Bilbordy, reklamy na stacjach benzynowych, strona internetowa w trzech językach, aplikacja na telefon i wiele innych form promocji – na terenie całego kraju trwa kampania promująca nowy produkt turystyczny pn. „Południowo-zachodni Szlak Cysterski”. Jego realizacja jest możliwa m.in. dzięki środkom unijnym, pochodzącym z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. <\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Według założeń cały projekt, który nazwany jest tak samo jak nowo otwarty szlak – „Południowo-zachodni Szlak Cysterski”, ma przede wszystkim podnieść atrakcyjność turystyczną kraju i czterech partnerskich województw: dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego i małopolskiego. Ma także przyczynić się do promocji w kraju i zagranicą cysterskiego dziedzictwa kulturowego, związanego z Polską. – Chcieliśmy wspólnymi siłami stworzyć unikatowy, ponadregionalny produkt turystyczny, który pozwoli nam promować spuściznę zakonu cysterskiego, a jednocześnie przyciągnie turystów – <\/em>mówi Wojciech Biliński, dyrektor Wydziału Turystyki z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Dzięki tej inicjatywie udało się spoić w jeden szlak obiekty cysterskie i pocysterskie, wśród których można znaleźć zabytki architektoniczne najwyższej klasy.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Projektowi towarzyszy szereg akcji promocyjnych, których zadaniem jest przyciągnięcie turystów do odwiedzania zabytków znajdujących się na terenie nowo otwartego szlaku. W minioną sobotę na terenie historycznego kompleksu pocysterskiego w Krzeszowie odbył się piknik inauguracyjny, w którym uczestniczyli m.in. okoliczni mieszkańcy, przedstawiciele władz samorządowych, kleru i organizacji turystycznych. Na terenie całego kraju zawisły bilbordy reklamowe, a w na stacjach benzynowych pojawiły się „cysterskie” reklamy przy dystrybutorach z paliwem. – Na terenie wszystkich czterech województw kończą się prace budowalne, związane z poszerzeniem infrastruktury turystycznej wokół historycznych obiektów. Dzięki temu powstają nowe parkingi, sanitariaty i Punkty Informacji Turystycznej<\/em> – informuje Wojciech Biliński.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n W ramach projektu trwają prace związane ze spójnym oznakowaniem drogowym trasy oraz wszystkich cysterskich i pocysterskich obiektów. Powstaje także interaktywna baza historycznych budowli, uzupełniona o informacje dotyczące ruchu turystycznego. W najbliższym czasie cały szlak zostanie wyposażony w nowoczesny system infokiosków, umożliwiających dostęp do informacji dla turystów przez 24h na dobę. Internauci, w tym również obcojęzyczni, niebawem będą mogli skorzystać ze strony internetowej „Południowo-zachodniego Szlaku Cysterskiego”, która będzie dostępna w trzech językach.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Koszt projektu spajającego historyczne obiekty w jeden szlak wynosi ponad 35 mln zł, z czego 85% pokrywają fundusze unijne. Dofinansowanie pochodzi z Działania 6.4 „Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym” Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Łącznie w partnerstwie czterech województw uczestniczy 20 podmiotów w tym: 16 jednostek samorządu terytorialnego i 4 Regionalne Organizacje Turystyczne. Liderem projektu jest Samorząd Województwa Dolnośląskiego.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n Źródło: PR Bilbordy, reklamy na stacjach benzynowych, strona internetowa w trzech j\u0119zykach, aplikacja na telefon i wiele innych form promocji – na terenie ca\u0142ego kraju trwa kampania promuj\u0105ca nowy produkt turystyczny pn. “Po\u0142udniowo-zachodni Szlak Cysterski”. Jego realizacja jest mo\u017cliwa m.in. dzi\u0119ki \u015brodkom unijnym, pochodz\u0105cym z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[38,3],"tags":[78,313,151,1809,825,3290,27],"slowa":[],"typ":[],"class_list":["post-4653","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-raporty-statystyki","category-wydarzenia-aktualnosci-turystyczne","tag-dolnoslaskie","tag-informacje-turystyczne","tag-malopolskie","tag-opolskie","tag-slaskie","tag-szlak-cysterski","tag-turystyka"],"yoast_head":"\n
<\/span><\/p><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"