Linie lotnicze pod płaszczykiem dodatkowych usług zaskakują pasażerów coraz to nowymi opłatami, więc dla odmiany Skyscanner zapytał podróżujących, za co najchętniej chcieliby zapłacić dodatkową opłatę.
Wyniki ankiety pokazały, że 16% użytkowników Skyscanner chętnie zapłaciłoby więcej, żeby móc siedzieć w kabinie pilotów. Niewiele mniej chciałoby płacić dodatkowo za dostęp do internetu na pokładzie samolotu – 15%, za siedzenie z dala od niemowląt i małych dzieci – 14% i za więcej miejsca na nogi 13%.
Niestety, udostępnienie miejsca dla pasażera w kokpicie jest bardzo mało prawdopodobne. Przepisy bezpieczeństwa wprowadzone po 11 września zabraniają komukolwiek oprócz załogi przebywania w kokpicie. Lara Bayley, Dyrektor ds. PR w Skyscanner tak skomentowała wyniki ankiety:
„Niektóre linie lotnicze bez wątpienia zaoferowałyby miejsca w kokpicie i wizyty u pilotów, dla dodatkowgo zysku, jeśli przepisy bezpieczeństwa pozwoliłyby na to. Widać, że jest zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi i mogłoby to być źródłem sporego przychodu. Dodatkową korzyścią siedzenia w kokpicie jest to, że ma się dużo miejsca na nogi i siedzi z dala od niemowląt i małych dzieci.”
Opcję wsiadania do samolotu na 5 minut przed odlotem wybrało 10% głosujących, system rozrywkowy w oparciu fotela – 9%, a spadochron 7%. Pozostałe dodatkowe usługi, za jakie pasażerowie są gotowi zapłacić to przyspieszona odprawa, pierwszeństwo w kolejce do bramki bezpieczeństwa, łóżeczko dziecięce i możliwość kupowania gazet i czasopism.
O Skyscanner:
Skyscanner jest najpopularniejszą wyszukiwarką lotów w Europie, pozwalającą na bieżące porównanie cen lotów na ponad 670 tysiącach tras ponad 600 linii lotniczych. Użytkownicy mogą wyszukiwać loty bez wpisywania konkretnych dat lub nawet kierunków lotów. Skyscanner jest dostępny w 20 wersjach językowych.
źródło: PR