Wakacje, lecz nie dla wszystkich.

Właśnie rozpoczął się okres wakacyjnych urlopów. A w ostatnim czasie w firmach bazowym tematem numer jeden stał się ranking najpiękniejszych polskich plaż, hoteli, czy kąpielisk. Temat ten zdecydowanie wywołuje wśród pracowników dłuższe momenty „wyłączania się” i pogrążania w refleksjach nad długo oczekiwanymi atrakcjami urlopowymi.

Czy można dziwić się tej sytuacji – raczej nie. Jest to zjawisko wszystkim nam dobrze znane. Przecież nawet szef planuje swój wakacyjny odpoczynek i z delikatnym przyzwoleniem przysłuchuje się tym wszystkim dywagacją na temat pięciogwiazdkowych hoteli z bogatą ofertą Spa i odnową biologiczną.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że wakacje się skończą i powrócimy do codziennych obowiązków tych domowych i tych pracowniczych. A być może dodatkowo czekać na nas będzie w pracy skrzętnie przygotowane przez naszego szefa szkolenie branżowe.

My na urlopie, a nasz drogi szef w pełni zaangażowany przygotowuje nam profesjonalny trening szkoleniowy po to, aby nie zostać wykluczonym z rynku przez konkurencję. Po to, aby nasze nieaktualne wiadomości nie zostawiły nas daleko w lesie.

Oferta firm szkoleniowych jest bardzo bogata, można wybrać firmę taką, która zorganizuje nam cykl spotkań w naszej siedzibie. Jednak w takim przypadku pracownicy najczęściej odrywani są od swoich codziennych obowiązków na rzecz szkolenia, a po nim najczęściej, gdy zostaje jeszcze czas muszą powrócić ponownie do zadań dnia codziennego. Tego typu szkolenia nie zdobywają powszechnego uznania  mimo dobrej jakości przygotowania.  Największym powodzeniem cieszą się szkolenia organizowane na tak zwanych wyjazdach. Pracownicy pozostawiają swoje codzienne obowiązki w firmie, a na szkolenie przyjeżdżają pełni zapału, aby chłonąć nową wiedzę.

Najbardziej powszechne w ostatnim czasie stały się szkolenia organizowane w hotelach nad morzem i w górach. Sama świadomość wyjazdu do uzdrowiskowej miejscowości już gwarantuje nam zadowolenie ze strony pracowników, a jeśli warunki noclegowe i restauracyjne także będą dobre, z powodzeniem będziemy mogli mówić o porządnych filarach naszej wyprawy szkoleniowej.

Organizując szkolenie w hotelu warto oczywiście sprawdzić jakość i wielkość sal konferencyjnych, możliwość zmiany układu stołów i krzeseł, dalej czy hotel posiada sprawny sprzęt audiowizualny, klimatyzację i oświetlenie. A następnie to, czy hotel zlokalizowany jest w miejscu odseparowanym od hałasów z zewnątrz. Liczy się także miła i wyrozumiała obsługa hotelowa.

Najlepiej, gdy organizator szkolenia sprawdzi wszystko osobiście, bo tylko wówczas można na bieżąco korygować wszelkie niejasności organizacyjne po to, aby standard naszego szkolenia był na najwyższym poziomie. Po zakończeniu przedsięwzięcia warto pokusić się o przeprowadzenie bilansu podsumowującego w oparciu na przykład o ankietę od pracowników. Otrzymane wnioski dostarczyć powinny informacji na temat jakości przekazywanej wiedzy przez trenera, jego umiejętności interpersonalnych, a także na temat otoczenia, w którym dane szkolenie się odbywało. Pozwoli nam to z większą precyzją w przyszłości przygotować szkolenie dla naszych pracowników, bardziej dostosować się do ich potrzeb, a przez to na pewno popełnimy mniej błędów.

M-S-M

Idealny samochód dla Twojego hotelu? Postaw na Mercedes-Benz!
Świat luksusowego doświadczenia w podróżowaniu stale ewoluuje, a branża hotelarska wciąż stawia sobie...
Ferie z rodziną w hotelu z basenem - gdzie warto się wybrać?
Zimowe ferie z rodziną mogą być niezapomniane, zwłaszcza jeśli zdecydujecie się na pobyt w atrakcyjnym...
Hotel czy apartament: co lepiej wybrać na nocleg?
Wybór noclegu to nie tylko kwestia czterech ścian i dachu. Warto zastanowić się, czy lepiej zdecydować...
Hotel nad morzem z basenem krytym
Jeżeli marzysz o wypoczynku w miejscu, gdzie luksus łączy się z naturalnym pięknem, hotele w miejscowościach...
Revenue Management dla hoteli. Sztuka i nauka zarządzania przychodami
Revenue Management to nie tylko koncepcja zarządzania przychodami, ale również strategiczny sposób na...
Hotel Biznesowy 2.0. Nowoczesne podejście do gościnności w erze cyfryzacji i pracy zdalnej
Zapomnij o stereotypowym obrazie hotelu biznesowego jako bezdusznej, korporacyjnej przestrzeni, gdzie...