Biura podr\u00f3\u017cy s\u0105 pachn\u0105ce, czyste i zadbane, cho\u0107 na biurkach ich pracownik\u00f3w zdarza si\u0119 czasem nie\u0142ad. Zdarzaj\u0105 si\u0119 tak\u017ce inne niedoci\u0105gni\u0119cia – niski poziom wiedzy o sprzedawanych wycieczkach, osch\u0142e powitanie klienta lub… mocno przezi\u0119biony pracownik obs\u0142uguj\u0105cy klienta.<\/p>\n
Badanie biur podr\u00f3\u017cy w Polsce przeprowadzi\u0142a firma International Service Check w dniach 4-19 pa\u017adziernika wykorzystuj\u0105c metod\u0119 Mystery Shopping. Tajemniczy klienci odwiedzili polskie biura podr\u00f3\u017cy oceniaj\u0105c, kt\u00f3re z nich warte s\u0105 uwagi, a kt\u00f3re lepiej omija\u0107 szerokim \u0142ukiem.<\/p>\n
Najwy\u017cej oceniony zosta\u0142 wygl\u0105d biur podr\u00f3\u017cy. A\u017c 98,2 proc. klient\u00f3w uzna\u0142o wn\u0119trze biura podr\u00f3\u017cy oraz jego wyposa\u017cenie za zadbane, czego dowodz\u0105 wypowiedzi typu: “Pod\u0142oga by\u0142a czysta. O\u015bwietlenie dzia\u0142a\u0142o bez zarzutu. P\u00f3\u0142ki by\u0142y zape\u0142nione materia\u0142ami reklamowymi r\u00f3wno i estetycznie pouk\u0142adanymi”. We wszystkich biurach klienci pozytywnie ocenili temperatur\u0119 oraz zapach unosz\u0105cy si\u0119 w powietrzu.<\/p>\n
Pomimo \u017ce w zdecydowanej wi\u0119kszo\u015bci przypadk\u00f3w klienci uznali wn\u0119trze biura za doskonale utrzymane, to nie pozostali bezkrytyczni co do uchybie\u0144, je\u015bli chodzi o wn\u0119trze oraz \u0142ad i porz\u0105dek na p\u00f3\u0142kach i sto\u0142ach. “Na biurkach lekki nie\u0142ad. Na lewym biurku jakie\u015b przedmioty prywatne: gazeta codzienna, jakie\u015b klucze, co\u015b do jedzenia. Biuro bardziej przypomina\u0142o prywatny pok\u00f3j, ni\u017c miejsce obs\u0142ugi klienta i \u017ale wp\u0142ywa\u0142o na moj\u0105 ocen\u0119 profesjonalizmu i wiarygodno\u015bci plac\u00f3wki” – opowiada\u0142 jeden z uczestnicz\u0105cych w badaniu klient\u00f3w biura.<\/p>\n
Zdarza\u0142o si\u0119, \u017ce klient musia\u0142 chwil\u0119 poczeka\u0107, poniewa\u017c wszyscy pracownicy byli w danej chwili zaj\u0119ci. W takich momentach najlepiej zach\u0119ci\u0107 oczekuj\u0105cego, potencjalnego klienta kolorowymi dodatkami, zdj\u0119ciami, aktualn\u0105 ulotk\u0105 czy te\u017c atrakcyjn\u0105 ofert\u0105 “last minute” wy\u0142o\u017con\u0105 w widocznym miejscu. Okaza\u0142o si\u0119 jednak, \u017ce w co czwartym biurze takich materia\u0142\u00f3w w og\u00f3le nie by\u0142o. Czekaj\u0105cy na swoj\u0105 kolej klienci nie byli wi\u0119c w stanie zapozna\u0107 si\u0119 z aktualnymi promocjami.<\/p>\n
Je\u015bli chodzi o wygl\u0105d pracownik\u00f3w, to tylko 41,1 proc. z nich mia\u0142o firmowe stroje, a jeszcze mniej, bo zaledwie 17,9 proc. czytelne identyfikatory. Zdarza\u0142o si\u0119, \u017ce pracownicy mieli str\u00f3j firmowy, jednak makija\u017c czy bi\u017cuteria by\u0142y nieadekwatne do pe\u0142nionej funkcji (3,6 proc.).<\/p>\n
Dosy\u0107 nisko zosta\u0142a oceniona prezentacja oferty, bo jedynie 51,8 proc. klient\u00f3w by\u0142o zadowolonych z jej poziomu lub te\u017c sposobu jej przekazania.<\/p>\n
W wi\u0119kszo\u015bci przeprowadzonych konsultacji w og\u00f3le nie wyja\u015bniono zasad ubezpieczenia (76,8 proc.) ani nie udzielono informacji na temat sposobu i terminu p\u0142atno\u015bci (62,5 proc.).<\/p>\n
Zdarza\u0142y si\u0119 r\u00f3wnie\u017c sytuacje, w kt\u00f3rych pracownik odsy\u0142a\u0142 klienta z przys\u0142owiowym kwitkiem, nie wr\u0119czaj\u0105c nawet katalogu czy ulotki, aby zach\u0119ci\u0107 go do ponownej wizyty. Klienci najbardziej ganili biura za niedoci\u0105gni\u0119cia, typu osch\u0142e powitanie, obecno\u015b\u0107 mocno przezi\u0119bionego pracownika w obs\u0142udze klienta oraz pierwsz\u0105 informacj\u0119, \u017ce wszystkie wycieczki do ko\u0144ca listopada s\u0105 sprzedane.<\/p>\n
Podczas przeprowadzania badania zdarza\u0142y si\u0119 te\u017c humorystyczne sytuacje. “Po wej\u015bciu do biura nie zauwa\u017cy\u0142em w nim \u017cadnego pracownika. Gdy powiedzia\u0142em +Dzie\u0144 dobry+, spod jednego z biurek wy\u0142oni\u0142a si\u0119 pani, kt\u00f3ra przywita\u0142a mnie i zapyta\u0142a, w czym mo\u017ce pom\u00f3c” – opowiada\u0142 jeden z klient\u00f3w.(PAP Life)<\/p>\n
agz\/ dki\/<\/p>\n
\u0179r\u00f3d\u0142o: Polska Agencja Prasowa – serwis “PAPLife”<\/p>\n
\u00a0<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Biura podr\u00f3\u017cy s\u0105 pachn\u0105ce, czyste i zadbane, cho\u0107 na biurkach ich pracownik\u00f3w zdarza si\u0119 czasem nie\u0142ad. Zdarzaj\u0105 si\u0119 tak\u017ce inne niedoci\u0105gni\u0119cia – niski poziom wiedzy o sprzedawanych wycieczkach, osch\u0142e powitanie klienta lub… mocno przezi\u0119biony pracownik obs\u0142uguj\u0105cy klienta.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[44,3],"tags":[206,1178,1177,417,361,574],"slowa":[],"typ":[],"class_list":["post-1207","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-przeglad-prasy","category-wydarzenia-aktualnosci-turystyczne","tag-biura-podrozy","tag-klient","tag-oferty","tag-turysta","tag-turystyka-krajowa","tag-turystyka-zagraniczna"],"yoast_head":"\n