\u00a0<\/p>\n
Nowy raport, zatytu\u0142owany \u201ePrzewodnik po lotniskach przysz\u0142o\u015bci\u201d (ang. \u201eNavigating the Airport of Tomorrow\u201d)<\/strong>, prognozuje zmiany na nowoczesnych lotniskach i prezentuje technologie, kt\u00f3re w najbli\u017cszych 10-ciu latach pozwol\u0105 eliminowa\u0107 frustracje pasa\u017cer\u00f3w, jednocze\u015bnie podwy\u017cszaj\u0105c komfort podr\u00f3\u017cowania.<\/span><\/p>\n Opracowany przez Norma Rose’a z Travel Tech Consulting Inc raport ujawnia, \u017ce pasa\u017cerowie na lotniskach ca\u0142ego \u015bwiata wci\u0105\u017c stykaj\u0105 si\u0119 z problemami do\u015bwiadczanymi podczas odpraw, odbioru i odprawy baga\u017cu oraz dyskomfortem zwi\u0105zanym z procedurami bezpiecze\u0144stwa.<\/span><\/p>\n Raport, kt\u00f3rego celem jest inspirowanie nowego podej\u015bcia \u00a0w bran\u017cy turystycznej, stworzono na podstawie danych wyj\u015bciowych zgromadzonych podczas globalnych bada\u0144 przeprowadzonych przez JD Power na zam\u00f3wienie firmy Amadeus, w ramach kt\u00f3rych zebrano opinie 2978 podr\u00f3\u017cnych.<\/span><\/p>\n Najwa\u017cniejsze wnioski:<\/strong><\/span><\/p>\n Podr\u00f3\u017cni domagaj\u0105 si\u0119 usprawnie\u0144 w zakresie obs\u0142ugi zak\u0142\u00f3ce\u0144 lot\u00f3w oraz obs\u0142ugi baga\u017cu<\/em><\/strong><\/span><\/p>\n 43% respondent\u00f3w uznaje obs\u0142ug\u0119 zak\u0142\u00f3ce\u0144 lot\u00f3w za najwa\u017cniejszy obszar wymagaj\u0105cy poprawy. Nowe rozwi\u0105zania i poprawa obs\u0142ugi baga\u017cu s\u0105 istotne dla 34% podr\u00f3\u017cnych, podobny procent podr\u00f3\u017cnych skar\u017cy si\u0119 na op\u00f3\u017anienia przy odprawach biletowych i baga\u017cowych oraz odbiorze baga\u017cu.<\/span><\/p>\n Du\u017ce zapotrzebowanie na us\u0142ugi informacyjne i samoobs\u0142ug\u0119<\/em><\/strong><\/span><\/p>\n Niemal 40% podr\u00f3\u017cnych deklaruje, \u017ce ch\u0119tnie korzysta\u0142oby z us\u0142ug udost\u0119pniaj\u0105cych aktualne informacje za po\u015brednictwem w\u0142asnych urz\u0105dze\u0144 przeno\u015bnych podaj\u0105cych status baga\u017cu oraz wskaz\u00f3wki dotycz\u0105ce poruszania si\u0119 po lotnisku. Jedna trzecia respondent\u00f3w oczekuje wi\u0119kszych mo\u017cliwo\u015bci samoobs\u0142ugi, w tym mo\u017cliwo\u015bci zakupu dodatkowych us\u0142ug za pomoc\u0105 terminali samoobs\u0142ugowych oraz samodzielnego znakowania baga\u017cu.<\/span><\/p>\n Wra\u017cenia z lotnisk wp\u0142ywaj\u0105 na postrzeganie linii lotniczych<\/em><\/strong><\/span><\/p>\n Je\u015bli pasa\u017cerowie musz\u0105 czeka\u0107 w kolejce do odprawy \u015brednio ponad 30 minut, ich subiektywna ocena linii lotniczych spada o 10%.\u00a0<\/span><\/p>\n Raport zawiera optymistyczne prognozy zmian, jakich w ci\u0105gu dekady mo\u017cna si\u0119 spodziewa\u0107 dzi\u0119ki wdro\u017ceniu nowych technologii, kt\u00f3re pomog\u0105 rozwi\u0105za\u0107 wiele problem\u00f3w, do\u015bwiadczanych na lotnisku. Nale\u017c\u0105 do nich m.in.:<\/span><\/p>\n \u2013 Patrzymy z optymizmem na przysz\u0142o\u015b\u0107 wszystkich zaanga\u017cowanych we wsp\u00f3\u0142prac\u0119 nad wyeliminowaniem problem\u00f3w, kt\u00f3re trapi\u0105 pasa\u017cer\u00f3w na lotniskach. Urzeczywistnienie wizji nakre\u015blonych w tym raporcie wymaga\u0107 b\u0119dzie wsp\u00f3\u0142pracy linii lotniczych, operator\u00f3w lotnisk, obs\u0142ugi naziemnej i handlowc\u00f3w. Naszym priorytetem jest pomaga\u0107 im w zapewnianiu podr\u00f3\u017cnym wi\u0119kszego komfortu przez dostarczanie rozwi\u0105za\u0144 usprawniaj\u0105cych relacje mi\u0119dzy liniami i portami lotniczymi, a ich klientami<\/em> \u2013 komentuje raport Julia Sattel, wiceprezes firmy Amadeus ds. informatyki dla linii lotniczych.<\/strong><\/span><\/p>\n Norm Rose z firmy Travel Tech Consulting, Inc, autor raportu, dodaje:<\/strong> \u2013 Nie ulega w\u0105tpliwo\u015bci, \u017ce g\u0142\u00f3wnymi tematami, je\u015bli chodzi o lotniska przysz\u0142o\u015bci, b\u0119d\u0105 samoobs\u0142uga i rozwi\u0105zania mobilne<\/em>. Wszechobecno\u015b\u0107 sieci oznacza, \u017ce pasa\u017cerowie b\u0119d\u0105 zawsze online i co si\u0119 z tym wi\u0105\u017ce, oczekiwa\u0107 b\u0119d\u0105 nieustannej \u0142\u0105czno\u015bci ze \u015bwiatem. Nawet proste innowacje, takie jak mo\u017cliwo\u015b\u0107 sprawdzenia, czy baga\u017c pasa\u017cera znalaz\u0142 si\u0119 na pok\u0142adzie samolotu, mog\u0105 w znakomity spos\u00f3b zmniejszy\u0107 stres i poczucie niepewno\u015bci. W zwi\u0105zku z tym, aby naprawd\u0119 zrealizowa\u0107 ow\u0105 wizj\u0119 lotniska przysz\u0142o\u015bci, linie i porty lotnicze musz\u0105 inwestowa\u0107 w nowe systemy, automatyzuj\u0105ce czynno\u015bci manualne, u\u0142atwiaj\u0105ce wymian\u0119 informacji i zapewniaj\u0105ce aktywn\u0105 komunikacj\u0119 z pasa\u017cerami.<\/em><\/span><\/p>\n Raport \u201ePrzewodnik po lotniskach przysz\u0142o\u015bci\u201d (\u201eNavigating the Airport of Tomorrow\u201d) dost\u0119pny jest pod adresem www.amadeus.com\/AirportOfTomorrow<\/a><\/span><\/p>\n \u00a0<\/strong><\/span><\/p>\n ***<\/span><\/p>\n \u00a0<\/strong><\/span><\/p>\n Informacje o firmie Amadeus<\/span><\/strong><\/span><\/p>\n Amadeus to wiod\u0105cy dostawca zaawansowanych rozwi\u0105za\u0144 technologicznych i us\u0142ug przetwarzania danych dla \u015bwiatowej bran\u017cy turystycznej.<\/span><\/p>\n Docelowe grupy klient\u00f3w firmy to dostawcy us\u0142ug turystycznych<\/strong> (np. linie lotnicze, hotele, przewo\u017anicy kolejowi, przewo\u017anicy promowi), sprzedawcy us\u0142ug turystycznych<\/strong> (biura podr\u00f3\u017cy, w tym online) i\u00a0odbiorcy <\/strong>(firmy jak i tury\u015bci indywidualni).<\/span><\/p>\n Amadeus opiera swoj\u0105 dzia\u0142alno\u015b\u0107 na modelu biznesowym bazuj\u0105cym na transakcjach<\/strong>. W 2010 roku system Amadeus przetworzy\u0142 ponad 850 milion\u00f3w transakcji.<\/span><\/p>\n Amadeus ma swoje plac\u00f3wki w Madrycie (siedziba g\u0142\u00f3wna firmy i dzia\u0142 marketingu), Nicei (dzia\u0142 rozwoju) i\u00a0Erding (dzia\u0142 operacyjny \u2013 centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus \u015bwiadczy us\u0142ugi dla klient\u00f3w za po\u015brednictwem 73 lokalnych\u00a0Organizacji\u00a0Handlowych Amadeus obejmuj\u0105cych swoj\u0105 dzia\u0142alno\u015bci\u0105 195 kraj\u00f3w.<\/span><\/p>\n Sp\u00f3\u0142ka jest notowana na gie\u0142dach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem \u201eAMS.MC\u201d. W 2010 roku firma odnotowa\u0142a zysk w wysoko\u015bci 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysoko\u015bci 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na ca\u0142ym \u015bwiecie ponad 10 270 pracownik\u00f3w, reprezentuj\u0105cych 123 narodowo\u015bci.<\/span><\/p>\n Wi\u0119cej informacji o firmie Amadeus mo\u017cna znale\u017a\u0107 na stronie internetowej www.amadeus.com.pl<\/a><\/span><\/p>\n Wi\u0119cej informacji na temat dzia\u0142a\u0144 firmy Amadeus w zakresie finans\u00f3w i inwestycji mo\u017cna znale\u017a\u0107 na stronie www.investors.amadeus.com<\/a>\u00a0\u00a0<\/span><\/p>\n \u00a0<\/span><\/p>\n \u0179r\u00f3d\u0142o: PR<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Nowe technologie jako remedium na bol\u0105czki pasa\u017cer\u00f3w – prezentuje raport opracowany na zam\u00f3wienie firmy Amadeus<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[10,3],"tags":[1393,262,65,1663,114,1150,1395,2118,27],"slowa":[],"typ":[],"yoast_head":"\n\n
\n
\n