NetSprint.pl wprowadza na rynek Information Access Platform eTravel – dedykowane rozwiązanie dla branży turystycznej, które pozwala rozbudowanym serwisom turystycznym zwiększyć liczbę użytkowników i zyskać dodatkowe źródła przychodów.
NetSprint Information Access Platform eTravel to zintegrowane rozwiązanie przeznaczone dla turystycznych serwisów online, które oferują użytkownikom wycieczki zagraniczne, hotele i przeloty, a także stanowią bazę wiedzy o państwach i regionach turystycznych. IAP eTravel poprawia użyteczność tych serwisów oraz ułatwia użytkownikom dotarcie do wszystkich poszukiwanych informacji. Wdrożenie rozwiązania przekłada się na istotny wzrost liczby użytkowników i oglądalności portali, a w rezultacie na wzrost przychodów ze sprzedaży oraz przychodów reklamowych. NetSprint eTravel oferuje atrakcyjny poziom zwrotu z inwestycji (ROI).
Najważniejsze korzyści z zastosowania rozwiązania IAP eTravel to:
- Wzrost liczby unikalnych użytkowników (UU) i wyświetleń strony (PI) (ok. 20%)
- Wzrost sprzedaży poprzez zwiększenie się współczynnika konwersji (ok. 15%)[1]
- Wzrost lojalności użytkowników (zmniejszenie tzw. bouncing rate, czyli liczby użytkowników, którzy nie pozostali na stronie)
- Zwiększenie przychodów reklamowych
Dzięki modułom automatycznej kategoryzacji oraz ponownego użycia treści, rozwiązanie NetSprint pozwala również znacznie zaoszczędzić czas spędzony na aktualizacji serwisu.
IAP eTravel składa się z czterech podstawowych modułów:
- Cross Search – dostęp do wyników wyszukiwania pochodzących z wielu różnorodnych źródeł w jednym oknie wyszukiwarki
- Topic Pages – automatyczne budowanie stron i wortali tematycznych powiązanych z określoną kategorią tematyczną
- Related Content – prezentacja powiązanych kontekstowo linków i treści, pochodzących z różnych źródeł należących do tego samego właściciela
- Contextual Advertising – reklama kontekstowa wyświetla się w wynikach wyszukiwania lub na poszczególnych podstronach – zawsze w powiązaniu z zapytaniem użytkownika lub z treścią czytanego właśnie artykułu.
Skuteczna i sprawnie działająca wyszukiwarka jest kluczowym elementem serwisu turystycznego. Potwierdza to badanie zrealizowane przez poznańską agencję Symetria. Podczas testów eye-trackingowych wyszukiwarka była miejscem, które najbardziej skupiało wzrok użytkownika na stronie głównej. Powinna zatem znajdować się w widocznym miejscu na stronie głównej serwisu; kluczowy jest jej czytelny interfejs i filtrowanie wyników, natomiast wyniki wyszukiwania muszą dopasować się elastycznie do zapytań[2].
NetSprint IAP eTravel dostarcza użytkownikom skuteczne narzędzie wyszukiwawcze dzięki funkcjom wyświetlania odpowiedzi już podczas wpisywania zapytania (Quick Search), podpowiadaniu możliwych zapytań (AutoComplete), możliwości sortowania wyników po różnych parametrach oraz sugerowaniu ofert podobnych do obecnie oglądanej (Related Content).Dzięki temu użytkownikowi sugerowane są na bieżąco potencjalnie interesujące go oferty.
Jednocześnie rozwiązanie posiada szereg funkcjonalności, które pozwalają turystycznym serwisom internetowym na optymalne wykorzystanie posiadanych treści. NetSprint IAP eTravel umożliwia tworzenie rozbudowanego „kompendium wiedzy” o państwach i regionach turystycznych w oparciu o zapytanie użytkownika (Topic Pages). Dynamicznie stworzona strona tematyczna jest jednocześnie dodatkową powierzchnią, na której można prezentować oferty. Kolejnym źródłem przychodów są treści promowane oraz reklama kontekstowa. Funkcjonalność Topic Pages wspiera również działania SEO, czyli umożliwia poprawienie pozycji serwisu w rankingach wyszukiwarek Internetu.
NetSprint IAP eTravel wspiera również zarządzanie relacjami z klientami. Dzięki funkcjonalności automatycznie generowanych newsletterów pozwala utrzymywać z nimi stały kontakt. Ponadto ułatwia orientację w potrzebach użytkownika dzięki cyklicznym raportom z wyszukiwania.
Rozwiązania NetSprint oparte na technologii wyszukiwawczej służą do zbierania, klasyfikowania i wyszukiwania danych, a także do ich kontekstowej prezentacji. NetSprint był pierwszą polską firmą, która wprowadziła silnik wyszukiwawczy oraz stworzyła zaawansowany system reklamy kontekstowej. Z korporacyjnych rozwiązań wyszukiwawczych NetSprint skorzystały już m.in. takie firmy jak Agito.pl, Bankier.pl, Eniro (właściciel Panoramy Firm), sklep internetowy Kolporter.pl (pierwsze w Polsce narzędzie wyszukiwawcze w sklepie mobilnym), Infor, IDG, Media Regionalne, Netia, PTK Centertel, Rzeczpospolita, Vobis, WP.pl oraz norweska grupa medialna Edda Media.
[1] Wewnętrzne szacunki NetSprint.pl oparte na doświadczeniach z wdrożeń i analizie ruchu na serwisach turystycznych.
[2] Badanie portali turystycznych, wybranych na podstawie danych Megapanel/PBI Gemius za październik 2008 r. przeprowadzone przeprowadzonego przez Joannę Bartkowską z agencji Symetria. Badanie miało charakter testu na grupie internautów, stąd nie jest ono reprezentatywne dla całej populacji internautów http://www.symetria.pl/files/internauta_jedzie_na_wakacje.pdf.