Taniej w podróży służbowej

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez portal eSKY.pl, w 2014 roku aż o 11 proc. wzrosła w Polsce liczba wyjazdów służbowych. Polscy przedsiębiorcy podróżują służbowo po całym świecie, najpopularniejszymi  kierunkami są  m.in. Stany Zjednoczone, Kazachstan, Chiny czy Indie. W 2014 roku o 15 proc. wzrosła również liczba podróży służbowych w Europie. Rosnące koszty przelotów to dobra okazja, by poszukać oszczędnościowego rozwiązania dla firm.

Ile pieniędzy firma może zaoszczędzić?

Im droższy bilet i dalsza trasa, tym większe mogą być profity dla firm z uczestnictwa w programach oszczędnościowych oferowanych przez przewoźników lotniczych. Na przykład dzięki BlueBiz możliwe jest obniżenie wydatków na podróże służbowe nawet o 10 procent zwłaszcza, jeśli pracownicy regularnie latają na dalekich dystansach. Jeśli biznesmen podróżuje z Polski do Nowego Jorku przynajmniej raz w miesiącu Klasą Ekonomiczną, to za jedną podróż otrzyma 200 punktów czyli 200 złotych na konto BlueBiz. Po 12 miesiącach regularnego podróżowania uzbiera w ten sposób 2400 punktów! Szacując, że promocyjna cena biletu do Nowego Jorku wynosi około 2 tysięcy PLN, to zebrane punkty w zupełności wystarczą, aby kolejna podróż była gratis. Co istotne, skarbonka powiększa się szybciej, jeśli pracownicy dodatkowo podróżują w Klasie Premium, Biznes lub Pierwszej. W tym ostatnim przypadku zwrot na firmowe konto wyniesie aż 1400 złotych za każdy przelot!

„W przeciwieństwie do konkurencyjnych programów, w BlueBiz panuje swoboda w wydawaniu swoich oszczędności. Zebrane punkty można wymienić na bilety w dowolnej klasie przelotu a kierunek wybrać spośród wszystkich dostępnych tras. Bilet nagrodowy zawiera także wszystkie podatki i opłaty lotniskowe. Ponadto punkty są przyznawane za przeloty pracowników, kontrahentów czy gości – o ile koszty biletu ponosi firma. Za ten sam przelot firma gromadzi punkty na swoim koncie BlueBiz, a jednocześnie podróżujący pracownik, jeśli jest tylko zarejestrowany w programie lojalnościowym Flying Blue – otrzymuje swoje Mile.” – powiedziała Aleksandra Wiśniewska odpowiedzialna za rozwój programu BlueBiz w liniach Air France KLM.

Przykłady oszczędności dla firm dzięki programowi BlueBiz:

Przelot Air France z Warszawy do Pekinu w Klasie Premium Economy – daje oszczędność 320 punktów (= 320 PLN)

Przelot KLM z Warszawy do Nowego Jorku w Klasie Biznes – oszczędność do 800 punktów (= 800 PLN)

• Bezpośredni przelot Alitalia z Warszawy do Rzymu w Klasie Ekonomicznej – do 80 punktów (oszczędność 80 PLN)

Uczestnicy programu BlueBiz za 2000 zebranych punktów otrzymują 2000 PLN. Można je wymieniać na nie tylko na przeloty linami partnerskimi, lecz także na dopłatę do wyższej klasy przelotu. Punkty kumulowane są na firmowym koncie BlueBiz (wystarczy rejestracja na www.airfrance.pl, www.klm.pl lub bezpośrednio na www.bluebiz.com). Program ten pozwala na wsteczne naliczanie punktów za zrealizowane przeloty. Co ważne, zachowują one ważność przez dwa pełne lata kalendarzowe (np. punkty Blue Credit uzyskane za lot w lutym 2015 roku są ważne do 31 grudnia 2017 roku).

Firmy zarejestrowane w BlueBiz, mogą jeszcze więcej zyskać, dzięki okresowym promocjom podwójnych punktów. W aktualnej ofercie ważnej do 31 sierpnia 2015 roku za każdy przelot międzykontynentalny liniami Air France, KLM czy Alitalia w Klasie Biznes firma otrzymuje podwójne punkty! W ten sposób oszczędności mogą sięgać aż 25 procent ceny biletu. Na przykład podczas promocji podwójnych punktów na przeloty w Klasie Biznes liniami Air France KLM, cena za przelot jest obniżona o 20 procent i dodatkowo każda firma otrzymuje zwrot na konto w wysokości 1000 PLN w postaci punktów.  

Przelot w Klasie Biznes do Nowego Jorku w promocji:       7341 PLN

minus zwrot w postaci punktów BlueBiz:                            -1000 PLN

Rzeczywisty koszt podróży wyniesie                              6341 PLN

 

Warto również dodać, że pracownicy podczas podróży zyskują dodatkowe udogodnienia (np. prawo do bezpłatnego przewozu bagażu, priorytet na liście oczekujących w Klasach Biznes i Pierwszej czy możliwość zmiany nazwisk pasażerów – w ramach jednej firmy). Do tego przejrzysta punktacja oraz wygodny dostęp do oszczędności i zarządzanie kontem firmowym online 24h/7.

Program oszczędnościowy BlueBiz powstał w kwietniu 2010 roku i do tej pory przystąpiło do niego już ponad 4,2 tys. firm w Polsce.

 

***

Air France KLM 

Od 2004 roku Grupa Air France KLM tworzy jeden z największych sojuszy w transporcie lotniczym. Obydwie linie dysponują potężną siatką połączeń na trasach dalekiego zasięgu, realizowanych z i do Europy. Liczy ona obecnie 212 kierunków w blisko 100 krajach, a loty realizowane są z lotnisk bazowych w Paryżu i Amsterdamie. W 2014 roku z usług Air France i KLM skorzystało 87.4  mln pasażerów. Grupa posiada również wiodący w Europie program lojalnościowy Flying Blue, liczący już ponad 25 mln członków. 

Air France KLM wspólnie z partnerskimi liniami – Delta i Alitalia – tworzą największe transatlantyckie joint venture, które obsługuje ponad 250 lotów dziennie. Linie Air France i KLM należą do sojuszu SkyTeam, który zrzesza 20 przewoźników lotniczych. Za pośrednictwem SkyTeam pasażerowie zyskują szeroki dostęp do globalnej sieci połączeń: ponad 16 tys. lotów dziennie, do 1052 miejsc, w 177 krajach. Aktualne oferty promocyjne znaleźć można na stronach: www.airfrance.pl oraz www.klm.pl oraz pod numerami telefonów: +48 (22) 55 66 400; +48 (22)  55 66 444.

 

PR

No posts found