Wzrost w II kwartale i pierwszej po\u0142owie bie\u017c\u0105cego roku dotyczy zar\u00f3wno obszaru dystrybucji, jak i informatyki<\/p>\n <\/font><\/span><\/p>\n Pierwsza po\u0142owa roku (6 miesi\u0119cy zako\u0144czonych 30 czerwca 2010 r.) \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/span><\/span><\/span>Wzrost skorygowanego zysku netto za powy\u017cszy okres[1]<\/span><\/b><\/span><\/span><\/span> o 38,0% <\/span><\/i><\/font><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>Wzrost przychod\u00f3w o 11,9% <\/span><\/i><\/font><\/p>\n \u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/span><\/span><\/span>Wzrost EBITDA[2]<\/span><\/b><\/span><\/span><\/span> o 19,9% <\/p>\n <\/span><\/i><\/font><\/p>\n Warszawa, 31 sierpnia 2010 r.<\/span><\/i><\/b> <\/span><\/b>\u2013 Firma Amadeus IT Holding, S.A. (Amadeus: \u201eAMS.MC\u201d), w sk\u0142ad kt\u00f3rej wchodzi Amadeus Group, wiod\u0105cy dostawca rozwi\u0105za\u0144 technologicznych i us\u0142ug przetwarzania danych dla \u015bwiatowej bran\u017cy turystycznej, przedstawi\u0142 wyniki finansowe i operacyjne za pierwsze p\u00f3\u0142rocze bie\u017c\u0105cego roku (okres ten obejmuje sze\u015b\u0107 miesi\u0119cy zako\u0144czonych 30 czerwca 2010 r). <\/p>\n <\/span><\/font><\/p>\n W tym okresie wzrostowi skorygowanego zysku netto o 38,0<\/span>% i wynosz\u0105cemu 246,8 mln euro towarzyszy\u0142 wzrost przychod\u00f3w o 11,9% do 1379,3 mln euro oraz zwi\u0119kszenie EBITDA o 19,9% do 556,7 mln euro. Skonsolidowane zobowi\u0105zania netto na dzie\u0144 30 czerwca 2010 r. wynios\u0142y 2816,3 mln euro (wed\u0142ug kwot zawartych w umowach), co stanowi 2,9 EBITDA za ostatnie 12 miesi\u0119cy, oraz by\u0142y mniejsze o 472 mln euro w stosunku do stanu z grudnia 2009 roku. <\/p>\n <\/font><\/span><\/p>\n Na dobre wyniki firmy w pierwszym p\u00f3\u0142roczu mia\u0142y wp\u0142yw zar\u00f3wno wyniki finansowe w obszarze\u00a0 <\/span>dzia\u0142alno\u015bci dystrybucyjnej, jak i rozwi\u0105za\u0144 informatycznych. Przychody w obszarze dystrybucji wzros\u0142y o 9,8%, z 944,9 mln euro do 1037,0 mln euro. Ca\u0142kowita liczba rezerwacji wzros\u0142a w stosunku do pierwszej po\u0142owy ubieg\u0142ego roku o 8,0% – z 214,9 mln do 232,1 mln, za\u015b liczba rezerwacji biur podr\u00f3\u017cy (TA, travel agency) zwi\u0119kszy\u0142a si\u0119 o 9,8%, ze 183,0 mln do 201,0 mln.\u00a0 <\/span>W pierwszej po\u0142owie 2010 roku Amadeus utrzyma\u0142 r\u00f3wnie\u017c pozycj\u0119 \u015bwiatowego lidera pod wzgl\u0119dem rynkowego udzia\u0142u w rezerwacjach bilet\u00f3w lotniczych dokonywanych za po\u015brednictwem biur podr\u00f3\u017cy. <\/p>\n <\/font><\/span><\/p>\n Wzrost utrzymywa\u0142 si\u0119 tak\u017ce w obszarze rozwi\u0105za\u0144 informatycznych \u2013 w pierwszym p\u00f3\u0142roczu przychody wzros\u0142y o 20,9%, z 248,0 mln euro do 299,9 mln euro. W okresie tym liczba przewiezionych pasa\u017cer\u00f3w (PB, Passengers Boarded)[3]<\/span><\/span><\/span><\/span> wzros\u0142a a\u017c o 47,2% – ze 104,6 mln do 153,9 mln, za\u015b kontrakty na migracj\u0119 linii lotniczych[4]<\/span><\/span><\/span><\/span> zosta\u0142y w pe\u0142ni zrealizowane. <\/p>\n <\/font><\/span><\/p>\n Firma Amadeus odnotowa\u0142a w drugim kwartale 2010 roku bardzo dobre wyniki \u2013 w stosunku do tego samego okresu roku 2009 skorygowany zysk netto wzr\u00f3s\u0142 o 21,3%, z 97,3 mln euro do 118,0 mln euro, ca\u0142kowite przychody zwi\u0119kszy\u0142y si\u0119 o 10,4% (z 610,6 mln euro do 674,0 mln euro), za\u015b wzrost EBITDA si\u0119gn\u0105\u0142 14,2% (z 242,0 mln euro do 276,5 mln euro). <\/p>\n <\/font><\/span><\/p>\n \u2013 <\/span>Mog\u0119 z przyjemno\u015bci\u0105 zakomunikowa\u0107, \u017ce w pierwszym p\u00f3\u0142roczu 2010 osi\u0105gn\u0119li\u015bmy znaczny wzrost wynik\u00f3w finansowych. W stosunku do sytuacji z roku ubieg\u0142ego, ca\u0142kowite przychody wzros\u0142y o 11,9% do 1379,3 mln euro, czemu towarzyszy\u0142 wzrost EBITDA o 19,9% do 556,7 mln euro. Natomiast skorygowany zysk netto wzr\u00f3s\u0142 o 38,0% i si\u0119gn\u0105\u0142 246,8 mln euro. Jednocze\u015bnie odnotowali\u015bmy, i\u017c w stosunku do analogicznego okresu roku ubieg\u0142ego nast\u0105pi\u0142 wzrost liczby rezerwacji dokonywanych przy u\u017cyciu systemu Amadeus, za\u015b rozw\u00f3j naszej dzia\u0142alno\u015bci w obszarze informatyki post\u0119powa\u0142 zgodnie z planem. Znakomicie sprawdza si\u0119 tak\u017ce nasz model transakcyjny, zar\u00f3wno pod wzgl\u0119dem dochodowo\u015bci, jak i zdolno\u015bci szybkiego wykorzystania poprawy sytuacji w \u015bwiatowej bran\u017cy turystycznej. Wszystko to pozwala nam patrze\u0107 z optymizmem na nadchodz\u0105ce miesi\u0105ce bie\u017c\u0105cego roku <\/span><\/i>\u2013<\/span> <\/span><\/i>m\u00f3wi <\/span>David V. Jones, prezes i dyrektor generalny firmy Amadeus.<\/p>\n <\/span><\/font><\/p>\n Wydarzenia w II kwartale 2010 r. <\/font><\/span><\/b><\/p>\n Dystrybucja W obszarze dystrybucji us\u0142ug linii lotniczych, w drugim kwartale 2010 roku firma Amadeus kontynuowa\u0142a zawieranie d\u0142ugoterminowych um\u00f3w obejmuj\u0105cych dostarczanie us\u0142ug full content[5]<\/span><\/span><\/span><\/span> z przewo\u017anikami takimi jak Aegean Airlines (cztery lata), Aerolineas Argentinas (pi\u0119\u0107 lat), Cyprus Airways (trzy lata), TAP Portugal (pi\u0119\u0107 lat) i Ukraine International Airlines (trzy lata). Umowy te zapewniaj\u0105 firmie Amadeus d\u0142ugoterminowy dost\u0119p do informacji zar\u00f3wno o cenach, jak i liczbach dokonywanych rezerwacji. Firma Amadeus uruchomi\u0142a r\u00f3wnie\u017c dla linii Air China jej pierwszy internetowy system rezerwacji dla ma\u0142ych i \u015brednich przedsi\u0119biorstw, zwany Air China Rewards. W regionie Azji i Pacyfiku uruchomiono rozwi\u0105zanie Amadeus Ticket Changer, u\u0142atwiaj\u0105ce biurom podr\u00f3\u017cy powt\u00f3rne wystawianie bilet\u00f3w po zmianach rezerwacji.<\/span> Liczba rezerwacji bilet\u00f3w tanich przewo\u017anik\u00f3w, obs\u0142ugiwanych przez biura podr\u00f3\u017cy korzystaj\u0105ce z systemu Amadeus, wzros\u0142a w drugim kwartale 2010 roku o 35,5% w por\u00f3wnaniu z tym samym okresem roku 2009.<\/p>\n <\/font><\/span><\/p>\n Amadeus udost\u0119pni\u0142 r\u00f3wnie\u017c Amadeus Ancillary Services \u2013 kompleksowe, wielokana\u0142owe rozwi\u0105zanie umo\u017cliwiaj\u0105ce liniom lotniczym zwi\u0119kszenie przychod\u00f3w i zysk\u00f3w przy jednoczesnym podniesieniu jako\u015bci obs\u0142ugi pasa\u017cer\u00f3w. Linia Corsairfly rozpocz\u0119\u0142a ju\u017c szeroko zakrojony program pilota\u017cowy, obejmuj\u0105cy zar\u00f3wno bezpo\u015bredni\u0105, jak i po\u015bredni\u0105 dystrybucj\u0119 us\u0142ug dodatkowych za pomoc\u0105 rozwi\u0105zania firmy Amadeus. 1 czerwca br. firma Amadeus wdro\u017cy\u0142a w linii Finnair rozwi\u0105zanie EMD Server (Electronic Miscellaneous Document Server), umo\u017cliwiaj\u0105ce wystawianie, przechowywanie, zarz\u0105dzanie i dystrybucj\u0119 standardowych dokument\u00f3w niezb\u0119dnych do obs\u0142ugi us\u0142ug dodatkowych. <\/p>\n <\/font><\/span><\/p>\n W obszarze dystrybucji us\u0142ug biur podr\u00f3\u017cy, firma Amadeus udost\u0119pni\u0142a w czerwcu br. wersj\u0119 6.1 rozwi\u0105zania Amadeus Selling Platform \u2013 aplikacji sprzeda\u017cowej wykorzystywanej przez ponad 400,000 u\u017cytkownik\u00f3w z ca\u0142ego \u015bwiata do sprzeda\u017cy us\u0142ug turystycznych takich jak rezerwacje lotnicze i hotelowe. Nowa aplikacja zawiera m. in. usprawnienia u\u0142atwiaj\u0105ce intuicyjne korzystanie z produkt\u00f3w Amadeus takich jak Amadeus Profiles Plus, Amadeus Hotels Plus i Amadeus Cars Plus. Jest to pierwsze w \u015bwiecie tego typu rozwi\u0105zanie, wyposa\u017cone w graficzny katalog u\u0142atwiaj\u0105cy sprzeda\u017c i rezerwacj\u0119 us\u0142ug dodatkowych. <\/p>\n <\/font><\/span><\/p>\n R\u00f3wnie\u017c w czerwcu 2010 roku firma Amadeus i BCD Travel, trzecia w \u015bwiecie pod wzgl\u0119dem wielko\u015bci firma zajmuj\u0105ca si\u0119 zarz\u0105dzaniem podr\u00f3\u017cami, podpisa\u0142y porozumienie w sprawie wsp\u00f3\u0142pracy technologicznej w Ameryce P\u00f3\u0142nocnej, wed\u0142ug kt\u00f3rej Amadeus stworzy zindywidualizowane rozwi\u0105zania oparte na Amadeus One \u2013 nowatorskim, internetowym, korzystaj\u0105cym z wielu \u017ar\u00f3de\u0142 narz\u0119dziu dla biur podr\u00f3\u017cy. Amadeus One to nale\u017c\u0105cy do nowej generacji pakiet rozwi\u0105za\u0144 i us\u0142ug informatycznych, stworzony pod k\u0105tem ameryka\u0144skich biur podr\u00f3\u017cy obs\u0142uguj\u0105cych podr\u00f3\u017ce s\u0142u\u017cbowe, zapewniaj\u0105cy im zwi\u0119kszenie<\/span> produktywno\u015bci oraz uproszczenie i optymalizacj\u0119 dzia\u0142alno\u015bci. <\/p>\n <\/span><\/font><\/p>\n Amadeus utrzymuje tak\u017ce wiod\u0105c\u0105 pozycj\u0119 w dziedzinie rozwoju narz\u0119dzi do zarz\u0105dzania taryfami, czego dowodem jest udost\u0119pnienie dw\u00f3ch nowych rozwi\u0105za\u0144. Platforma Amadeus FareXpert Filing to przyjazny dla u\u017cytkownika internetowy interfejs, zapewniaj\u0105cy automatyczne rozsy\u0142anie odpowiednich informacji o taryfach w odpowiednie miejsca o odpowiednim czasie. Natomiast Amadeus Fare Expertise to nowy, zaawansowany mechanizm, usprawniaj\u0105cy spos\u00f3b wyszukiwania najni\u017cszych dost\u0119pnych taryf.<\/p>\n <\/font><\/span><\/p>\n Opr\u00f3cz tego, w jednej z wiod\u0105cych w \u015bwiecie firm zajmuj\u0105cych si\u0119 zarz\u0105dzaniem podr\u00f3\u017cami dokonano wdro\u017cenia rozwi\u0105zania Amadeus Open Profile, umo\u017cliwiaj\u0105cego korzystanie z jednolitej struktury profili podr\u00f3\u017cnych we wszystkich kana\u0142ach sprzeda\u017cy na obszarze ca\u0142ego \u015bwiata. <\/p>\n <\/font><\/span><\/p>\n Informatyka W kwietniu, maju i czerwcu 2010 roku dzia\u0142 informatyki lotniczej firmy Amadeus dokonywa\u0142 migracji linii lotniczych, tworzy\u0142 nowe us\u0142ugi i zawiera\u0142 nowe kontrakty. Air France-KLM, najwi\u0119ksza grupa linii lotniczych w Europie, przewo\u017c\u0105ca co roku ponad 74 miliony pasa\u017cer\u00f3w, wdro\u017cy\u0142a nale\u017c\u0105cy do pakietu Amadeus Alt\u00e9a Customer Management System (CMS) modu\u0142 Amadeus Alt\u00e9a Inventory. Migracji do modu\u0142\u00f3w Amadeus Alt\u00e9a Inventory i e-Commerce dokona\u0142y Polskie Linie Lotnicze LOT, za\u015b w czerwcu linia Tunisair wdro\u017cy\u0142a elementy modu\u0142u Amadeus Alt\u00e9a DCS (Departure Control Systems) \u2013 Customer Management i Flight Management. Opr\u00f3cz tego, Saudi Arabian Airlines dokona\u0142y migracji do modu\u0142\u00f3w rezerwacji Reservation i Inventory, a tak\u017ce wdro\u017cenia g\u0142\u00f3wnych sk\u0142adnik\u00f3w pakietu Amadeus e-Commerce. Podpisano te\u017c nowe kontrakty w zakresie e-Commerce z liniami Garuda Indonesia i Kingfisher India. <\/p>\n <\/font><\/span><\/p>\n W dziedzinie informatyki hotelowej, jedna z wiod\u0105cych w \u015bwiecie sieci hoteli Accor, dzia\u0142aj\u0105ca w 90 krajach, przed\u0142u\u017cy\u0142a k<\/span>ontrakt na Amadeus Revenue Management System Version 7. To najlepsze w swojej klasie rozwi\u0105zanie do zarz\u0105dzania przychodami hoteli umo\u017cliwia sprzeda\u017c miejsc hotelowych po najbardziej dochodowych cenach, dokonuj\u0105c optymalizacji w zale\u017cno\u015bci od popytu z u\u017cyciem zaawansowanych modeli prognostycznych w po\u0142\u0105czeniu ze szczeg\u00f3\u0142owymi danymi o rezerwacjach. W chwili obecnej Amadeus Revenue Management System wykorzystywany jest w niemal 500 hotelach Accor. Firma Amadeus rozpocz\u0119\u0142a r\u00f3wnie\u017c pilota\u017cow\u0105 faz\u0119 wdro\u017cenia rozwi\u0105zania Amadeus Hotel Platform dla jednej z najwi\u0119kszych w \u015bwiecie firm zajmuj\u0105cych si\u0119 zarz\u0105dzaniem podr\u00f3\u017cami.<\/font><\/span><\/p>\n \u00a0<\/p>\n <\/span><\/b><\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n *** <\/font><\/span><\/p>\n Informacje o firmie Amadeus Amadeus to wiod\u0105cy dostawca zaawansowanych rozwi\u0105za\u0144 technologicznych i us\u0142ug przetwarzania danych dla \u015bwiatowej bran\u017cy turystycznej. <\/p>\n <\/span><\/p>\n Docelowe grupy klient\u00f3w firmy to <\/span>dostawcy us\u0142ug turystycznych<\/span><\/b> <\/span>(np. linie lotnicze, hotele, przewo\u017anicy kolejowi, przewo\u017anicy promowi), sprzedawcy us\u0142ug turystycznych<\/span><\/b> (biura podr\u00f3\u017cy, w tym online) i\u00a0odbiorcy<\/span> <\/span><\/b>(firmy jak i tury\u015bci indywidualni).<\/span>\u00a0 Amadeus opiera swoj\u0105 dzia\u0142alno\u015b\u0107 na <\/span>modelu biznesowym bazuj\u0105cym na transakcjach<\/span><\/b>. <\/span><\/p>\n Amadeus ma swoje plac\u00f3wki w Madrycie (siedziba g\u0142\u00f3wna firmy i dzia\u0142 marketingu), Nicei (dzia\u0142 rozwoju) i\u00a0Erding (dzia\u0142 operacyjny \u2013 centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma <\/span>Amadeus \u015bwiadczy us\u0142ugi dla klient\u00f3w za po\u015brednictwem 72 lokalnych\u00a0Organizacji\u00a0Handlowych Amadeus obejmuj\u0105cych swoj\u0105 dzia\u0142alno\u015bci\u0105 195 kraj\u00f3w. <\/p>\n <\/span><\/p>\n Sp\u00f3\u0142ka jest notowana na gie\u0142dach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem \u201eAMS.MC\u201d. Wi\u0119cej informacji o firmie Amadeus mo\u017cna znale\u017a\u0107 na stronie internetowej www.amadeus.com.pl<\/a>\u00a0\u00a0\u00a0<\/span><\/span> <\/span>
<\/font><\/span><\/b><\/p>\n
<\/font><\/span><\/p>\n
<\/font><\/span><\/b><\/p>\n
<\/font><\/span><\/b><\/p>\n\n\n
\n <\/p>\n
<\/span><\/u><\/b><\/p>\n
<\/span>\u00a0
<\/span><\/p>\n
W 2009 roku system Amadeus przetworzy\u0142 ponad 670 milion\u00f3w transakcji.<\/p>\n
W 2009 roku firma odnotowa\u0142a zysk w wysoko\u015bci 2,461 mln euro oraz EBITDA w wysoko\u015bci 894 mln euro. Amadeus zatrudnia na ca\u0142ym \u015bwiecie ponad 9 300 pracownik\u00f3w, reprezentuj\u0105cych 123 narodowo\u015bci.
<\/span><\/p>\n
<\/p>\n
<\/font><\/p>\n