Wraz z upragnionymi wakacjami rozpoczyna się żniwo dla oszustów wszelkiej maści i niestety oszukiwani jesteśmy także tam, gdzie wcale się tego nie spodziewamy.
Pierwsze kontrole zostały już przeprowadzone w najpopularniejszych kurortach naszego cudownego Pomorza i niestety wyniki są zatrważające! Turyści są oszukiwani w perfidny sposób na usługach gastronomicznych. Nie dość, że zazwyczaj sprzedawane są posiłki o zaniżonej wadze, to jeszcze wykonane z zupełnie innych produktów niż wymienione w menu. Najwięcej uchybień zlokalizowano w barach szybkiej obsługi, gdzie zamiast kebabów z baraniną sprzedaje się z je wieprzowiną lub drobiowe. Nie lepiej wygląda sytuacja w smażalniach ryb, gdzie serwuje się tańsze ryby w cenie tych wymienionych w menu. Na oszustwa pozwalają sobie również pizzerie, gdzie zamiast sera podaje się na cieście wyrób seropodobny, a zamiast dobrej jakości szynki plastry szynkopodobne. Soki również są oszukiwane, w momencie, gdy zamówimy do stolika dwa soki pomarańczowe na przykład do pizzy zazwyczaj dostajemy soki z lodem, którego jest stanowczo za dużo, po to, aby objętościowo wypełnić szklankę. Wyjściem z takiej sytuacji jest zamawianie butelkowanych soków bądź napojów, a w przypadku zamawiania ryb proszenie o pokazanie fileta, z którego zostanie przygotowane danie, bądź całej ryby. Jest to dość kłopotliwe, ale inaczej nie uzyskamy tego, co zamówiliśmy. Wymagając od sprzedawców pokazania towaru przyzwyczaimy ich do naszej czujności i tego, że nigdy nie mogą być pewni swoich oszustw. W przypadku zamawiania pizzy wymagajmy, aby sprzedawca podał nazwę sera, który znajdzie się na wyrobie, możemy poprosić także o pokazanie opakowania. Jeśli sprzedawca uchyla się od odpowiedzi możemy mieć pewność, że w tym lokalu sprzedaje się żywność kombinowaną.
Jesteśmy także oszukiwani przy wynajmowaniu kwater na noclegi czy innych miejsc wypoczynkowych. Jak przebiega oszustwo w tym wypadku? W skrajnych przypadkach wynajętego lokalu po prostu nie ma, a zaliczka bezpowrotnie przepada. Często jest też tak, że prezentowane w Internecie obiekty mają podmienione zdjęcia, bądź też prezentują ujęcia tylko z reprezentacyjnej strony lokalu. Na miejscu okazuje się, że ściany są brudne, pokój bardzo mały, łazienka zapuszczona, a kuchnia wspólna na cały korytarz. W takim przypadku możemy żądać zwrotu zaliczki, bądź zmiany lokalu na taki, który odpowiada złożonemu zamówieniu.
Także nasze pociechy są umiejętnie oszukiwane, jak? Zamawiając wyjazd na kolonie rodzice zwykle skrupulatnie przeglądają program wyjazdu, a po wysłaniu dziecka na wypoczynek okazuje się, że program jest tylko bazą daleko odbiegającą od założeń. Zamiast różnorodnych basenów jest jeden i to mały, zamiast przejazdów kolejkami górskimi czy wyciągami jest jeden symboliczny przejazd wyciągiem krzesełkowym, a zamiast imprez tematycznych z animatorami – wieczorne ognisko. Dlatego, zanim wyślemy dziecko na kolonie sprawdźmy nie tylko operatora, ale także opinie na forach na jego temat. Im więcej się dowiemy, tym większa pewność, że dziecko przyjedzie zadowolone z wypoczynku.
Zanim zaplanujemy wypoczynek sprawdźmy wszelkie opinie na temat właścicieli pensjonatów, domków wypoczynkowych czy kwater. Korzystajmy też z pewnych baz noclegowych, które od wielu lat prezentują liczne obiekty wypoczynkowe zlokalizowane w całej Polsce, z których skorzystało już mnóstwo turystów, przykład www.noclegi24h.pl oraz www.e-konferencje.pl .
M-S-M