Bo\u017ce Narodzenie to z definicji czas sp\u0119dzony w domowym zaciszu i na spotkaniach w rodzinnym gronie. Jak co roku jednak, biura podr\u00f3\u017cy kusz\u0105 klient\u00f3w i prze\u015bcigaj\u0105 si\u0119 w ofertach niekonwencjonalnych, \u015bwi\u0105tecznych urlop\u00f3w pod palmami lub w s\u0142ynnych g\u00f3rskich stolicach sport\u00f3w zimowych. Ilu z nas z nich korzysta? <\/span><\/strong>Centrum Rezerwacji Tanie-Loty.com.pl<\/a> zapyta\u0142o swoich klient\u00f3w o to, jak sp\u0119dz\u0105 tegoroczne \u015bwi\u0119ta i Sylwestra.<\/span><\/strong><\/span><\/p>\n \u015awi\u0119ta Bo\u017cego Narodzenia<\/span><\/strong><\/p>\n Zdecydowana wi\u0119kszo\u015b\u0107 pytanych sp\u0119dzi\u0142a w tym roku Bo\u017ce Narodzenie u siebie w domu (49%), b\u0105d\u017a <\/span><\/strong>u najbli\u017cszej rodziny\/ przyjaci\u00f3\u0142 (39%). Tylko 8% badanych skorzysta\u0142o z oferty biur podr\u00f3\u017cy, z czego 6% na wycieczce egzotycznej za granic\u0105, a 2% – na nartach. 6% ankietowanych \u201e\u015bwi\u0119towa\u0142o\u201d natomiast w pracy. <\/span><\/p>\n Sylwestra<\/span><\/b><\/p>\n Do prze\u0142omowej nocy zosta\u0142o ju\u017c niewiele czasu. Tote\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 klient\u00f3w ma ju\u017c dok\u0142adne plany sylwestrowe, zorganizowany transport, zarezerwowane wej\u015bci\u00f3wki na imprezy, albo wykupione wycieczki<\/a>. A\u017c 68% przywita Nowy Rok w kraju, w tym:<\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>na prywatnej imprezie (u rodziny lub znajomych) – 32%<\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>u siebie w domu – 21%<\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>w pracy – 5%<\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>na wycieczce narciarskiej w g\u00f3rach – 2%<\/span><\/p>\n 10% respondent\u00f3w jeszcze nie ma sprecyzowanych plan\u00f3w na Sylwestra i Nowy Rok.<\/span><\/p>\n Pozostali (32%) na imprez\u0119 sylwestrow\u0105 wybior\u0105 si\u0119 za granic\u0119, w tym:<\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>na wycieczk\u0119 zorganizowan\u0105 (najpopularniejsze miejsca: Pary\u017c, Amsterdam, Praga, Rzym)- 26% <\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>wyjazd narciarski w g\u00f3rach – 6% <\/span><\/p>\n Oszcz\u0119dnie i na w\u0142asn\u0105 r\u0119k\u0119<\/span><\/b><\/p>\n Pod wzgl\u0119dem wydatk\u00f3w na sylwestrowe szale\u0144stwo klienci s\u0105 do\u015b\u0107 pow\u015bci\u0105gliwi. Na zorganizowanie Sylwestra (transport + impreza) planuj\u0105 wyda\u0107:<\/span><\/strong><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>do 200 z\u0142 – 57,5% <\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>od 200 do 500z\u0142 – 11,5% <\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>nie wiem – 12,5%<\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>powy\u017cej 1000 z\u0142 – 10,5% <\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>od 500 do 1000 z\u0142 – 8% <\/span><\/p>\n \u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span>(koszt za 1 osob\u0119)<\/span><\/strong><\/p>\n Swoje podr\u00f3\u017ce sylwestrowe nasi ankietowani zamierzaj\u0105 odby\u0107:<\/span><\/strong><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>samochodem – 56,5% <\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>samolotem – 20% <\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>autobusem – 10% <\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>poci\u0105giem – 8% <\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>jeszcze nie wiem – 4%\u00a0 <\/span><\/span><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>tylko pieszo \u2013 1,5%<\/span><\/p>\n \u00a0<\/span><\/p>\n Klienci serwisu sp\u0119dz\u0105 \u015bwi\u0119ta w tradycyjny spos\u00f3b \u2013 w domu, w rodzinnym gronie. Niewielka liczba ankietowanych wykupi\u0142a natomiast oferty \u015bwi\u0105teczne i sylwestrowe biur podr\u00f3\u017cy. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 z nich, je\u015bli ju\u017c podr\u00f3\u017cuje, to w\u0142asnymi samochodami lub korzystaj\u0105c z us\u0142ug <\/span><\/strong>linii lotniczych<\/a>.<\/span><\/strong><\/span><\/p>\n Ankieta zosta\u0142a przeprowadzona w\u015br\u00f3d 480 klient\u00f3w serwisu Tanie-Loty.com.pl (325 kobiet i 155 m\u0119\u017cczyzn).<\/span><\/strong><\/p>\n