Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/biuro284/turystyka24h.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":1318,"date":"2009-12-15T11:59:47","date_gmt":"2009-12-15T10:59:47","guid":{"rendered":"http:\/\/turystyka24h.pl\/index.php\/2009\/12\/15\/klasyfikacja-obiektow-hotelowych-w-ue-raport-sieci-ecc-net\/"},"modified":"2009-12-15T11:59:47","modified_gmt":"2009-12-15T10:59:47","slug":"klasyfikacja-obiektow-hotelowych-w-ue-raport-sieci-ecc-net","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/turystyka24h.pl\/klasyfikacja-obiektow-hotelowych-w-ue-raport-sieci-ecc-net\/","title":{"rendered":"Klasyfikacja obiekt\u00f3w hotelowych w UE – Raport sieci ECC-Net"},"content":{"rendered":"

Mimo, \u017ce unijne regulacje standaryzacj\u0105 us\u0142ugi w ramach Wsp\u00f3lnego Rynku w wi\u0119kszo\u015bci sektor\u00f3w, r\u00f3\u017cnorodno\u015b\u0107 w systemie klasyfikacji hoteli wci\u0105\u017c przysparza konsumentom k\u0142opot\u00f3w. Cz\u0119sto okazuje si\u0119, \u017ce standard hotelu wybrany w oparciu o potrzeby i mo\u017cliwo\u015bci finansowe konsumenta, nie spe\u0142nia jego oczekiwa\u0144. Najnowszy raport Sieci Europejskich Centr\u00f3w Konsumenckich (ECC-Net) dokonuje przegl\u0105du system\u00f3w klasyfikacji obiekt\u00f3w hotelowych w\u00a0krajach UE oraz Islandii i\u00a0Norwegii.<\/b><\/font><\/font><\/font><\/font><\/font><\/p>\n

Najnowszy raport <\/font><\/font>\u201eKlasyfikacja obiekt\u00f3w hotelowych w UE\u201d<\/i><\/font><\/font> <\/font><\/font>(Classification of Hotel Establishments within the EU)<\/b><\/i><\/font><\/font> <\/i><\/font><\/font>jest wynikiem pierwszego wsp\u00f3lnego badania przeprowadzonego w tym zakresie przez Centra sieci ECC-Net. Publikacja zawiera opis 29 system\u00f3w klasyfikacji (w 27 krajach UE, Islandii i Norwegii) ze szczeg\u00f3\u0142owymi informacjami na temat mo\u017cliwych kategorii obiekt\u00f3w w danym kraju, udogodnie\u0144 dla os\u00f3b niepe\u0142nosprawnych oraz innymi u\u017cytecznymi wskaz\u00f3wkami. Zebrane informacje nie tylko pozwalaj\u0105 okre\u015bli\u0107 sytuacj\u0119 tego sektora na Wsp\u00f3lnym Rynku, ale mog\u0105 s\u0142u\u017cy\u0107 edukacji i u\u015bwiadamianiu konsument\u00f3w w tym zakresie. <\/font><\/font><\/font><\/font><\/font><\/p>\n

Raport <\/b><\/font><\/font><\/font><\/p>\n

Celem autor\u00f3w raportu by\u0142o przedstawienie istniej\u0105cych system\u00f3w klasyfikacji obiekt\u00f3w hotelowych w\u00a0krajach UE, Islandii i Norwegii, wskazanie g\u0142\u00f3wnych r\u00f3\u017cnic pomi\u0119dzy systemami oraz zanalizowanie problem\u00f3w konsumenckich zwi\u0105zanych ze standaryzacj\u0105 hoteli. <\/font><\/font><\/font><\/font><\/font><\/p>\n

Warto podkre\u015bli\u0107, \u017ce z uwagi na r\u00f3\u017cnice kulturowe, narodowe i inne, kraje na ca\u0142ym \u015bwiecie u\u017cywaj\u0105 r\u00f3\u017cnych system\u00f3w oceny obiekt\u00f3w hotelarskich. W\u015br\u00f3d mo\u017cliwych kryteri\u00f3w \u015awiatowa Organizacja Turystyki (World Tourism Organisation) wyr\u00f3\u017cnia m.in.: poziom komfortu, lokalizacja, ilo\u015b\u0107 pokoi \/ miejsc, standard oferowanych us\u0142ug i wyposa\u017cenia. Dla ujednolicenia kategoryzacji ocenie poddaje si\u0119: jako\u015b\u0107 us\u0142ug, og\u00f3lny stan budynku, recepcja, wyposa\u017cenie, zakwaterowanie, toalety, cz\u0119\u015b\u0107 restauracyjna, minimum oferowanych us\u0142ug, profesjonalizm personelu. Ponadto, w ka\u017cdym kraju standaryzacja jest inaczej regulowana, tzn. mo\u017ce by\u0107 ustalona odg\u00f3rnie przez w\u0142adze pa\u0144stwowe i\u00a0odpowiednie przepisy lub przez organizacje bran\u017cowe. Powy\u017csze aspekty zosta\u0142y wzi\u0119te pod uwag\u0119 przez grup\u0119 projektow\u0105 przy opracowaniu kwestionariusza. W celu zbadania system\u00f3w klasyfikacji obiekt\u00f3w hotelowych w poszczeg\u00f3lnych pa\u0144stwach cz\u0142onkowskich Centra Sieci ECC-Net udziela\u0142y odpowiedzi na 12 pyta\u0144. <\/font><\/font><\/font><\/font><\/font><\/p>\n

Informacje dla konsument\u00f3w <\/b><\/font><\/font><\/font><\/p>\n

Kategoryzacja pozostaje dla konsument\u00f3w najprostszym sposobem na skorzystanie z mo\u017cliwo\u015bci Wsp\u00f3lnego Rynku poprzez por\u00f3wnanie cen i us\u0142ug w UE. Z uwagi na istniej\u0105ce r\u00f3\u017cnice w systemach klasyfikacji raport przedstawia opis system\u00f3w klasyfikacji w poszczeg\u00f3lnych krajach uporz\u0105dkowany wed\u0142ug nast\u0119puj\u0105cych informacji: nazwa kraju; system klasyfikacji; w\u0142adze lub organizacje odpowiedzialne za klasyfikacj\u0119; kategorie (hotele, domy go\u015bcinne, etc.): klasy *, **, etc.; wyposa\u017cenie i\u00a0udogodnienia (np. dla niepe\u0142nosprawnych); podstawowe kryteria klasyfikacji; przydatne informacje (np. obowi\u0105zkowe informacje przy check-in). <\/font><\/font><\/font><\/font><\/font><\/p>\n

Takie zestawienie zosta\u0142o przygotowane z my\u015bl\u0105 o konsumentach, kt\u00f3rzy poznaj\u0105c zasady klasyfikacji w danym kraju UE b\u0119d\u0105 mogli bardziej \u015bwiadomie wybra\u0107 odpowiedni dla siebie standard hotelu. <\/font><\/font><\/font><\/font><\/font><\/p>\n

Rekomendacje i wnioski autor\u00f3w raportu <\/b><\/font><\/font><\/font><\/p>\n

Autorzy raportu maj\u0105 nadziej\u0119, \u017ce badanie b\u0119dzie krokiem do dalszej dyskusji nad inicjatyw\u0105 stworzenia w pe\u0142ni rozwini\u0119tego, dogodnego i sharmonizowanego systemu klasyfikacji, kt\u00f3ry przyczyni\u0142by si\u0119 do lepszego przestrzegania praw konsumenta przez sektor hotelarskich. Najwa\u017cniejsze wnioski:<\/font><\/font><\/font><\/p>\n