182 projekty promocyjne zg\u0142oszone przez 91 miast i wojew\u00f3dztw we\u017amie udzia\u0142 w Konkursie Z\u0142ote Formaty. Stawka jest wysoka. Na zwyci\u0119zc\u00f3w czeka m.in. 5 og\u00f3lnopolskich kampanii reklamowych oraz kampanie w warszawskim metrze, na nowoczesnych no\u015bnikach Infoscreen Grupy Str\u00f6er, organizatora Konkursu.<\/font><\/font><\/p>\n Konkurs Z\u0142ote Formaty jest cz\u0119\u015bci\u0105 Festiwalu Promocji Miast i Region\u00f3w – najwi\u0119kszego Miasta i regiony mog\u0142y zg\u0142asza\u0107 swoje projekty do Konkursu Z\u0142ote Formaty do 9 marca w pi\u0119ciu odr\u0119bnych kategoriach: outdoorowa kampania reklamowa, event, wydawnictwo promocyjne, serwis internetowy oraz ca\u0142okszta\u0142t dzia\u0142alno\u015bci promocyjnej \u2013 Grand Prix Festiwalu. W tegorocznej edycji 91 miast i region\u00f3w zg\u0142osi\u0142o do konkursu 182 projekty: 49 w kategorii wydawnictwo promocyjne, 23 w kategorii kampania outdoorowa, 29 w kategorii serwis internetowy, 64 w kategorii event i 17 w kategorii ca\u0142okszta\u0142t dzia\u0142alno\u015bci promocyjnej. Projekty nap\u0142yn\u0119\u0142y z ka\u017cdego regionu Polski, przy czym rekordow\u0105 liczb\u0119 35 projekt\u00f3w zg\u0142osi\u0142o wojew\u00f3dztwo \u015bl\u0105skie.<\/p>\n <\/font><\/font>\u201eOgromnie cieszy nas liczba projekt\u00f3w zg\u0142oszonych do Konkursu. Na przyk\u0142adzie Z\u0142otych Format\u00f3w wyra\u017anie wida\u0107, \u017ce ca\u0142a Polska kwesti\u0119 promocji traktuje niezwykle powa\u017cnie. W ci\u0105gu 3 lat trwania Festiwalu Promocji Miast i Region\u00f3w dokona\u0142 si\u0119 w tym zakresie prawdziwy prze\u0142om.\u201d komentuje Anna Proszowska-Sala, Dyrektor Festiwalu Promocji Miast i Region\u00f3w. \u201eWraz z profesjonalizacj\u0105 dzia\u0142a\u0144 promocyjnych rozwija si\u0119 r\u00f3wnie\u017c sam Konkurs. Wprowadzili\u015bmy nowe kategorie wymagaj\u0105ce od miast i region\u00f3w bardziej kompleksowego podej\u015bcia. Wy\u017csze by\u0142y tak\u017ce wymagania dot. opisu merytorycznego zg\u0142aszanych projekt\u00f3w. <\/font><\/font><\/p>\n Jedn\u0105 z nowo\u015bci tegorocznego Konkursu jest Grand Prix Festiwalu, przyznawana za og\u00f3\u0142 dzia\u0142a\u0144 promocyjnych realizowanych przez miasta i regiony. Istot\u0105 tej kategorii jest ocena sp\u00f3jno\u015bci ca\u0142okszta\u0142tu aktywno\u015bci promocyjnej danego miasta lub regionu, strategiczne planowanie, adekwatno\u015b\u0107 doboru instrument\u00f3w promocji do zak\u0142adanych cel\u00f3w i wyznaczonych grup docelowych oraz efektywno\u015bci dzia\u0142a\u0144. W III edycji Konkursu Z\u0142ote Formaty kategoria obejmowa\u0107 b\u0119dzie ca\u0142okszta\u0142t dzia\u0142a\u0144 promocyjnych podejmowanych i zrealizowanych przez samorz\u0105dy miast i region\u00f3w od pocz\u0105tku 2007 roku – do ko\u0144ca 2008 roku.<\/font><\/font><\/p>\n 6 kwietnia poznamy 25 projekt\u00f3w, nominowanych do \u015bcis\u0142ego fina\u0142u Konkursu. Konkurencja w ka\u017cdej kategorii jest du\u017ca. Ju\u017c samo znalezienie si\u0119 w gronie nominowanych projekt\u00f3w jest dla miast i region\u00f3w nie lada wyr\u00f3\u017cnieniem. Nominacja jest tak\u017ce szans\u0105 na zdobycie jednej z 18 cennych nagr\u00f3d, kt\u00f3re mog\u0105 przyczyni\u0107 si\u0119 do dalszego rozwoju miasta. Na zwyci\u0119zc\u00f3w Konkursu czekaj\u0105 nagrody ufundowane przez Grup\u0119 Stroer, organizatora Festiwalu: 5 og\u00f3lnopolskich outdoorowych kampanii reklamowych oraz kampanie na no\u015bnikach Infoscreen w Warszawskim Metrze. W tegorocznej edycji dodatkow\u0105 nagrody w wysoko\u015bci 10 000 z\u0142. ufundowa\u0142 Zwi\u0105zek Miast Polskich. Nagrody dla 12 miast w postaci 12 artyku\u0142\u00f3w, po\u015bwi\u0119conych ka\u017cdemu z nich, ufundowa\u0142 Magazyn Elle. Nagrod\u0119 specjaln\u0105 przyzna tak\u017ce stacja TVP Info.<\/font><\/font><\/p>\n Laureat\u00f3w konkursu poznamy 22 kwietnia podczas uroczystej Gali Festiwalu w hotelu Sheraton. Projekty oceni Jury, w kt\u00f3rego sk\u0142ad weszli specjali\u015bci gwarantuj\u0105cy fachowo\u015b\u0107 i wysoki poziom w podej\u015bciu do ich oceny. Aby zapewni\u0107 bezstronno\u015b\u0107 podejmowanych decyzji prace Jury nadzorowa\u0107 b\u0119dzie niezale\u017cny audytor.<\/font><\/font><\/p>\n W zesz\u0142ym roku laureatami presti\u017cowego Konkursu Z\u0142otych Format\u00f3w zostali: Ma\u0142opolska za plakat Kulturalna Ma\u0142opolska, Szczecin za \u015awiatowy Zlot \u017baglowc\u00f3w, Jarocin w kategorii wydawnictwo promocyjne za wydawnictwo Lustro czasu oraz Kielce w kategorii strona internetowa.<\/font><\/font><\/p>\n
w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko poj\u0119tej promocji miejsc, organizowanego przez Grup\u0119 Str\u00f6er. Tegoroczna III edycja Konkursu wy\u0142oni najlepsze projekty s\u0142u\u017c\u0105ce promocji miast i region\u00f3w zrealizowane w 2008 roku. <\/font><\/font><\/p>\n