Walka Hoteli a gości mniej

W przemyśle hotelarskim, przez długi czas notowano wysoki rekord zysków, ale okazuje się, że to koniec dobrej koniunktury. Wielki „bum” zakończył się nagle i nikt nie wie, kiedy może powrócić, pisze The New York Times.

Ta ocena dotyczy zarówno hoteli w skali naszego kraju jak i w skali międzynarodowej. Spadek popytu rozpoczął się w późnym latem i nagłe przyspieszenie związane jest z kryzysem gospodarczym.

Jeden z członków ścisłego kierownictwa międzynarodowej sieci wysokiej klasy hoteli, który nie chciał podać swojego nazwiska powiedział, że zaczęły się trudne czasy dla hoteli odwiedzanych przez gości biznesowych m.in. w Londynie, Tokyo, Hong Kongu i Nowym Jorku.

Do niedawna notowania nowojorskich hoteli miały się całkiem dobrze choćby za sprawą obcokrajowców, którzy zostali skuszeni korzystnym kursem walut. Jednak ta tendencja już się zmieniła.

Dobrą wiadomością, przynajmniej dla spółek organizatorów wypoczynku jest to, że po raz pierwszy od wielu lat – to oni mogą przeprowadzać negocjacje w przygotowywaniu kontraktów na kolejny rok.

opracowała:Małgorzata Stryjewska na podstawie NYT

Idealny samochód dla Twojego hotelu? Postaw na Mercedes-Benz!
Świat luksusowego doświadczenia w podróżowaniu stale ewoluuje, a branża hotelarska wciąż stawia sobie...
Ferie z rodziną w hotelu z basenem - gdzie warto się wybrać?
Zimowe ferie z rodziną mogą być niezapomniane, zwłaszcza jeśli zdecydujecie się na pobyt w atrakcyjnym...
Małopolska: Miejsce, gdzie wypoczynek spotyka przygodę!
Małopolska to niezwykłe miejsce, które oferuje zarówno możliwość relaksu, jak i niezapomniane przygody....
Noce saunowe - niezapomniane wrażenia!
Gorąca para unosząca się w powietrzu, aromatyczne olejki eteryczne, ciepłe drewno i przyjemna cisza…...
Szczawnica: harmonia natury, zdrowia i kultury
Zaklęta u stóp majestatycznych Gór Pienin, Szczawnica stanowi żywy dowód na trwały urok i leczniczą moc...
Hotel czy apartament: co lepiej wybrać na nocleg?
Wybór noclegu to nie tylko kwestia czterech ścian i dachu. Warto zastanowić się, czy lepiej zdecydować...