Dla 1\/2 Polak\u00f3w Internet jest najwa\u017cniejszym \u017ar\u00f3d\u0142em informacji o hotelach \u2013 wynika ze wsp\u00f3lnego badania On Board PR i PBS DGA<\/p>\n
Badanie przeprowadzone przez firm\u0119 doradcz\u0105 On Board Public Relations<\/strong> wsp\u00f3lnie z PBS DGA<\/strong> wykaza\u0142o, \u017ce a\u017c 49 proc. Polak\u00f3w, szukaj\u0105c hotelu, si\u0119ga do Internetu.<\/p>\n W\u015br\u00f3d Polak\u00f3w z wy\u017cszym wykszta\u0142ceniem \u2013 Internet jest wskazywany jako jedno z najwa\u017cniejszych \u017ar\u00f3de\u0142 informacji a\u017c przez 60% os\u00f3b. Drugim co do wa\u017cno\u015bci \u017ar\u00f3d\u0142em informacji o hotelach s\u0105 dla Polak\u00f3w rekomendacje znajomych i przyjaci\u00f3\u0142 (34%). Reklamy, rekomendacje biur podr\u00f3\u017cy czy informacje w przewodnikach s\u0105 du\u017co mniej wa\u017cne.<\/p>\n \u00a0B\u0142\u0119dem wielu mened\u017cer\u00f3w hoteli jest postrzeganie promocji tylko w kategoriach jakiego\u015b wydarzenia, np. hucznego otwarcia plac\u00f3wki<\/em> – komentuje wyniki Iwona Kubicz z On Board PR \u2013 Tymczasem to uczciwa, systematyczna komunikacja \u2013 np. z pomoc\u0105 Internetu – buduje wiarygodno\u015b\u0107 i przynosi efekty, kt\u00f3re trudno jest wypracowa\u0107 poprzez reklam\u0119.<\/em><\/strong><\/p>\n Rynek wewn\u0119trzny na us\u0142ugi hotelarskie wci\u0105\u017c nie jest bardzo du\u017cy. Badanie wskaza\u0142o, \u017ce zaledwie 21% doros\u0142ych Polak\u00f3w korzysta\u0142o w ci\u0105gu ostatnich 2 lat z us\u0142ug hotelu. Wy\u017cszy odsetek dotyczy g\u0142\u00f3wnie os\u00f3b z wy\u017cszym wykszta\u0142ceniem, lepiej zarabiaj\u0105cych.<\/p>\n \u00a0Wyniki wyra\u017anie wskazuj\u0105, \u017ce Polacy w dalszym ci\u0105gu korzystaj\u0105 z hoteli w kraju najcz\u0119\u015bciej w zwi\u0105zku z wyjazdami s\u0142u\u017cbowymi i biznesowymi<\/em> <\/strong>\u2013 komentuje Krzysztof Wojtkiewicz, dyrektor generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego \u2013 Zaczyna si\u0119 to jednak powoli zmienia\u0107. Rosn\u0105 nasze dochody. Przybywa nowych hoteli tak\u017ce w klasie ekonomicznej, istniej\u0105ce obiekty poddawane s\u0105 gruntownej modernizacji. Ro\u015bnie jako\u015b\u0107, zakres i dost\u0119pno\u015b\u0107 oferowanych us\u0142ug hotelowych. Coraz cz\u0119\u015bciej go\u015b\u0107mi hotelowymi s\u0105 obywatele polscy<\/em><\/strong><\/p>\n Badanie przynios\u0142o te\u017c odpowied\u017a na pytanie, co najbardziej zniech\u0119ca Polak\u00f3w do ponownego odwiedzenia hotelu. Okazuje si\u0119, \u017ce najgorsze do\u015bwiadczenia to dodatkowe, niespodziewane op\u0142aty (48% wskaza\u0144) oraz niemi\u0142a obs\u0142uga (43%). Niespodziewane op\u0142aty bardziej oburzaj\u0105 m\u0119\u017cczyzn (50%) ni\u017c kobiety (45%). W\u015br\u00f3d czynnik\u00f3w, na kt\u00f3re zarz\u0105dzaj\u0105cy hotelami powinni zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119 jest te\u017c zgodno\u015b\u0107 oferowanego standardu z informacjami w ofertach kierowanych do klient\u00f3w. R\u00f3\u017cnice pomi\u0119dzy deklaracjami a stanem faktycznym stan\u0105 si\u0119 powa\u017cnym problemem w oczach co czwartego Polaka.<\/p>\n Rynek us\u0142ug hotelarskich jest mocno zwi\u0105zany z Internetem. Nie tylko dlatego, \u017ce dost\u0119p do Internetu staje si\u0119 standardow\u0105 us\u0142ug\u0105 w hotelach<\/em> <\/strong>\u2013 m\u00f3wi Tomasz Dziedzic z PBS DGA \u2013 Z naszych bada\u0144 wynika, \u017ce ponad 80% klient\u00f3w hoteli regularnie korzysta z Internetu.<\/em><\/strong><\/p>\n Badanie zosta\u0142o przeprowadzone na losowej, reprezentatywnej grupie doros\u0142ych mieszka\u0144c\u00f3w Polski w dniach 23-25 maja 2008 roku.<\/p>\n \u00a0Badanie Hotel oczami klienta<\/em> jest nast\u0119pnym z serii opracowa\u0144 dotycz\u0105cych istotnych zagadnie\u0144 z dziedziny komunikacji z masowym odbiorc\u0105. Ide\u0105 projektu jest analiza otoczenia marketingowego i pomoc przedsi\u0119biorcom r\u00f3\u017cnych bran\u017c w planowaniu dzia\u0142a\u0144 komunikacyjnych. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii spo\u0142ecznej przeprowadzone w maju 2008 roku przez PBS DGA na og\u00f3lnopolskiej, reprezentatywnej, losowej pr\u00f3bie doros\u0142ych mieszka\u0144c\u00f3w Polski.<\/p>\n