Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":1716,"date":"2010-03-19T09:49:40","date_gmt":"2010-03-19T08:49:40","guid":{"rendered":"http:\/\/turystyka24h.pl\/index.php\/2010\/03\/19\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/"},"modified":"2010-03-19T09:49:40","modified_gmt":"2010-03-19T08:49:40","slug":"sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/","title":{"rendered":"Sprzeda\u017c i promocja w internecie – podsumowanie"},"content":{"rendered":"

Niew\u0105tpliwie, za jedno z wa\u017cniejszych wydarze\u0144 dla ma\u0142opolskiej bran\u017cy turystycznej, kt\u00f3re mia\u0142o miejsce na pocz\u0105tku br., nale\u017cy uzna\u0107 konferencj\u0119 zatytu\u0142owan\u0105 “Podnoszenie kwalifikacji w zakresie wykorzystania Internetu w promocji i sprzeda\u017cy us\u0142ug turystycznych”. Praktyczny charakter imprezy pozwoli\u0142 wszystkim zebranym, reprezentuj\u0105cym r\u00f3\u017cne obszary turystyki, zdoby\u0107 unikaln\u0105 wiedz\u0105 nt. istoty i sposob\u00f3w prowadzenia skutecznych dzia\u0142a\u0144 marketingowych w Internecie.<\/font>
<\/font><\/p>\n

Nikt w bran\u017cy turystycznej nie ma ju\u017c chyba w\u0105tpliwo\u015bci, \u017ce Internet sta\u0142 si\u0119 wa\u017cnym elementem skutecznego i efektywnego zarz\u0105dzania przedsi\u0119biorstwem turystycznym. Dzisiaj trudno wskaza\u0107 biura podr\u00f3\u017cy lub obiekty hotelarskie, kt\u00f3re w jakikolwiek spos\u00f3b nie wykorzystuj\u0105 sieci internetowej w swojej codziennej dzia\u0142alno\u015bci. W g\u0142\u00f3wnej mierze jest to zas\u0142ug\u0105 korzy\u015bci jakie odnosz\u0105 te przedsi\u0119biorstwa. Do najwa\u017cniejszych z nich mo\u017cemy zaliczy\u0107: – brak ogranicze\u0144 terytorialny w pozyskiwaniu klienta (to czy klient mieszka w tej samej miejscowo\u015bci, w kt\u00f3rej zlokalizowane jest biuro podr\u00f3\u017cy nie jest istotne), – brak ogranicze\u0144 w dost\u0119pie i udost\u0119pnianiu informacji (hotel prezentuje swoj\u0105 pe\u0142n\u0105 ofert\u0119 i informacj\u0119 o obiekcie bez wzgl\u0119du na por\u0119 dnia – 24 godziny na dob\u0119), – obni\u017cenie koszt\u00f3w dzia\u0142alno\u015bci podmiot\u00f3w turystycznych (np. poprzez korzystanie z bezp\u0142atnych kana\u0142\u00f3w komunikacji takich jak e-mail, komunikatory internetowe; prowadzenie efektywnych dzia\u0142a\u0144 w obszarze marketingu internetowego i in.), – du\u017ca i wci\u0105\u017c rosn\u0105ca liczba u\u017cytkownik\u00f3w Internetu (obecnie ponad 15 mln Polak\u00f3w korzysta z Internetu, z czego ponad po\u0142owa przyznaje si\u0119, \u017ce w Internecie poszukuje informacji o charakterze turystycznym).<\/font>
<\/font><\/p>\n

Dynamiczny rozw\u00f3j Internetu sprawia, \u017ce sie\u0107 nale\u017cy postrzega\u0107 jako platform\u0119 rozwoju bran\u017cy turystycznej. Powstaj\u0105 przedsi\u0119biorstwa, kt\u00f3re dzia\u0142aj\u0105 tylko w wirtualnym \u015bwiecie, jak r\u00f3wnie\u017c tradycyjne biura aktywizuj\u0105 swoj\u0105 obecno\u015b\u0107 w Internecie. Konsekwencj\u0105 \u201ebiznesowej\u201d popularno\u015bci sieci jest ogromna liczba stron internetowych zawieraj\u0105cych informacje o charakterze turystycznym. To z kolei sprawia pewnego rodzaju k\u0142opot dla potencjalnego klienta, kt\u00f3ry poszukuj\u0105c konkretnej informacji w sieci np. o ofercie, hotelu, destynacji, natrafia na bardzo du\u017c\u0105 liczb\u0119 podobnych stron WWW. Dobrym przyk\u0142adem, obrazuj\u0105cym mnogo\u015b\u0107 informacji powoduj\u0105cej dezinformacj\u0119, jest pr\u00f3ba znalezienia informacji nt. aktualnych ofert last minute, hotelu czy biura podr\u00f3\u017cy. Korzystaj\u0105c z wyszukiwarki internetowej na ka\u017cde podane has\u0142o otrzymujemy miliony propozycji co oznacza, \u017ce ka\u017cda zaproponowana przez wyszukiwark\u0119 strona w jakim\u015b stopniu powi\u0105zana jest danym has\u0142em.<\/font>
<\/font><\/p>\n

Przy tak du\u017cym nasyceniu sieci internetowej stronami WWW (pami\u0119tajmy, \u017ce ka\u017cdego dnia przybywaj\u0105 nowe strony) z punktu widzenia przedsi\u0119biorstwa turystycznego bardzo istotne jest podejmowanie dzia\u0142a\u0144 na polu marketingu internetowego. One to bowiem pomagaj\u0105 zaistnie\u0107 w wirtualnej przestrzeni i pozwalaj\u0105 na to by strona internetowa hotelu b\u0105d\u017a biura podr\u00f3\u017cy zosta\u0142a odnaleziona przez potencjalnego klienta. Przemy\u015blane i zaplanowane dzia\u0142ania podejmowane przez podmioty turystyczne na rzecz e-marketingu przyczyniaj\u0105 si\u0119 do tego, \u017ce Internet mo\u017ce sta\u0107 si\u0119 nie tylko skutecznym kana\u0142em dystrybucji informacji o biurze, hotelu lub us\u0142ugach turystycznych, ale tak\u017ce wa\u017cnym kana\u0142em sprzeda\u017cy tych us\u0142ug.<\/font>
<\/font><\/p>\n

Gwa\u0142towny rozw\u00f3j Internetu przyczynia si\u0119 tak\u017ce do rozwoju reklamy internetowej. W dniu dzisiejszym wydatki przedsi\u0119biorstw na reklam\u0119 w sieci s\u0105 wi\u0119ksze ni\u017c np. na radio, pras\u0119 czy magazyny. Nale\u017cy spodziewa\u0107 si\u0119, \u017ce w najbli\u017cszej przysz\u0142o\u015bci zar\u00f3wno liczba reklamodawc\u00f3w jak i wydatki na reklam\u0119 internetow\u0105 b\u0119d\u0105 dalej ros\u0142y. Atrakcyjno\u015b\u0107 omawianej formy reklamy bierze si\u0119 z dw\u00f3ch zasadniczych powod\u00f3w. Po pierwsze, z du\u017cej i wci\u0105\u017c rosn\u0105cej popularno\u015bci Internetu w\u015br\u00f3d spo\u0142ecze\u0144stwa (tzw. zasi\u0119gu lub penetracji Internetu) oraz bardzo du\u017cej elastyczno\u015bci dost\u0119pnych form reklamowych i modeli rozliczeniowych. W konsekwencji reklamodawcy w Internecie maj\u0105 du\u017c\u0105 swobod\u0119 w prowadzeniu dzia\u0142a\u0144 i realizacji swoich cel\u00f3w biznesowych. Bardzo wa\u017cnym aspektem jest r\u00f3wnie\u017c mo\u017cliwo\u015b\u0107 skierowania (targetowania) reklamy do okre\u015blonej grupy (np. ze wzgl\u0119du na wiek, p\u0142e\u0107, wykszta\u0142cenie, zaw\u00f3d, zainteresowanie, miejsce zamieszkania i wiele innych) oraz dok\u0142adnego zmierzenia efekt\u00f3w kampanii reklamowych w Internecie.<\/font>
<\/font><\/p>\n

Najpopularniejszym modelem rozliczeniowym pomi\u0119dzy reklamodawc\u0105 a reklamobiorc\u0105 jest rozliczanie si\u0119 w oparciu o liczb\u0119 wy\u015bwietle\u0144 (emisji) reklamy. Jest to model CPM (ang. cost per mile). W praktyce oznacza to, \u017ce reklamodawca wykupuj\u0119 okre\u015blon\u0105 liczb\u0119 emisji reklamy w danym serwisie. Nale\u017cy pami\u0119ta\u0107, \u017ce reklamodawca nie wykupuje miejsca emisji reklamy na wy\u0142\u0105czno\u015b\u0107. Innymi popularnymi sposobami rozlicze\u0144 s\u0105: model FF (ang. flat fee), CPC (ang. cost per click) lub CPA (ang. cost per action). W przypadku modelu FF reklamodawca ponosi op\u0142at\u0119 za czas emisji reklamy. W praktyce wykupuje reklam\u0119, kt\u00f3ra jest emitowana bez przerwy w ustalonym przedziale czasu, np. 1 tydzie\u0144 lub miesi\u0105c lub in. Model CPC, w kt\u00f3rym wy\u015bwietlanie reklamy nie jest p\u0142atne, reklamodawca ponosi op\u0142at\u0119 tylko wtedy, gdy u\u017cytkownik internetu klikn\u0105\u0142 w reklam\u0119. To oznacza, \u017ce reklamodawca p\u0142aci w\u00f3wczas, gdy kto\u015b wszed\u0142 na jego stron\u0119 WWW. W przypadku modelu CPA, reklamodawca tak\u017ce p\u0142aci za okre\u015blon\u0105 akcj\u0119 potencjalnego klienta. CPA, okre\u015blane tak\u017ce jako reklama efektywno\u015bciowa, pozwala na rozliczanie si\u0119 pomi\u0119dzy stronami w przypadku, gdy nast\u0105pi\u0142a sprzeda\u017c danej us\u0142ugi lub wype\u0142nienie formularza, zostawienie danych kontaktowych przez klienta czy zapisanie si\u0119 do newslettera reklamodawcy.<\/font>
<\/font><\/p>\n

Og\u00f3lnie przyjmuje si\u0119 podzia\u0142 reklamy internetowej na dwie kategorie: reklama graficzna oraz reklama wyszukiwarkowa. W ka\u017cdym przypadku istnieje wiele rodzaj\u00f3w konkretnych produkt\u00f3w, kt\u00f3re pozwalaj\u0105 realizowa\u0107 r\u00f3\u017cne potrzeby przedsi\u0119biorstwa, np. umo\u017cliwiaj\u0105 zbudowanie \u015bwiadomo\u015bci marki, dotarcie do jak najwi\u0119kszej grupy odbiorc\u00f3w albo do konkretnych i sprofilowanych u\u017cytkownik\u00f3w lub sprzeda\u017c produkt\u00f3w. Dobrym przyk\u0142adem obrazuj\u0105cym r\u00f3\u017cnorodno\u015b\u0107 dost\u0119pnych dla reklamodawc\u00f3w produkt\u00f3w jest serwis reklamowy najwi\u0119kszego polskiego portalu Onet.pl. Informacje dost\u0119pne pod adresem http:\/\/reklama.onet.pl\/<\/a> \u00a0ukazuj\u0105 graficzne przyk\u0142ady dost\u0119pnych produkt\u00f3w reklamowych, opisy ich zalet, miejsc emisji i korzy\u015bci dla reklamodawcy. Z perspektywy dystrybucji informacji i produkt\u00f3w turystycznych na szczeg\u00f3ln\u0105 uwag\u0119 zas\u0142uguj\u0105 takie produkty jak mailing (wysy\u0142ka list\u00f3w elektronicznych do okre\u015blonej grypy docelowej). Jest to przyk\u0142ad reklamy bezpo\u015bredniej, uznawanej za jedn\u0105 z najbardziej skutecznych. Spo\u015br\u00f3d reklam graficznych ciekawe mo\u017cliwo\u015bci daje produkt \u201eboks sponsorski\u201d, kt\u00f3ry umieszczony np. na serwisie OnetPodroze (www.podroze.onet.pl<\/a>) pozwala zbudowa\u0107 komunikacj\u0119 marketingow\u0105 z tymi u\u017cytkownikami, kt\u00f3rzy poszukuj\u0105 informacji w najwi\u0119kszym polskim serwisie turystycznym. Z obszaru reklamy wyszukiwarkowej warto pozna\u0107 takie produkty jak OnetBoksy czy OnetWizyt\u00f3wka, kt\u00f3re to umo\u017cliwiaj\u0105 wy\u015bwietlanie reklamy hotelu lub biura na okre\u015blone s\u0142owa kluczowe. Taka opcja sprawia, \u017ce reklamy ma szans\u0119 zobaczy\u0107 tylko ten potencjalny klient, kt\u00f3ry wpisze s\u0142owo wa\u017cne dla reklamodawcy. Mo\u017cliwo\u015b\u0107 rozliczania si\u0119 tylko za klikni\u0119cia, czyli za przej\u015bcie na stron\u0119 WWW biura\/hotelu lub za czas emisji, jest bardzo atrakcyjnym sposobem prowadzenia dzia\u0142a\u0144 promocyjnych w sieci. <\/font>
<\/font><\/p>\n

Istotnym punktem w rozwa\u017caniach nt. skuteczno\u015bci sprzeda\u017cy ofert turystycznych jest og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c otoczenie w jakim pojawia si\u0119 dana reklama. Kontekst, a wi\u0119c powi\u0105zanie pomi\u0119dzy tre\u015bci\u0105 reklamy a tre\u015bci\u0105 strony, na kt\u00f3rej ta reklama jest wy\u015bwietlana, jest bardzo wa\u017cny i jest jednym z istotnych czynnik\u00f3w decyduj\u0105cych o jej efektywno\u015bci. Wynika to z tego, \u017ce potencjalni klienci w\u0142a\u015bnie na stronach o charakterze turystycznym najcz\u0119\u015bciej rozpoczynaj\u0105 poszukiwanie informacji, dlatego te\u017c reklamowanie w tym miejscu us\u0142ug hotelu lub biura jest uzasadnione. Mo\u017cliwo\u015b\u0107 skorzystania z wielu dost\u0119pnych produkt\u00f3w reklamowych, kt\u00f3rych rozliczanie nast\u0119puje r\u00f3wnie\u017c w do\u015b\u0107 elastyczny spos\u00f3b, sprawia \u017ce podejmowanie przez przedsi\u0119biorstwo turystyczne dzia\u0142a\u0144 marketingowych w Internecie nie jest trudne. Co wi\u0119cej, stosunkowo \u0142atwa mierzalno\u015b\u0107 Internetu pozwala na poznanie efekt\u00f3w ka\u017cdej kampanii reklamowej i wyci\u0105gni\u0119cie odpowiednich wniosk\u00f3w, a w dalszej kolejno\u015bci realizacji cel\u00f3w i zbudowania przewagi konkurencyjnej.<\/font><\/p>\n

Rafa\u0142 Marek<\/font><\/p>\n


<\/font><\/p>\n

O Autorze<\/font><\/p>\n

Rafa\u0142 Marek – prelegent na konfernecji “Podnoszenie kwalifikacji w zakresie wykorzystania Internetu w sprzeda\u017cy i promocji us\u0142ug turystycznych”. \u0141\u0105czy praktyczn\u0105 wiedz\u0119 i do\u015bwiadczenie z naukow\u0105 analiz\u0105 rozwoju polskiej bran\u017cy turystycznej w Internecie. Reprezentuje kompetencje poparte blisko 10 letnim do\u015bwiadczeniem w polskim Internecie m.in przy wdra\u017caniu na rynek nowatorskich rozwi\u0105za\u0144 dystrybucji us\u0142ug turystycznych w sieci oraz przeprowadzeniem pierwszych i kompleksowych bada\u0144 ukazuj\u0105cych aspekty wykorzystania Internetu przez biura podr\u00f3\u017cy. Od blisko 10 lat zwi\u0105zany z Onet.pl gdzie kieruje dzia\u0142em rozwoju produktu reklamowego. Z wykszta\u0142cenia doktor ekonomii. Badacz i analityk, prelegent krajowych i mi\u0119dzynarodowych konferencji, autor artyku\u0142\u00f3w z obszaru e-travel, e-commerce, e-marketing oraz wydawnictwa ksi\u0105\u017ckowego – “Determinanty rozwoju polskich biur podr\u00f3\u017cy w Internecie”. <\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o: www.turystykamalopolska.pl<\/a><\/font><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Niew\u0105tpliwie, za jedno z wa\u017cniejszych wydarze\u0144 dla ma\u0142opolskiej bran\u017cy turystycznej, kt\u00f3re mia\u0142o miejsce na pocz\u0105tku br., nale\u017cy uzna\u0107 konferencj\u0119 zatytu\u0142owan\u0105 “Podnoszenie kwalifikacji w zakresie wykorzystania Internetu w promocji i sprzeda\u017cy us\u0142ug turystycznych”. Praktyczny charakter imprezy pozwoli\u0142 wszystkim zebranym, reprezentuj\u0105cym r\u00f3\u017cne obszary turystyki, zdoby\u0107 unikaln\u0105 wiedz\u0105 nt. istoty i sposob\u00f3w prowadzenia skutecznych dzia\u0142a\u0144 marketingowych w Internecie.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[14,3],"tags":[125,95,1270,27,1269],"slowa":[],"typ":[],"class_list":["post-1716","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-poradniki-dla-turysty","category-wydarzenia-aktualnosci-turystyczne","tag-atrakcje-turystyczne","tag-malopolska","tag-szkola-turystyczna","tag-turystyka","tag-turystyka-malopolska"],"yoast_head":"\nSprzeda\u017c i promocja w internecie - podsumowanie<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"pl_PL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Sprzeda\u017c i promocja w internecie - podsumowanie\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Niew\u0105tpliwie, za jedno z wa\u017cniejszych wydarze\u0144 dla ma\u0142opolskiej bran\u017cy turystycznej, kt\u00f3re mia\u0142o miejsce na pocz\u0105tku br., nale\u017cy uzna\u0107 konferencj\u0119 zatytu\u0142owan\u0105 "Podnoszenie kwalifikacji w zakresie wykorzystania Internetu w promocji i sprzeda\u017cy us\u0142ug turystycznych". Praktyczny charakter imprezy pozwoli\u0142 wszystkim zebranym, reprezentuj\u0105cym r\u00f3\u017cne obszary turystyki, zdoby\u0107 unikaln\u0105 wiedz\u0105 nt. istoty i sposob\u00f3w prowadzenia skutecznych dzia\u0142a\u0144 marketingowych w Internecie.\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Informacje, wiadomo\u015bci turystyczne. Portal turystyczny.\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2010-03-19T08:49:40+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-content\/uploads\/2023\/04\/cropped-turystyka24h.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"380\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"76\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"admin\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Napisane przez\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"admin\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Szacowany czas czytania\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"7 minut\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/\"},\"author\":{\"name\":\"admin\",\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/#\/schema\/person\/63e98f950855d189aea089022cae73ad\"},\"headline\":\"Sprzeda\u017c i promocja w internecie – podsumowanie\",\"datePublished\":\"2010-03-19T08:49:40+00:00\",\"dateModified\":\"2010-03-19T08:49:40+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/\"},\"wordCount\":1493,\"commentCount\":0,\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/#organization\"},\"keywords\":[\"Atrakcje turystyczne\",\"ma\u0142opolska\",\"szko\u0142a turystyczna\",\"turystyka\",\"Turystyka ma\u0142opolska\"],\"articleSection\":[\"Poradniki dla turysty\",\"Wydarzenia aktualno\u015bci turystyczne\"],\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"CommentAction\",\"name\":\"Comment\",\"target\":[\"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/#respond\"]}]},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/\",\"url\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/\",\"name\":\"Sprzeda\u017c i promocja w internecie - podsumowanie\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/#website\"},\"datePublished\":\"2010-03-19T08:49:40+00:00\",\"dateModified\":\"2010-03-19T08:49:40+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Strona g\u0142\u00f3wna\",\"item\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Poradniki dla turysty\",\"item\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/poradniki-dla-turysty\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":3,\"name\":\"Sprzeda\u017c i promocja w internecie – podsumowanie\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/#website\",\"url\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/\",\"name\":\"Informacje, wiadomo\u015bci turystyczne. Portal turystyczny.\",\"description\":\"Turystyka - poznaj informacje w tym temacie.\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"pl-PL\"},{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/#organization\",\"name\":\"Portal turystyczny - turystyka24h.pl\",\"url\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/\",\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/#\/schema\/logo\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-content\/uploads\/2023\/04\/cropped-turystyka24h.jpg\",\"contentUrl\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-content\/uploads\/2023\/04\/cropped-turystyka24h.jpg\",\"width\":380,\"height\":76,\"caption\":\"Portal turystyczny - turystyka24h.pl\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/#\/schema\/logo\/image\/\"}},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/#\/schema\/person\/63e98f950855d189aea089022cae73ad\",\"name\":\"admin\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"@id\":\"https:\/\/turystyka24h.pl\/#\/schema\/person\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/1f03e6b5d706961efe66154649e81e6f?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/1f03e6b5d706961efe66154649e81e6f?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"admin\"},\"sameAs\":[\"http:\/\/turystyka24h.pl\"]}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO Premium plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Sprzeda\u017c i promocja w internecie - podsumowanie","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/","og_locale":"pl_PL","og_type":"article","og_title":"Sprzeda\u017c i promocja w internecie - podsumowanie","og_description":"Niew\u0105tpliwie, za jedno z wa\u017cniejszych wydarze\u0144 dla ma\u0142opolskiej bran\u017cy turystycznej, kt\u00f3re mia\u0142o miejsce na pocz\u0105tku br., nale\u017cy uzna\u0107 konferencj\u0119 zatytu\u0142owan\u0105 \"Podnoszenie kwalifikacji w zakresie wykorzystania Internetu w promocji i sprzeda\u017cy us\u0142ug turystycznych\". Praktyczny charakter imprezy pozwoli\u0142 wszystkim zebranym, reprezentuj\u0105cym r\u00f3\u017cne obszary turystyki, zdoby\u0107 unikaln\u0105 wiedz\u0105 nt. istoty i sposob\u00f3w prowadzenia skutecznych dzia\u0142a\u0144 marketingowych w Internecie.","og_url":"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/","og_site_name":"Informacje, wiadomo\u015bci turystyczne. Portal turystyczny.","article_published_time":"2010-03-19T08:49:40+00:00","og_image":[{"width":380,"height":76,"url":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-content\/uploads\/2023\/04\/cropped-turystyka24h.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"admin","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Napisane przez":"admin","Szacowany czas czytania":"7 minut"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/"},"author":{"name":"admin","@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/#\/schema\/person\/63e98f950855d189aea089022cae73ad"},"headline":"Sprzeda\u017c i promocja w internecie – podsumowanie","datePublished":"2010-03-19T08:49:40+00:00","dateModified":"2010-03-19T08:49:40+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/"},"wordCount":1493,"commentCount":0,"publisher":{"@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/#organization"},"keywords":["Atrakcje turystyczne","ma\u0142opolska","szko\u0142a turystyczna","turystyka","Turystyka ma\u0142opolska"],"articleSection":["Poradniki dla turysty","Wydarzenia aktualno\u015bci turystyczne"],"inLanguage":"pl-PL","potentialAction":[{"@type":"CommentAction","name":"Comment","target":["https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/#respond"]}]},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/","url":"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/","name":"Sprzeda\u017c i promocja w internecie - podsumowanie","isPartOf":{"@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/#website"},"datePublished":"2010-03-19T08:49:40+00:00","dateModified":"2010-03-19T08:49:40+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/#breadcrumb"},"inLanguage":"pl-PL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/sprzedaz-i-promocja-w-internecie-podsumowanie\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Strona g\u0142\u00f3wna","item":"https:\/\/turystyka24h.pl\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Poradniki dla turysty","item":"https:\/\/turystyka24h.pl\/poradniki-dla-turysty\/"},{"@type":"ListItem","position":3,"name":"Sprzeda\u017c i promocja w internecie – podsumowanie"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/#website","url":"https:\/\/turystyka24h.pl\/","name":"Informacje, wiadomo\u015bci turystyczne. Portal turystyczny.","description":"Turystyka - poznaj informacje w tym temacie.","publisher":{"@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/turystyka24h.pl\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"pl-PL"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/#organization","name":"Portal turystyczny - turystyka24h.pl","url":"https:\/\/turystyka24h.pl\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"pl-PL","@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-content\/uploads\/2023\/04\/cropped-turystyka24h.jpg","contentUrl":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-content\/uploads\/2023\/04\/cropped-turystyka24h.jpg","width":380,"height":76,"caption":"Portal turystyczny - turystyka24h.pl"},"image":{"@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/#\/schema\/logo\/image\/"}},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/#\/schema\/person\/63e98f950855d189aea089022cae73ad","name":"admin","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"pl-PL","@id":"https:\/\/turystyka24h.pl\/#\/schema\/person\/image\/","url":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/1f03e6b5d706961efe66154649e81e6f?s=96&d=mm&r=g","contentUrl":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/1f03e6b5d706961efe66154649e81e6f?s=96&d=mm&r=g","caption":"admin"},"sameAs":["http:\/\/turystyka24h.pl"]}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1716","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1716"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1716\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1716"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1716"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1716"},{"taxonomy":"slowa","embeddable":true,"href":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-json\/wp\/v2\/slowa?post=1716"},{"taxonomy":"typ","embeddable":true,"href":"https:\/\/turystyka24h.pl\/wp-json\/wp\/v2\/typ?post=1716"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}