Zbliżają się wakacyjne miesiące i związane z tym planowanie urlopów. Okazuje się, że połowa Polaków ten czas spędza w domu, najchętniej oglądając telewizję. Kto pojedzie na urlop? Jak i gdzie go spędzi? Na pytania odpowiada badanie PAYBACK Consumer Monitor, przeprowadzone na zlecenie Loyalty Partner Polska, operatora Programu Bonusowego PAYBACK.<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Dokąd na urlop?<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/p>\n Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Program Bonusowy PAYBACK, ponad połowa Polaków (55%), spośród różnych opcji spędzania urlopu, wybiera odpoczynek w domu. Prawie, co trzecia osoba decyduje się na wakacje w Polsce, organizując wyjazd na własną rękę lub udając się do rodziny (odpowiednio 28% i 26%). Niecałe 15% wskazuje na działkę. Z zagranicznej oferty biur podróży korzysta tylko 7% badanych, a 6% taki wyjazd organizuje samemu.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Na zorganizowany przez siebie urlop w kraju decydują się głównie osoby w wieku 26 a 35 lat i młodsze od 18 do 25 lat. Tę formę wypoczynku wybierają również Polacy z wyższym wykształceniem i mieszkający w dużych miastach. Są to przeważnie ludzie zamożni, u których dochód na rodzinę przekracza 4000 zł miesięcznie.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Wyjazd do rodziny, jako główna alternatywa dla urlopu w domu. To rozwiązanie, z którego chętnie korzystają osoby starsze w wieku powyżej 55 lat, a także Polacy z zawodowym wykształceniem oraz emeryci i renciści.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Gdzie szukamy informacji planując wakacje?<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Opinie bliskich są dla Polaków bardzo ważne. Okazuje się, że głównym źródłem informacji o tym, gdzie wyjechać na wakacje są znajomi oraz rodzina. Co drugi Polak radzi się ich w tej kwestii. Sięgamy też do Internetu, ale robią to głównie osoby młode, w wieku 18-25 lat (47%), z wyższym wykształceniem (42%), często studenci (41%). Prasa jest, drugim po rodzinie, źródłem informacji o ofertach wakacyjnych, z którego korzystają osoby bezrobotne (30%). W biurach podróży ofert szukają raczej osoby z wyższym wykształceniem (30%), zamożne z dochodem na rodzinę przekraczających 4000 zł miesięcznie (23%), mieszkańcy największych miast w kraju (22%).<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Co zrobić z wolnym czasem?<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Urlop spędzony w domu, to sporo wolnego czasu, który wykorzystujemy bardzo różnie. Jednak, jak wskazują wyniki badania, najbardziej popularnym zajęciem jest oglądanie telewizji (51%), potem spędzanie czasu z rodziną (41%) i przyjaciółmi (35%), a także spacery i praca na działce (28%). Z oferty kin, muzeów i wystaw korzysta jedynie 2% Polaków.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Na czas spędzony z rodziną, jako główny sposób wykorzystania wolnego czasu, wskazują przeważnie osoby w wieku 36-45 lat, zamożne z dochodem na rodzinę przekraczającym 4000 zł miesięcznie. Ludzie młodzi w wieku od 18 do 35 lat, od siedzenie przed telewizorem, wolą spotkać się z przyjaciółmi. Podobne preferencje mają osoby wolne, studenci, ale też Polacy z wyższym wykształceniem i stałą pracą, mieszkający w największych miastach. Odpoczynek na działce lub spacer, jako najlepszy sposób na wolny czas, wybiorą głównie osoby mieszkające w dużych miastach.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Od dynamicznych z kasą do domatorów z tradycjami.<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n „Wyniki badania PAYBACK Consumer Monitor pokazały, że polskie społeczeństwo można podzielić na dwa segmenty nowoczesny i konserwatywny. W każdym z tych dwóch segmentów rysują się po 3 grupy. Dynamiczni z kasą, eleganccy z klasą, życiowi optymiści to grupa nowoczesnych Polaków. W segmencie konserwatywnym znaleźli się praktyczni konformiści, oszczędni z aspiracjami oraz tradycyjni domatorzy. Każdy z typów jest inny i czym innym się kieruje w kwestii spędzania wolnego czasu i planowania urlopu<\/em>” – komentuje Marcin Drzewiecki, Dyrektor Marketingu Loyalty Partner Polska.<\/span><\/p>\n <\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Warto przyjrzeć się bliżej poszczególnym segmentom. Polacy nowocześni<\/strong> to głównie osoby młodsze z lepszymi dochodami, w kwestii urlopu liczące się z opinią bliskich, ale szukające też informacji w sieci. Wśród nich Dynamiczni z kasą <\/strong>to osoby, które wolny czas spędzają przeważnie z przyjaciółmi. Odwiedzają bliskich, słuchają muzyki i kibicują wydarzeniom sportowym. Wakacje równie chętnie spędzą w domu jak i na zorganizowanych przez siebie wczasach w Polsce. W tej grupie znajduje się najwięcej osób, które korzystają w urlopu za granicą. To głównie mężczyźni między 26 a 45 rokiem życia, żonaci lub w stałych związkach, dobrze zarabiający. Z kolei Eleganccy z klasą <\/strong>w czasie wolnym wybiorą spotkania z przyjaciółmi i rodziną, czytanie prasy i książek, obejrzą też chętnie program w telewizji. Polacy w tej grupie najczęściej sami organizują urlop i spędzają go w kraju. Są to głównie młode kobiety w wieku 18-35 lat, o wysokich dochodach. Życiowi optymiści <\/strong>natomiast oglądają telewizję, spotykają się z przyjaciółmi i rodziną, słuchają muzyki. Urlop spędzają w domu, na wczasach w Polsce lub u rodziny. Do tej grupy należą osoby w wieku <\/span><\/p>\n W segmencie Polaków tradycyjnych<\/strong> znajdziemy przede wszystkim osoby starsze i mniej zamożne. Bliscy są dla nich głównym źródłem informacji o tym, gdzie i jak spędzać urlop. Wśród nich Praktyczni konformiści <\/strong>to grupa, w której przeważająca większość badanych spędza urlop w domu, niektórzy wyjeżdżają do rodziny. Oglądanie telewizji to najbardziej popularny sposób na spędzenie wolnego czasu. To głównie osoby w wieku 45 lat, o niższych dochodach. Oszczędni z aspiracjami <\/strong>to przeważnie kobiety po 36 roku życia. Poza oglądaniem telewizji lubią spędzać czas na działce i na spacerach. Najczęściej ze wszystkich tradycyjnych grup spotykają się z przyjaciółmi. Najczęściej też wyjeżdżają na urlop do rodziny. Tradycyjni domatorzy<\/strong> raczej nie szukają informacji o tym, gdzie spędzić urlop. W wolnym czasie przeważnie są w domu lub wyjeżdżają do rodziny i oglądają telewizję. Chętnie chodzą na spacery i pracują na działce. Do tej grupy należą kobiety po 46 roku życia, często wdowy.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n PAYBACK Consumer Monitor<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Kompleksowe badanie polskich konsumentów przeprowadzone przez GfK Polonia na zlecenie Loyalty Partner Polska operatora Programu Bonusowego PAYBACK. Celem projektu było uzyskanie pełnego obrazu polskich konsumentów, ich zwyczajów i zachowań oraz wyodrębnienie grup konsumentów charakteryzujących się wspólnymi cechami dot. zakupów, preferencji i motywacji zakupowych na podstawie analizy stylu życia, upodobań dotyczących zakupów i wyboru produktów oraz usług, a także zachowań związanych z użytkowaniem nowoczesnych technologii.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Badanie przeprowadzono na grupie dorosłych Polaków z własnymi dochodami. Osoby ankietowane zostały wybrane drogą losowania używaną do badań Omnibusowych. Badanie zostało zrealizowane w II półroczu 2010 roku metodą wywiadów bezpośrednich na grupie 755 Polaków.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n PAYBACK Polska <\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Multipartnerski Program Bonusowy PAYBACK wniósł na polski rynek nową generację kart lojalnościowych. Za pomocą jednej karty, uczestnicy Programu mogą zbierać punkty podczas zakupów w wielu popularnych punktach sprzedaży tradycyjnej oraz online. Ponadto uczestnicy Programu mogą korzystać ze specjalnych zniżek, kuponów oraz ofert. Dzięki temu, mogą szybko i łatwo zbierać duże ilości punktów. Zebrane punkty można wymieniać na wiele sposobów, w tym na atrakcyjne nagrody, mile Miles & More lub przekazać na cele charytatywne.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Korzyścią dla partnerów Programu jest bezpośrednia komunikacja za pomocą platformy marketingowej PAYBACK oraz pozyskanie lojalnych i zadowolonych klientów. W Niemczech, w ciągu ostatnich 10 lat Program PAYBACK osiągnął pozycję najpopularniejszego i najbardziej efektywnego Programu tego typu w Europie. W Polsce aktualnie liczba aktywnych kart PAYBACK to ponad osiem milionów.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Zbli\u017caj\u0105 si\u0119 wakacyjne miesi\u0105ce i zwi\u0105zane z tym planowanie urlop\u00f3w. Okazuje si\u0119, \u017ce po\u0142owa Polak\u00f3w ten czas sp\u0119dza w domu, najch\u0119tniej ogl\u0105daj\u0105c telewizj\u0119. Kto pojedzie na urlop? Jak i gdzie go sp\u0119dzi? Na pytania odpowiada badanie PAYBACK Consumer Monitor, przeprowadzone na zlecenie Loyalty Partner Polska, operatora Programu Bonusowego PAYBACK.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[14,3],"tags":[174,2834,2832,2833,2307,11],"slowa":[],"typ":[],"yoast_head":"\n
18-45 lat, wśród nich jest duża grupa tzw. singli.<\/span><\/p>\n
Źródło: PR<\/span><\/p><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"