Promocja szkolenia w internecie

 

Organizujesz szkolenie, kurs lub konferencję i nie masz pomysłu na formę promocji?

Z pomocą przychodzi landing page, czyli strona docelowa!

Strona docelowa przyda się zarówno początkującym firmom jak i tym doświadczonym, które oferują rozbudowaną ofertę szkoleń. Dla każdego szkolenia, czy konferencji  warto przygotować specjalnie dedykowaną stronę. Podstawową zaletą strony typu landing page, jest to, że umożliwia ona zbieranie leadów. Co jednak powinien zawierać landing page, aby skutecznie przekonał odwiedzających do udziału w Twoim szkoleniu? Dowiedz się, jak wykorzystać landing page dla branży szkoleniowej.

Przygotuj landing page 

Każdy landing page powinien mieć jeden sprecyzowany cel, dlatego najlepiej jeśli będzie skupiony tylko na jednym konkretnym szkoleniu. Nie dodawaj do strony docelowej kilku szkoleń o podobnej tematyce lub różniących się poziomem zaawansowania. Dlaczego? To proste! Koncentracja na jednym kursie pozwoli Ci na jego wyczerpującą prezentacje. Ułatwi to również skierowanie przekazu do ściśle określonej grupy docelowej, co zwiększy skuteczność promocji i wpłynie pozytywnie na współczynnik konwersji.

Dodaj formularz i zbieraj dane!

Najważniejszym elementem landing page’a w branży szkoleniowej jest formularz kontaktowy. Formularz na landing page umożliwia zapis chętnych na szkolenie. Pamiętaj, żeby formularz był maksymalnie krótki i zawierał najważniejsze pola, które umożliwią Ci dalszy kontakt z zainteresowaną szkoleniem osobą. Dlatego też przemyśl, jakie informacje są Ci potrzebne. Im więcej pól w formularzu, tym bardziej odwiedzający może się zniechęcić do jego wypełnienia. Standardowo wystarczy dodać od 2 do 3 pól do wypełnienia: imię i nazwisko oraz e-mail, ewentualnie pole, w które uczestnik może wpisać preferowane miasto lub datę szkolenia.

Zachęć do wykonania akcji

Poniżej obszaru zawierającego pola w formularzu umieść duży przycisk call to action, który zachęci oraz umożliwi użytkownikom wysyłkę danych. Pamiętaj, aby przycisk call to action wyróźniał się na stronie. Przycisk call to action ma służyć wykonaniu akcji przez internautę, dlatego musi byc bardzo dobrze widoczny. Pozwoli to na uzyskanie jak największej liczny kliknięć.

Dodaj najważniesze informacje

Landing page przygotowany dla branży szkoleniowej ma za zadanie przekonać potencjalnych uczestników do zapisania się na szkolenie. Strona powinna więc zawierać  informacje, które podkreślą rzetelność i doświadczenie firmy. W związku  z tym nie powinno na niej zabraknąć 5 najważniejszych informacji:


  1.  Program szkolenia

  2.  Grupa docelowa, do której skierowane jest szkolenie

  3.  Kwalifikacje jakie można zyskać uczestnicząc w szkoleniu

  4.  Wizytówka prowadzących

  5.  Podstawowe informacje (cena, termin, czas trwania, adres)

Postaraj się przedstawić wszystkie informacje w zwięzłej formie, aby nie przytłoczyć odbiorców zbyt dużą ilością treści. Aby uzyskać większe zainteresowanie treścią stosuj wypunktowania, pogrubienia najważniejszych danych i jeśli tylko to możliwe zastąp tekst obrazkiem (np. kalendarz zamiast informacji o dacie szkolenia).

Bez wątpienia internet to doskonałe źródło pozyskania nowych uczestników do różnego typu szkoleń i konferencji. Pamiętaj, że rozpoczynając działalność w branży szkoleniowej nie trzeba tworzyć od razu strony internetowej, ponieważ z powodzeniem można ją zastąpić stroną typu landing page.

 


Jak znaleźć ciekawą ofertę turystyczną w internecie ?
Coraz częściej sięgamy do internetu aby znaleźć ciekawe miejsce i hotel na spędzenie wymarzonych wakacji....
Sale konferencyjne
Wiele firm regularnie organizuje konferencje dla swoich pracowników. Służą one przekazywaniu konkretnych...
Łódzkie językami bogate. Region czterech kultur
14 maja 2012 w Łodzi odbędzie się konferencja pt."Łódzkie językami bogate. Region czterech kultur". Województwo...
Szkolenia turystyczne, hotelarskie, gastronomiczne
Przed nami sezon wakacyjny 2009. Mimo że jeszcze dwa miesiące dzielą nas od kalendarzowego lata, to dla...
Targi Turystyczne Startują już za 3 dni!
Wrocław zaprasza. Ponad 200 wystawców z całego świata. Cała masa atrakcji: konkursy, seminaria, najlepsze...
Moda na SPA - Hotele SPA
Ośrodki hotele SPA miejsca na relaks, wypoczynek, regenerowanie sił i poprawienie urody i zdrowia ale...