Wszyscy pasa\u017cerowie feralnego rejsu statkiem Costa Concordii maj\u0105 prawo domaga\u0107 si\u0119 rekompensat za szkody osobowe, materialne oraz niematerialne. W tym celu powinni jak najszybciej wys\u0142a\u0107 pismo reklamacyjne do firmy Costa Crociere, najlepiej listem poleconym, ewentualnie e-mailem za potwierdzeniem odbioru. Gotowy formularz reklamacji w j\u0119zyku angielskim mo\u017cna pobra\u0107 tutaj: http:\/\/www.konsument.gov.pl\/files\/acce_just03_en.pdf<\/a>. Na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego mog\u0105 liczy\u0107 tak\u017ce osoby, kt\u00f3re wykupi\u0142y z wyprzedzeniem podr\u00f3\u017c statkiem i z powodu wypadku nie b\u0119d\u0105 mog\u0142y jej zrealizowa\u0107.<\/p>\n Pasa\u017cerowie bezpo\u015brednio uczestnicz\u0105cy w katastrofie statku maj\u0105 prawo domaga\u0107 si\u0119:<\/strong> Uwaga:<\/strong> do pisma reklamacyjnego nale\u017cy za\u0142\u0105czy\u0107 tak\u017ce kopie dokument\u00f3w i rachunk\u00f3w potwierdzaj\u0105cych poniesienie wskazanych koszt\u00f3w.<\/p>\n Pasa\u017cerowie, kt\u00f3rzy brali udzia\u0142 w rejsie, mog\u0105 zg\u0142asza\u0107 si\u0119 do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce\u00a0 (+48 22 55 60 118, info@konsument.gov.pl) w celu uzyskania bezp\u0142atnych informacji i pomocy w dochodzeniu roszcze\u0144 od firmy Costa Crociere. <\/p>\n Osoby, kt\u00f3re wykupi\u0142y rejs na Costa Concordii, ale z powodu wypadku nie b\u0119d\u0105 mog\u0142y z niego skorzysta\u0107, maj\u0105 prawo do otrzymania propozycji nowego terminu wycieczki o tej samej lub wy\u017cszej warto\u015bci (bez dodatkowych op\u0142at) lub ni\u017cszej warto\u015bci, je\u015bli otrzymaj\u0105 zwrot r\u00f3\u017cnicy w cenie. Klienci, kt\u00f3rzy nie zaakceptuj\u0105 tych propozycji, maj\u0105 prawo tak\u017ce odst\u0105pi\u0107 od umowy za zwrotem pe\u0142nej ceny.<\/p>\n Europejskie Centrum Konsumenckie<\/strong> w Polsce nale\u017cy do ECC-Net, sieci centr\u00f3w s\u0142u\u017c\u0105cych pomoc\u0105 konsumentom w ca\u0142ej UE. Europejskie Centra Konsumenckie s\u0105 finansowane przez Komisj\u0119 Europejsk\u0105 i kraje cz\u0142onkowskie. Bezp\u0142atnie informuj\u0105 konsument\u00f3w o ich prawach w UE oraz pomagaj\u0105 w polubownym rozwi\u0105zywaniu spor\u00f3w ponadgranicznych z przedsi\u0119biorcami maj\u0105cymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Skargi do ECK Polska mo\u017cna sk\u0142ada\u0107 wype\u0142niaj\u0105c formularz na stronie http:\/\/www.konsument.gov.pl<\/a> lub e-mailem na adres info@konsument.gov.pl. Informacje i porady mo\u017cna uzyska\u0107 kontaktuj\u0105c si\u0119 z dy\u017curuj\u0105cym prawnikiem pod numerem + 48 22 55 60 118. Wszyscy pasa\u017cerowie feralnego rejsu statkiem Costa Concordii maj\u0105 prawo domaga\u0107 si\u0119 rekompensat za szkody osobowe, materialne oraz niematerialne. W tym celu powinni jak najszybciej wys\u0142a\u0107 pismo reklamacyjne do firmy Costa Crociere, najlepiej listem poleconym, ewentualnie e-mailem za potwierdzeniem odbioru. Gotowy formularz reklamacji w j\u0119zyku angielskim mo\u017cna pobra\u0107 tutaj: http:\/\/www.konsument.gov.pl\/files\/acce_just03_en.pdf. Na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego mog\u0105 liczy\u0107 tak\u017ce osoby, kt\u00f3re wykupi\u0142y z wyprzedzeniem podr\u00f3\u017c statkiem i z powodu wypadku nie b\u0119d\u0105 mog\u0142y jej zrealizowa\u0107.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[30,3],"tags":[2077,1261,806,2227,2226,27,2225],"slowa":[],"typ":[],"class_list":["post-4883","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-regionalne-wydarzenia-turystyczne","category-wydarzenia-aktualnosci-turystyczne","tag-eck","tag-europejskie-centrum-konsumenckie","tag-konsument","tag-reklamacja","tag-reklamacja-wycieczki","tag-turystyka","tag-ubezpieczenie-za-granica"],"yoast_head":"\n
– zwrotu pe\u0142nej ceny rejsu
– rekompensaty za szkody materialne zwi\u0105zane ze zniszczeniem lub utrat\u0105 mienia (rzeczy osobistych, baga\u017cy). W tym przypadku konieczne b\u0119dzie sporz\u0105dzenie listy posiadanych na statku przedmiot\u00f3w (pieni\u0119dzy, bi\u017cuterii, dokument\u00f3w itp.)
– zwrotu koszt\u00f3w poniesionych w zwi\u0105zku z wypadkiem, np. bilet\u00f3w powrotnych do domu
– rekompensaty za szkody na osobie (fizyczne obra\u017cenia)
– rekompensaty za szkody moralne i stracony urlop<\/p>\n
<\/span>
\u0179r\u00f3d\u0142o: PR
<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"