Wiele hoteli nie postrzega tekst\u00f3w na stronie WWW, jako sposobu na zwi\u0119kszenie liczby rezerwacji. Ten b\u0142\u0105d, bywa powodem niskiej skuteczno\u015bci ich promocji w sieci.<\/b><\/p>\n
A\u017c 49% Polak\u00f3w szuka hotelu w internecie \u2013 wynika z badania On Board PR i PBS z maja 2008 roku. W\u015br\u00f3d os\u00f3b z wy\u017cszym wykszta\u0142ceniem ten odsetek jest jeszcze wy\u017cszy i wynosi 60%. Bior\u0105c pod uwag\u0119, \u017ce go\u015b\u0107mi hotelowymi coraz cz\u0119\u015bciej s\u0105 obywatele polscy, skuteczna promocja w polskim internecie mo\u017ce pom\u00f3c w zwi\u0119kszeniu liczby rezerwacji. W jakim stopniu hotele korzystaj\u0105 z tej mo\u017cliwo\u015bci? <\/p>\n
Inwestycje w wysok\u0105 pozycj\u0119<\/b><\/p>\n
Wyszukiwanie na najwa\u017cniejsze w bran\u017cy s\u0142owa kluczowe pokazuje, \u017ce ostra walka o go\u015bci hotelowych w polskim Internecie trwa. Hotele powszechnie wsp\u00f3\u0142pracuj\u0105 z portalami oferuj\u0105cymi rezerwacj\u0119 miejsc w hotelach online, inwestuj\u0105 w pozycjonowanie i umieszczaj\u0105 linki do swoich stron WWW w katalogach bran\u017cowych. Wszystko po to, \u017ceby przyci\u0105gn\u0105\u0107 jak najwi\u0119cej potencjalnych klient\u00f3w. Co znajd\u0105 osoby, kt\u00f3re odwiedz\u0105 strony WWW hoteli?<\/p>\n
Niedoceniona si\u0142a s\u0142\u00f3w<\/b><\/p>\n
Po przeanalizowaniu polskoj\u0119zycznych serwis\u00f3w internetowych wybranych hoteli wida\u0107, \u017ce hotelarze nie postrzegaj\u0105 tekst\u00f3w, jako sposobu na pozyskanie klient\u00f3w, wi\u0119ksz\u0105 wag\u0119 przywi\u0105zuj\u0105c do projekt\u00f3w graficznych serwis\u00f3w. <\/p>\n
Cho\u0107 stwierdzenie, \u017ce zdj\u0119cie znaczy wi\u0119cej ni\u017c 1000 s\u0142\u00f3w mo\u017ce by\u0107 szczeg\u00f3lnie prawdziwe w przypadku hoteli, potencjalni klienci nie przychodz\u0105 na stron\u0119 internetow\u0105, po to, \u017ceby wiedzie\u0107 mniej. <\/p>\n
O ile brak zdj\u0119\u0107 hotelu w serwisie internetowym nie sprzyja jego skuteczno\u015bci, odwrotna sytuacja r\u00f3wnie\u017c jest niekorzystna. To w\u0142a\u015bnie s\u0142owa dope\u0142niaj\u0105 ca\u0142o\u015bci, bo przekazuj\u0105 u\u017cytkownikom informacje o tym, czego mog\u0105 w hotelu do\u015bwiadczy\u0107. <\/p>\n
B\u0142\u0119dy kosztuj\u0105<\/b><\/p>\n
Niewiele hoteli i pensjonat\u00f3w publikuje na swoich stronach internetowych teksty, kt\u00f3re mog\u0105 zainteresowa\u0107 potencjalnych klient\u00f3w i zach\u0119ci\u0107 ich do skorzystania z oferty hotelu. Wydaje si\u0119, \u017ce cz\u0119\u015b\u0107 z nich nie pr\u00f3buje w og\u00f3le wyj\u015b\u0107 poza szablon tekst\u00f3w powszechniej spotykany w sieci dekad\u0119 temu. <\/p>\n
B\u0142\u0119dy, najcz\u0119\u015bciej pope\u0142niane w tekstach na stronach WWW hoteli to:<\/p>\n
<\/p>\n
nag\u0142\u00f3wki, kt\u00f3re koncentruj\u0105 si\u0119 na hotelu, a nie na kliencie<\/p>\n<\/li>\n
wymienianie cech hotelu, zamiast korzy\u015bci, jakie pobyt w hotelu mo\u017ce przynie\u015b\u0107 go\u015bciom hotelowym<\/p>\n<\/li>\n
brak informacji o tym, czym hotel r\u00f3\u017cni si\u0119 od konkurencyjnych obiekt\u00f3w<\/p>\n<\/li>\n
u\u017cywanie hotelarskiego \u201e\u017cargonu\u201d, zamiast s\u0142\u00f3w, kt\u00f3re mog\u0105 podzia\u0142a\u0107 na wyobra\u017ani\u0119 grupy docelowej i przekaza\u0107 im pozytywne wibracje<\/p>\n<\/li>\n
ma\u0142a ilo\u015b\u0107 fakt\u00f3w \u015bwiadcz\u0105cych o wiarygodno\u015bci hotelu.<\/p>\n<\/li>\n<\/ul>\n
Innymi s\u0142owy, wi\u0119kszo\u015b\u0107 hoteli informuje na stronach WWW, czym jest ich hotel \u2013 \u017ce pokoje maj\u0105 \u0142\u00f3\u017cka, okna zas\u0142ony, pod\u0142ogi dywany, a \u0142azienki kabiny prysznicowe. Niewiele opowiada, jak go\u015bcie si\u0119 w hotelu poczuj\u0105, co mo\u017ce ich zaskoczy\u0107, a co zachwyci\u0107. <\/p>\n
Rzadko te\u017c, poza og\u00f3lnikowym wspominaniem o \u201ewysokiej jako\u015bci obs\u0142ugi\u201d wyja\u015bniaj\u0105, dlaczego to w ich hotelu warto si\u0119 zatrzyma\u0107. A przecie\u017c tzw. \u201ewysoka jako\u015b\u0107 obs\u0142ugi\u201d od dawna jest powszechnie oczekiwanym standardem. Ka\u017cdy po prostu oczekuje, \u017ce w hotelu, za kt\u00f3ry p\u0142aci, b\u0119dzie mile widziany i dobrze obs\u0142u\u017cony. <\/p>\n
Bardzo ma\u0142a cz\u0119\u015b\u0107 hoteli zamieszcza na swoich stronach obszerne informacje, kt\u00f3re mog\u0105 potwierdzi\u0107 to, co sami o sobie napisz\u0105 \u2013 opinie klient\u00f3w czy artyku\u0142y os\u00f3b trzecich. Cho\u0107 ludzie mog\u0105 rezerwowa\u0107 pokoje pod wp\u0142ywem emocji przytoczenie logicznych powod\u00f3w, dla kt\u00f3rych taka decyzja b\u0119dzie trafna jest r\u00f3wnie istotne. Zach\u0119cony sugestywnym opisem lub wyj\u0105tkowymi zdj\u0119ciami potencjalny klient b\u0119dzie szuka\u0142 dowod\u00f3w na to, \u017ce podj\u0105\u0142 w\u0142a\u015bciw\u0105 decyzj\u0119. I tekst powinien mu tych dowod\u00f3w dostarczy\u0107. <\/p>\n
Podsumowuj\u0105c, \u017ceby potencjalni klienci po przejrzeniu serwisu internetowego naprawd\u0119 pragn\u0119li si\u0119 znale\u017a\u0107 w hotelu, warto wykorzysta\u0107 wszystkie dost\u0119pne \u015brodki \u2013 nie tylko obrazy, ale r\u00f3wnie\u017c s\u0142owa.<\/p>\n
Wi\u0119cej informacji o b\u0142\u0119dach pope\u0142nianych w tekstach\u00a0stron WWW hoteli, om\u00f3wionych na przyk\u0142adzie hoteli, dzia\u0142aj\u0105cych na polskim rynku, w bezp\u0142atnym poradniku na<\/span><\/strong> <\/strong>http:\/\/www-<\/u><\/font>copywriting.pl<\/u><\/font><\/a>. <\/strong><\/p>\n \u0179r\u00f3d\u0142o:<\/p>\n Joanna Nowak<\/p>\n