O potencjale i kierunkach dalszego rozwoju projektu Marka Lubelskie i marki województwa lubelskiego oraz o efekcie miejsca pochodzenia i wynikach ogólnopolskich badań marketingowych poświęconych temu zjawisku dyskutowano w trakcie konferencji „Marka Lubelskie narzędziem rozwoju regionu”, którą zrealizowano na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n 1 grudnia na dziedzińcu Zamku Lubelskiego nastąpiła kolejna odsłona kampanii informacyjno – promocyjnej Marki Lubelskie. W samym sercu historycznej twierdzy odbyło się wydarzenie ujawniające sekret jakości lubelskich produktów.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Wystąpienia prelegentów rozpoczął dr Jacek Pogorzelski (PrimeCode)<\/strong>, który prezentując międzynarodowe przykłady omówił sposoby wykorzystywania marki w strategii rozwoju regionu.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Kolejna prezentacja, dokonana przez Piotra Lutka (Kancelaria Doradcza Synergia<\/strong>), przedstawiała koncepcję budowania kapitału marki oraz proces dalszego rozwoju projektu Marka Lubelskie. Zgodnie z obranym kierunkiem Marka Lubelskie to nie tylko program, który nagradza prężnie funkcjonujące firmy, ale przede wszystkim projekt integrujący przedsiębiorstwa, które potrafią czerpać z unikalnych zasobów Lubelszczyzny oraz wykorzystują potencjał tkwiący w ludziach oraz ich kreatywność jako kluczowe elementy procesu tworzenia. Priorytetem Marki Lubelskie jest zbudowanie pozytywnego wizerunku produktów i firm pochodzących z Lubelszczyzny poprzez odwoływanie się do miejsca ich wytwarzania oraz funkcjonowania.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Pierwszą część konferencji zakończyła prezentacja Piotra Franaszka (Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego)<\/strong>, który przybliżył założenia strategii Lubelskie – Smakuj życie<\/em> oraz podsumował dotychczasowe działania promocyjne związane z wdrażaniem Marki Lubelskie oraz marki województwa lubelskiego.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Tuż po krótkiej przerwie, uczestnicy spotkania wysłuchali prelekcji dr Magdaleny Florek (Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc), <\/strong>która omówiła zjawisko efektu miejsca pochodzenia. Efekt miejsca pochodzenia (ang. place of origin effect) zdefiniować można jako wpływ miejsca pochodzenia produktu lub marki produktu na zachowania i preferencje zakupowe konsumentów. To właśnie miejsce pochodzenia decyduje o tym, dlaczego za niektóre produkty\/usługi z danego regionu jesteśmy skłonni zapłacić więcej lub lepiej oceniamy ich jakość.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Prelekcja dr Magdaleny Florek była doskonałym wstępem do prezentacji ogólnopolskich badań marketingowych poświęconych efektowi miejsca pochodzenia w odniesieniu do produktów pochodzących z Lubelszczyzny. Magdalena Lis z <\/strong>instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia<\/strong>, który zrealizował badania, potwierdziła, iż lubelskie artykuły spożywcze mają niewykorzystany dotychczas potencjał, który niesie ze sobą wielkie możliwości w kontekście budowania atrakcyjności regionalnych produktów i usług. Tym samym, potwierdzała słuszność kierunku strategicznego obranego przez Markę Lubelskie.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Zwieńczeniem merytorycznej części konferencji była debata poświęcona potencjałowi oraz dalszemu rozwojowi projektu Marka Lubelskie, której moderatorem była Anna Proszowska – Sala (Citybell Consulting).<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n W trakcie konferencji poznaliśmy również laureatów konkursu „Kryształowa Elka”,<\/strong> którego celem było wyłonienie najlepszych, ubiegłorocznych projektów promujących Lubelszczyznę. Jury, w skład którego weszli eksperci z dziedziny marketingu terytorialnego, komunikacji społecznej oraz osobistości życia publicznego wyłonili zwycięzców I edycji konkursu.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Kategoria komunikacja marketingowa<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n I miejsce: Miasto Puławy za kampanię „Puławy z myślą o człowieku” <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Kategoria produkt markowy<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n I miejsce: Stowarzyszenie Aktywizacji Polesia Lubelskiego za Wiejskie SPA w Krainie Rumianku<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Kategoria wydarzenie:<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n I miejsce: Urząd Miasta Lublin za Carnaval Sztuk-Mistrzów<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Kategoria strona www:<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n I miejsce: Starostwo Powiatowe w Łęcznej za witrynę www.turystyka-pojezierze.pl<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Kategoria wydawnictwo:<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n I miejsce: Agencja marketingowa Don Brando za serię wydawniczą Bramy Roztocza<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Za realizację kompleksowej kampanii informacyjno – promocyjnej Marki Lubelskie odpowiedzialne jest konsorcjum Synergia Sp. z o.o. oraz Vena Art Sp. z o.o., które posiada wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu i przeprowadzaniu przedsięwzięć promocyjnych dla miast, regionów i przedsiębiorstw.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Szczegółowych informacji udzielają:<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Martyna Gawryluk<\/strong><\/span><\/p>\n Kancelaria Doradcza Synergia<\/span><\/p>\n Tel.: 501 425 248<\/span><\/p>\n e-mail: martyna@kancelaria-synergia.pl<\/a><\/span><\/p>\n<\/td>\n Krzysztof Komorski<\/strong><\/span><\/p>\n Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego<\/span><\/p>\n\n\n
\n \n \n