Marka Sheraton przyjęła konkretną strategię dla dalszego rozwoju i odświeżenia marki. Działania te są kontynuacją globalnej taktyki, która ma na celu remodernizację 50 000 pokoi hotelowych oraz zmianę aranżacji ponad 100 hoteli Sheraton w 71 krajach. Dodatkowo Sheraton planuje rozwój pozostałych swoich obiektów w Polsce – wśród rozpatrywanych lokalizacji znajdują się: Wrocław, Łódź, Katowice, Zakopane i Mikołajki.
Polskie obiekty Sheraton podążąją za globalną polityką rozwoju marki, która ma na celu rewitalizację hoteli oraz wyróżnienie jej oferty na tle konkurencji. W ramach zaplanowanych działań, hotele Sheraton w Polsce do końca 2008 r. zainwestują 2 miliony Euro. Inwestycje dotyczą głównie przebudowy hotelowych lobby – wprowadzenia inicjatywy Link@Sheraton w Warszawie i Krakowie oraz rozbudowy lub wprowadzenia piętra klubowego z pokojami o podwyższonym standardzie.
W ramach inwestycji 2008 planowane jest wprowadzenie piętra klubowego w hotelu Sheraton w Krakowie oraz jego rozbudowa w warszawskim obiekcie. Piętro klubowe (Club Floor) to powierzchnia o ograniczonym dostępie z innych kondygnacji, gwarantująca intymność i podwyższony standard produktu. Część piętra klubowego stanowi Club Lounge – czyli pomieszczenie, do którego mają dostęp tylko goście nocujący na piętrze klubowym, gdzie w intymnej atmosferze mogą odpocząć, zjeść śniadanie, a także odbyć spotkania.
Goście polskich hoteli Sheraton do końca roku będą mogli obserwować zmianę wystroju hotelowych lobby i stworzenie w nich interaktywnej przestrzeni. Ważną częścią przestrzeni publicznej będzie Link@Sheraton znajdujący się w sercu hotelowego lobby.
Rok 2008 był dla marki Sheraton wyjątkowy, w związku z otwarciem kolejnego obiektu – Sheraton Sopot, Conference Center & Spa. Jest to pierwszy obiekt marki, zlokalizowany w miejscowości turystycznej. Sheraton planuje otworzyć tam w połowie 2009 r. największe na Wybrzeżu centrum konferencyjne i ekskluzywne spa.
„Działalność Sheratona w Sopocie w tym roku, przekroczyła nasze oczekiwnia. Dlatego jednym z moich celów jest kontynuacja rozwoju sieci w miejscowościach wypoczynkowych, takich jak np. Zakopane czy Mikołajki” – powiedział Thomas Schoen.
Polski zarząd planuje podążać za globalną strategią marki Sheraton, która rozpoczęła największą w historii, międzynarodową ekspansję, w ramach której planuje otworzyć 54 hotele o łącznej liczbie pokoi 20,000 do 2009 r. Globalny plan rozwoju do 2011 r. przewiduje inwestycję 4 miliardów dolarów na otwarcie nowych hoteli oraz 1,5 miliarda dolarów na remodernizację istniejących obiektów. Wydatki polskiego oddziału marki Sheraton na ulepszanie oferty w latach 2008 – 2009 r. wyniosą 4 miliony Euro.
Hotele Sheraton do 31 października br. obsłużyły 190 000 gości. W tym okresie odnotowano również wzrost polskich gości korzystających z oferty hoteli.
Marka Sheraton posiada w Polsce 4 obiekty: Sheraton Warsaw, Sheraton Krakow, Sheraton Poznań i Sheraton Sopot, Conference Center & Spa. Łącznie oferuje 950 pokoi gościnnych i zatrudnia 760 pracowników.