Międzynarodowy sukces National Geographic Polska i Martyny Wojciechowskiej

Magazyn National Geographic Polska otrzymał nagrody za najlepsze materiały w trzech głównych kategoriach podczas National Geographic International Media Conference 2014 w Waszyngtonie. Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna polskiej edycji magazynu została uznana najbardziej inspirującym prelegentem podczas prestiżowej konferencji. Poza nagrodami dla magazynu, Martyna wróciła z Waszyngtonu z nagrodą za najlepszy projekt książkowy za swoją serię Dzieciaki świata i Zwierzaki świata. Cztery nagrody dla jednego kraju to bezprecedensowe wydarzenie w historii konferencji.


National Geographic International Media Conference w Waszyngtonie to cykliczne spotkanie redaktorów naczelnych i wydawców, na którym w tym roku gościło 275 osób odpowiedzialnych za wszystkie lokalne edycje National Geographic na całym świecie. Celem zgromadzenia jest wymiana doświadczeń, dyskusje na temat kierunku, w jakim powinien zmierzać National Geographic, który postrzegany jest już nie tylko jako wydanie papierowe magazynu czy telewizja – stąd tytuł tegorocznej konferencji. Szeroko pojęte “media”, czyli cross-platformowość działań National Geographic było głównym tematem tegorocznego spotkania. Ale nie zabrakło też prezentacji i oceny dokonań poszczególnych redakcji, które mają unikalną szansę pochwalić się swoimi najlepszymi materiałami. Martyna Wojciechowska, jako jedyna redaktor naczelna ze wszystkich 40 edycji międzynarodowych poproszona została o wystąpienie podczas panelu na temat Localizing global brand. Redaktor naczelna polskiego wydania opowiedziała
o tym, jaki wpływ na markę National Geographic w Polsce ma jej marka osobista. Prezentacja uznana została przez zgromadzonych gości najbardziej inspirującym wystąpieniem konferencji.

Nagrody dla National Geographic Polska to historyczne wydarzenie zarówno dla Towarzystwa National Geographic, jaki i dla lokalnego zespołu:

1. Kategoria Best Department – dla oryginalnego jednostronicowego materiału, pt. Pierwszy dowód ewolucji – o dziobach zięb Darwina, które pomogły twórcy teorii ewolucji zrozumieć mechanizmy doboru naturalnego. Materiał ukazał się w NG Polska w styczniu 2014 r., twórcą layoutu jest dyrektor artystyczny magazynu Wojciech Franus.

2. Kategoria Best Extended Department – dla materiału kilkustronicowego, którym był autorski fotoreportaż Arkadiusza Makowskiego W kosmosie zielonej łąki. Makrofotografie małych stworzeń, których na co dzień nie dostrzegamy, pokonały konkurencję z innych edycji. Artykuł został opublikowany w NG Polska w grudniu 2012 r. Praca Arkadiusza Makowskiego Elvis
w 2012 r. zdobyła również Grand Prix Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic.

3. Kategoria Best Feature – dla dużego materiału, liczącego kilkanaście-kilkadziesiąt stron. 
W tej kategorii bezkonkurencyjny okazał się materiał znanego fotografa Tomasza Tomaszewskiego, generalnego konsultanta  polskiej  edycji NG, zatytułowany Podlasie.
Na pograniczu krajów, kultur i czasów. Artykuł został opublikowany marcu 2012.

4. Kategoria Best marketing campaign – za pojedynczy produkt lub serię, dla projektu książkowego “Dzieciaki świata” i “Zwierzaki świata” autorstwa Martyny Wojciechowskiej. Książki wydane pod brandem National Geographic przez wydawnictwo Burda Książki sprzedały się w liczbie ponad 200 tysięcy egzemplarzy!

Jestem zaszczycona, że praca zespołu National Geographic Polska została tak bardzo doceniona na arenie międzynarodowej. Kiedy 8 lat temu przekraczałam próg redakcji nawet nie marzyłam o takiej skali sukcesu. Siedziba Towarzystwa National Geographic w Waszyngtonie to naprawdę wyjątkowe miejsce. Możliwość wystąpienia przed tak niezwykłą widownią, pomiędzy odkrywcami, eksploratorami czy najlepszymi fotografami na świecie była dla mnie ważnym doświadczeniem. Tym bardziej więc cieszy mnie tak pozytywny odbiór po konferencji i traktuję to jak ogromne wyróżnienie. Wróciłam też z wyjątkową nagrodą za serię moich książek dla dzieci Zwierzaki świata i Dzieciaki świata, i jestem więcej niż szczęśliwa kiedy pomyślę, że na ten sukces zapracowałam wspólnie z moją córką, która pomagała mi przy tym projekcie – skomentowała sukces Martyna Wojciechowska.

Terry Adamson, doradca prezydenta National Geographic Society i Chief Legal Officer,  odniósł się do udziału Martyny w całym wydarzeniu: Byłem bardzo dumny z Martyny Wojciechowskiej, która od 8 lat prowadzi w Polsce magazyny National Geographic i National Geographic Traveler. Martyna podczas swojego wystąpienia nie tylko podzieliła się swoimi pomysłami na to, jak prowadzić międzynarodową markę na polskim rynku, ale przede wszystkim przyćmiła wszystkie 40 międzynarodowe edycje zdobywając cztery bardzo znaczące nagrody. Nie mogę już doczekać się kolejnych sukcesów niezwykłego polskiego zespołu, którym zarządza Martyna.

National Geographic Society to największe towarzystwo naukowe na świecie istniejące od 1888 roku, które do tej pory sfinansowało 10 tysięcy grantów. To dzięki National Geographic Society odkryto między innymi miasto Inków Machu Picchu, wrak Titanica, szkielet superkrokodyla w piaskach Nigru. Częścią Towarzystwa jest także legendarny magazyn National Geographic, pismo dla ludzi o wszechstronnych zainteresowaniach, poszukujących rzetelnych i aktualnych informacji, ceniących wybitną fotografię i dbających o ochronę środowiska. Obecnie, poza flagową edycją amerykańską, ukazuje się 40 wydań lokalnych, czytanych co miesiąc przez 60 mln osób na świecie.

Pierwsze wydanie magazynu National Geographic Polska ukazało się w październiku 1999 r. Przez kolejnych 15 lat redakcja miesięcznika wcielała w życie idee, które przyświecały założycielom Towarzystwa National Geographic.

Od początku istnienia National Geographic Polska prezentuje spektakularne zdjęcia i artykuły z całego świata. Każde wydanie wzbogacane jest o lokalne reportaże. Magazyn był wielokrotnie nagradzany:

  • W 1999 r. otrzymał nagrodę za Debiut Roku w konkursie Media Trend.
  • W 2002 r. tygodnik Media i Marketing Polska przyznało mu tytuł Magazynu Roku.
  • Trzecią nagrodę w konkursie World Press Photo w 2002 r. zdobył artykuł z cyklu Między nami na temat parowozowni Wolsztyn, z czarno-białymi zdjęciami Witolda Krassowskiego.
  • W 2005 r. magazyn otrzymał tytuł CoolBrand Polska.
  • W 2006 roku Piotr Małecki otrzymał nagrodę Grand Press Photo za artykuł Turyści zamiast ryb, który został zamieszczony w kwietniowym wydaniu miesięcznika.
  • Natomiast w 2008 roku magazyn otrzymał Brązową Chimerę za materiał zdjęciowy Arkadego Fiedlera Madagaskar 1939, który ukazał się w 100. numerze magazynu (1/2008).

Nagrodę otrzymał również flagowy projekt organizowany przez redakcję – Wielki Konkurs Fotograficzny National Geographic, będący od 10 lat wyjątkowym wydarzeniem w świecie fotografii. Centrala National Geographic Society w Waszyngtonie nadała mu tytuł Best New Product Launch Campaign 2005 oraz uhonorowała nagrodą Brand Promotion Consumer Focus Award w 2010. Konkurs stał się inspiracją dla Towarzystwa National Geographic, które już od 2006 roku organizuje jego międzynarodową edycję.

www.national-geographic.pl

www.facebook.com/NationalGeographicPolska

 
PR

Jak zabezpieczyć swoje rzeczy podczas częstych podróży oraz jakie ubezpieczenie bagażu wybrać?
Telefon, laptop i tablet – wszystkie te urządzenia, oprócz tego, że bywają drogie, często są nośnikami...
Majówkowe wyprawy – co warto zapakować do plecaka?
Majówka sprzyja wyprawom w mniej i bardziej znane miejsca. Chętnie zabieramy na urlop całą rodzinę lub...
Jaki hotel w centrum Krakowa wybrać?
Kraków to miasto, które zachwyca swoją historią i kulturą, przyciągając turystów z całego świata. W sercu...
Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...