Z badania przeprowadzonego przez Expedia.com (jeden z największych na świecie portali poświęconych planowaniu podróży) w maju br. wynika, że ponad 52 proc. małych przedsiębiorstw ze Stanów Zjednoczonych uważa, że podróże odgrywają bardzo ważną rolę w osiągnięciu biznesowego sukcesu. Tylko w ubiegłym roku Amerykanie na podróże służbowe wydali ponad 266 mld USD. Raport Oxford Economics „The Role of Business Travel in the U.S. Economic Recovery 2013” przewiduje, że każdy dolar wydany na podróż biznesową przeniesie firmie 9,5 USD.
Oglądać dolara z dwóch stron, zanim się go wyda
Oszczędność czasu i brak sformalizowanej polityki zarządzania podróżami służbowymi sprawiają, że przedstawiciele small biznesu ze Stanów Zjednoczonych podejmując decyzje o podróżach służbowych w 69 proc. kierują się przede wszystkim łatwością wyszukiwania oraz rezerwowania transportu i noclegu. Dla 65 proc. najważniejsza jest cena. Dokładnie taka sama ilość badanych (65 proc.) w aranżowaniu podróży korzysta z urządzeń mobilnych, a tylko 33 proc. z laptopów. Średnio, dla co czwartego badanego (26 proc.) brak możliwości skorzystania z łącza Wi-Fi stanowi bardzo istotny problem. Analiza Expedia.com wykazała, że dla 26 proc. małych przedsiębiorców ze Stanów Zjednoczonych znaczącą niedogodnością są opóźnione bądź też odwołane loty.
– Badanie Expedia.com, przeprowadzone na ponad 7 tysiącach małych przedsiębiorców pokazuje, że w najbliższych latach styl pracy będzie ewoluował w kierunku coraz większej mobilności. Podróże, spotkania biznesowe i praca w wielu miejscach będą standardem. Europejski i polski rynek rozwiązań usprawniających pracę w formie workspace-on-demand będzie rozwijał się w tym kierunku – komentuje Michał Witewski, pomysłodawca platformy do szybkiego wynajmu miejsc do spotkań biznesowych MyMeetingRooms.pl
Głównym kierunkiem rozwoju sektora turystyki biznesowej będzie coraz większa personalizacja usług. Już dziś doskonałym przykładem są strefy typu business lonuge, a także usługi dodane jak możliwość uprawiania sportu w trakcie wyjazdów służbowych oraz możliwość aranżacji miejsc na spotkania biznesowe.
MyMeetingRooms.pl – pierwsza w Polsce platforma do szybkiego wynajmu miejsc na spotkania biznesowe i do pracy. Cała procedura wynajmu polega na wyborze miejsca, podaniu czasu spotkania, określeniu wyposażenia (projektor, nagłośnienie, ustawienie sali, catering etc.) i dokonaniu płatności poprzez rachunek powierniczy Escrow. Platforma wystartowała w I kwartale br. W bazie MyMeetingRooms.pl dostępnych jest już 100 lokalizacji. W ubiegłym roku platforma zdobyła jedną z nagród w konkursie dla start-up’ów „50za10za50” organizowanym przez fundusz IQ Partners.
PR