsamości i osobowości marki na identyfikację wizualną” – mówił dr Maurycy Graszewicz, wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego. <\/span><\/p>\n Do programu konferencji wprowadzono również zagadnienia związane z tworzeniem marki Wrocławia w Internecie i wykorzystywaniem aplikacji mobilnych w promocji miasta. Beata Reder i Ewelina Bartoszewska z Urzędu Miejskiego we Wrocławiu wyjaśniły zasady działania nowej aplikacji WROCŁAW CHECK IN. Opowiedziały również o działaniach w mediach społecznościowych, w których Wrocław od kilku lat jest liderem. <\/span><\/p>\n Następnie przedstawiciele Karkonoskiego Parku Narodowego przedstawili różnice pomiędzy oczekiwaniami, a rzeczywistością wobec KPN. <\/span><\/p>\n <\/span><\/strong><\/p>\n <\/span><\/strong>Panel dyskusyjny <\/strong><\/span>„Rola marki lokalnej w promocji regionu”<\/strong><\/em><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Rola marki lokalnej w promocji regionu<\/span><\/strong><\/p>\n Drugą część konferencji rozpoczęto panelem dyskusyjnym, poświęconym roli marki lokalnej w promocji regionu. „Promując konkretny region, należy zastanowić się nad tym, czym wyróżnia się on spośród innych regionów. Już dzisiaj wiemy, że na pewno nie różnorodnością” – mówił jeden z panelistów, Wiceburmistrz Karpacza, Ryszard Rzepczyński. „Należy sobie odpowiedzieć na pytanie, co może być znakiem szczególnym i wyróżnikiem danego miejsca? Kiedy zdefiniujemy ten fundament marki, będziemy mogli sukcesywnie realizować strategię promocji” – podsumował Rzepczyński. <\/span><\/p>\n Paneliści zgodnie podkreślali wagę wspólnej promocji i wpływ produktów lokalnych na wizerunek całego regionu. „Jesteśmy dopiero na początku drogi. Być może dojrzejemy kiedyś do tego, aby produkty lokalne pojawiały się pod wspólną marką, wspólnym symbolem, kojarzonym bezpośrednio z Karkonoszami. Oby stało się to jak najszybciej” – mówił Krzysztof Korzeń, Dyrektor Fundacji Doliny Pałaców i Ogrodów. <\/span><\/p>\n W dalszej części konferencji, można było usłyszeć konkretne wskazówki, w jaki sposób budować markę parasolową oraz jak konstruować nowy produkt turystyczny. Szymon Sikorski, Prezes Publicon Sp. z o.o. zwrócił uwagę na źle rozumiany PR samorządowy – myślenie narzędziami, a nie myślenie o dobrym produkcie, czyli prymat formy nad treścią. Tuż przed końcem konferencji przedstawiciele Gazety Wyborczej zaprezentowali akcję społeczną „Polska biega na biegówkach 2013” i projekt wydawniczy „W stronę Odry”, a Sławomir Mazurek, prezes Spółki Stawy Milickie SA przedstawił wizję przyszłości rezerwatu przyrody. <\/span><\/p>\n Tematem dyskusji kuluarowych była wspólna promocja karkonoskich gmin, pod jedną marką. „W tej chwili jesteśmy zdecydowani, że będziemy promować się w formie produktu turystycznego wspólnie z Górami Izerskimi i Rudawami Janowickimi” – mówił Starosta Jeleniogórski, Jacek Włodyga. „Chcielibyśmy, aby Karkonosze stały się takim modnym obszarem, jak niektóre miejscowości turystyczne w Austrii czy w Niemczech” – dodał Starosta. <\/span><\/p>\n Organizatorzy liczą, że dzięki konferencji wreszcie zacznie mówić się o wizerunku regonu przez pryzmat małych ojczyzn i produktów lokalnych, które do tej pory tak często były niedoceniane. 15 maja 2013 roku w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu zorganizowano konferencj\u0119 Marketing Miejsc: Trendy 2013. Blisko 100 uczestnik\u00f3w wys\u0142ucha\u0142o prelekcji po\u015bwi\u0119conych wsp\u00f3\u0142czesnym formom promocji turystyki oraz roli marki lokalnej w promocji regionu.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[44,3],"tags":[63,4959,4885,457],"slowa":[],"typ":[],"yoast_head":"\n
<\/span><\/strong><\/p>\n
Zgromadzeni goście dowiedzieli się, jak wielkie imprezy (Euro 2012, Europejska Stolica Kultury 2016) kształtują wizerunek miasta i prześledzili od podstaw strategię budowania wizerunku Dolnego Śląska. Agnieszka Dziedzic, Dyrektor Wydziału Promocji UMWD, podkreśliła, że kreowanie marki województwa to nieustanna praca na wielu poziomach, a jej wyniki będą widoczne najwcześniej po pięciu latach. <\/span><\/p>\n
<\/span><\/p><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"