Udane wdrożenie Altéa CMS i rozwiązań do handlu elektronicznego firmy Amadeus w Saudi Arabian Airlines

Migracja do Altéa Reservation, Altéa Inventory i narzędzi do handlu elektronicznego firmy Amadeus usprawnia zarządzanie klientami oraz zwiększa sprzedaż biletów
 
Warszawa, 19 maja 2010 r.: Amadeus, wiodący dostawca rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, poinformował o pomyślnym zakończeniu procesu migracji do modułów rezerwacji i zarządzania zasobami (Reservation oraz Inventory), wchodzących w skład nowej generacji pakietu Altéa Customer Management System (CMS), a także o wdrożeniu zasadniczych elementów pakietu handlu elektronicznego firmy Amadeus w liniach lotniczych Saudi Arabian Airlines. Po implementacji nowych rozwiązań, które ukończono w ubiegłym miesiącu, przewoźnik odnotował istotny wzrost liczby rezerwacji – sprzedaż przez Internet przekroczyła 20 % ogólnej liczby rezerwacji.
 
Wdrożenie systemów technologicznych nowej generacji jest elementem programu modernizacji, mającego na celu zarówno poprawę obsługi pasażerów, jak i zwiększenie efektywności działania firmy. Oprócz zastosowania nowych technologii do obsługi newralgicznych procesów oraz realizacji strategii zmian, przewoźnik modernizuje flotę samolotów oraz prowadzi działania mające na celu usprawnienie obsługi klientów przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań. Altéa CMS zastępuje starą platformę informatyczną, wykorzystywaną przez Saudi Arabian Airlines od dwudziestu lat.
 
Muhammad Albakri, wiceprezes Saudi Arabian Airlines ds. informatyki, komentuje:
– Wspólny zespół Saudi Arabian Airlines i Amadeus włożył ogromny wysiłek w skuteczne przeprowadzenie migracji. Nowe systemy tworzą zupełnie nową, w pełni zintegrowaną infrastrukturę technologiczną, zapewniającą sprawne działanie naszej firmy. Inwestycja już w tej chwili przynosi wymierne korzyści – liczba rezerwacji rośnie szybciej niż zwykle o tej porze roku. Wprowadzenie najlepszych w swojej klasie rozwiązań służących do elektronicznej rezerwacji i obsługi pasażerów umożliwia nam radykalne poprawienie naszej obecności w Internecie oraz sprzyja rozwojowi linii na rynku międzynarodowym. Migracja do nowych rozwiązań pozwala na lepszą realizację naszego celu, jakim jest zapewnienie pasażerom maksimum zadowolenia. Unikalne funkcje nowych systemów umożliwiają nam lepszą obsługę klientów oraz znacznie ułatwiają przygotowanie dla nich podróży.
 
Migracja jest ważnym osiągnięciem dla Saudi Arabian Airlines. Wdrożenie objęło przeniesienie do nowego systemu 3,2 mln biletów, 1,3 mln rekordów z danymi pasażerów (PNR – Passenger Name Records) oraz 1,3 mln profili uczestników programu frequent flyer. Aplikację Amadeus Reservation Desktop zainstalowano na ponad 3000 komputerach osobistych w ponad 500 biurach na całym świecie, a w korzystaniu z nowych aplikacji i procesów przeszkolonych zostało ponad 3800 pracowników. Oprócz tego przedsięwzięto wielkoskalowy program integracji, mający na celu połączenie nowych systemów Saudi Arabian Airlines z innymi wykorzystywanymi przez przewoźnika aplikacjami oraz systemami biletowymi ponad 70 partnerskich linii lotniczych.

Wdrożenie nowych systemów w Saudi Arabian Airlines to ogromne osiągnięcie, będące efektem znakomitej, partnerskiej współpracy. Przejście z dotychczasowych systemów do skalowalnego, niezawodnego środowiska informatycznego daje Saudi Arabian Airlines fundament do modernizacji i dalszego rozwoju zarówno na Bliskim Wschodzie, jak i na rynkach międzynarodowych. W jednym z najbardziej dynamicznych regionów świata, posiadanie przez linie lotnicze technologicznego kręgosłupa, odznaczającego się elastycznością i solidnością, a tym samym pozwalającego sprostać wymaganiom zmieniających się strategii handlowych, jest sprawą kluczową – mówiJulia Sattel, wiceprezes firmy Amadeus ds. informatyki dla linii lotniczych.

 
Centralne repozytorium danych systemu Altéa zapewnia pracownikom linii lotniczych dostęp do wspólnych, wiarygodnych profili klientów z jednolitym widokiem ich preferencji i historii lotów. Taka możliwość poznania klienta, od chwili dokonania rezerwacji przez cały czas trwania podróży, pozwala pracownikom linii lotniczych – we wszystkich punktach procesu obsługi klienta – na zapewnienie swoim pasażerom obsługi najwyższej jakości.
 
Saudi Arabian Airlines skorzystają również z unikalnego społecznościowego podejścia, jakie daje Altéa, które zapewnia liniom lotniczym korzyści z ciągłego rozwoju technologii oraz przejście od modelu kosztów stałych do zmiennych.
 
Obecnie użytkownikami, co najmniej jednego elementu Altea CMS, jest ponad 140 linii lotniczych, zaś ponad 100 linii lotniczych wykorzystuje technologie handlu elektronicznego firmy Amadeus do obsługi i optymalizacji sprzedaży przez Internet.
 
***
Informacje o Saudi Arabian Airlines
Saudi Arabian Airlines powstały w 1945 roku, kiedy to prezydent Stanów Zjednoczonych – Franklin D. Roosevelt podarował w prezencie królowi Abdulowi Azizowi dwusilnikowy samolot DC-3 (Dakota) HZ-AAX. Kilka miesięcy później zakupiono dwie kolejne takie maszyny, które stanowiły podstawę powstałych w kilka lat później jednych z największych linii lotniczych świata.
Saudi Arabian Airlines są narodowym przewoźnikiem Królestwa i posiadają 139 samoloty, w tym najnowsze i najbardziej zaawansowane szerokokadłubowe samoloty: B747-400s, B747-300s, B747-100s, B777-200s, Airbus A300-600s, a także MD-11s i MD90s. Ostatnie unowocześnienie floty obejmuje takie samoloty jak Airbus A320, A321, A330 oraz Boeing 787 (oczekiwanie na odbiór).
Najważniejsze informacje dotyczące Saudi Arabian Airlines, począwszy od ich utworzenia, po zostanie jednymi z najlepszych linii lotniczych na świecie, dostępne są na stronie internetowej http://saudiairlines.com
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
 
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach.
W 2009 roku system Amadeus przetworzył ponad 670 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 72 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2009 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,461 mln euro oraz EBITDA
w wysokości 894 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 9 300 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Idealny samochód dla Twojego hotelu? Postaw na Mercedes-Benz!
Świat luksusowego doświadczenia w podróżowaniu stale ewoluuje, a branża hotelarska wciąż stawia sobie...
Ferie z rodziną w hotelu z basenem - gdzie warto się wybrać?
Zimowe ferie z rodziną mogą być niezapomniane, zwłaszcza jeśli zdecydujecie się na pobyt w atrakcyjnym...
Noce saunowe - niezapomniane wrażenia!
Gorąca para unosząca się w powietrzu, aromatyczne olejki eteryczne, ciepłe drewno i przyjemna cisza…...
Hotel czy apartament: co lepiej wybrać na nocleg?
Wybór noclegu to nie tylko kwestia czterech ścian i dachu. Warto zastanowić się, czy lepiej zdecydować...
Hotel nad morzem z basenem krytym
Jeżeli marzysz o wypoczynku w miejscu, gdzie luksus łączy się z naturalnym pięknem, hotele w miejscowościach...
Long Stay w Polsce. Wynajem długoterminowy w hotelach i apartamentach
W erze cyfrowej, gdzie praca zdalna i mobilność stały się normą, tradycyjne formy zakwaterowania zaczynają...