Efektywne wykorzystanie usług wirtualnych

                               

Biura podróży coraz częściej skupiają się na promocji swoich usług w Internecie. Niska cena i szerokie grono odbiorców sprawiają, że reklama sieciowa góruje nad tradycyjnymi jej formami. Jednak przedsiębiorstwa często nie wykorzystują w pełni posiadanych usług. Tym samym wkład wnoszony w promocję w Sieci nie przenosi się na realne zyski. O czym więc należy pamiętać?

Promocja firmy

Aby osiągnąć pożądany efekt, należy działania promocyjne oprzeć na mocnym fundamencie. Może nim być adres, prowadzący do firmowej strony WWW. Rejestrując go należy pamiętać, że w świadomości klientów będzie on identyfikowany z firmą. Dlatego powinien być łatwy do zapamiętania. Idealny adres jest krótki i logiczny. Tak utworzona domena powinna być eksponowana we wszystkich kanałach promocji, jakie używane są przez przedsiębiorstwo. Podstawą jest umieszczanie domeny na firmowym papierze oraz wizytówkach, a także na typowych gadżetach reklamowych, takich jak długopisy i kubki. Również akcje marketingowe związane z użyciem tzw. reklamy outdoorowej, czyli wszelkiego rodzaje banery albo reklama na samochodach firmowych, powinny zawierać wyeksponowany adres WWW. Nie wolno zapominać o kampaniach medialnych np. w prasie i radiu. Kreacje powinny zachęcać do zapoznania się z ofertą zamieszczoną pod danym adresem. Wszystkie te zabiegi mają spowodować, że potencjalny klient będzie często spotykał się domeną, co sprawi, że znajdzie ona stałe miejsce w jego pamięci. Jeżeli Internauta z ciekawości odwiedzi witrynę, to może również skorzystać z zawartej na niej oferty.

O domenie należy także pamiętać, zakładając firmowe konto poczty e-mail. Powinny one mieć postać np. biuro@twojanazwa.pl. Warto wybrać taką usługę, która umożliwia stworzenie nieograniczonej ilości aliasów kont pocztowych. Są to alternatywne adresy jednego konta. Podany wyżej przykład może więc przybierać wtedy postać bok@twojafirma.pl w kontakcie z klientem, marketing@twojafirma.pl w wiadomościach dla kontrahentów lub miasto@twojafirma.pl, jeżeli lokalny odział biura kontaktuje się z centralą.

Warto też zarejestrować pakiet domen, w skład którego będzie wchodził nie tylko adres zwieńczony popularnymi rozszerzeniem .pl, .eu lub .com, ale także te rzadziej stosowane, jak rozszerzenia regionalne i funkcjonalne. Rejestracja pakietu świadczy o zapobiegliwości firmy i chroni ją przed działaniami nieuczciwej konkurencji. Należy pamiętać, że bez względu na liczbę rejestrowanych domen, należy wybrać jeden główny adres, który będzie też jedynym promowanym w kampaniach wizerunkowych. Wszystkie zakupione domeny będą na niego przekierowywane.

Ułatwienia wewnątrz firmy

Najczęstszym grzechem firm korzystających z hostingu jest marnowanie powierzchni serwera. Zazwyczaj na powierzchni kilku lub kilkunastu gigabajtów zamieszczona jest niewielka strona WWW oraz kilka kont poczty e-mail. Warto w takim przypadku pokusić się o zakup dodatkowych domen i stworzenie serwisów, które poświęcone byłyby poszczególnym ofertom biura. Ułatwi to Internaucie znalezienie konkretnej oferty.

Aby sprawniej wykorzystać możliwości przestrzeni dyskowej warto jej użyć jako zewnętrznego dysku, który służy do przechowywania danych związanych z działalnością biura. Rozwiązanie to jest wygodne, gdyż w każdej chwili pracownicy lub lokalni partnerzy mogą skorzystać z niezbędnych danych. Jednocześnie możliwe jest przekazywanie plików, których duży rozmiar uniemożliwia wysyłanie ich drogą mailową. Poza tym rozwiązanie to jest znacznie bezpieczniejsze, gdyż solidny hostingodawca chroni swoje serwery przed utratą danych. Większości firmowych komputerów pozbawiona jest takich zabezpieczeń. Hostingodawca powinien również wykonywać tzw. backupy, które np. w razie przypadkowego usunięcia pliku pozwalają na jego odzyskanie. Warto sprawdzić, jak często są one wykonywane oraz czy są bezpłatne i jak długi jest czas przechowywania danych.

W stronę klienta

Efektywne wykorzystanie usług powinno też umożliwić ich skuteczniejsze używanie przez klientów biura podróży. Tu główną rolę odgrywa firmowa strona WWW. Powinna ona być dopasowana do profilu działalności firmy – w tym przypadku biura podróży. Takie elementy jak kolorystyka i sposób ekspozycji oferty, między innymi podział wycieczek na grupy tematyczne i galerie zdjęć, bezpośrednio przekładają się na ocenę atrakcyjności świadczonych usług. Optymalnie skomponowany serwis WWW biura podróży powinien zawierać wszystkie najważniejsze informacje, takie jak: dane kontaktowe, referencje zadowolonych klientów, informacje o działalności biura, certyfikaty i zawarte umowy partnerskie. Wszystko to wpływa na wzrost zaufania klientów. Należy jednak zachować umiar. Zbyt wiele zbędnych informacji zaburzy czytelność strony i skutecznie uniemożliwi poruszanie się po niej. Bezużyteczny dla klienta serwis nie będzie przez niego odwiedzany. Dlatego dobrym pomysłem jest skorzystanie z projektów doświadczonych firm. Koszty takiego rozwiązania nie są wysokie w porównaniu z zyskami, jakie przynosi profesjonalna strona WWW. Atrakcyjna jest możliwość zakupu projektu w systemie abonamentowym. W serwisie nazwa.pl, można stać się jego posiadaczem już za 300 złotych rocznie.

Potencjał usług zakupionych na potrzeby stworzenia firmowego serwisu WWW jest bardzo wysoki. To jak zostaną one wykorzystany zależy tylko od kreatywności oraz zaradności jej pracowników. Każda inwestycja może się zwrócić w bardzo szybkim czasie, jeśli zostanie efektywnie i optymalnie zastosowana. Nie inaczej jest z usługami wirtualnymi. Warto wykorzystać okazję jaką stwarza ich niski koszt i przekuć je w nieograniczone źródło zysku.

Beata Mosór, Kierownik Sekcji PR w NetArt (serwis nazwa.pl)

Kilka słów o: NetArt istnieje od 1997 roku zapewniając kompleksową obsługę Klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. Liczba 500 tys. obsługiwanych domen daje firmie NetArt niekwestionowaną pozycję lidera polskiego rynku rejestracji domen i usług hostingowych. Przekłada się to na około 30 % udział w rynku komercyjnych usług internetowych w Polsce i ponad 300 tys. obsługiwanych Klientów. Najwyższa jakość obsługi klienta potwierdzona została nadaniem NetArt Godła „Firma Przyjazna Klientowi”.

Źródło: PR

Plecaki męskie na niedzielnych turystów
Jeśli Twoja praca pochłania Cię bez reszty i weekendowy wyjazd za miasto jest dla Ciebie oderwaniem od...
Wakacje przez internet, czyli jak bezpiecznie kupować w sieci
Kilka minut i kilka kliknięć, a już za moment możemy znaleźć się na słonecznej plaży z dala od codzienności....
Gdzie na wakacje - kilka ciekawych pomysłów
Zbliżają się wakacje, a Ty nadal nie masz planów? Chcesz je spędzić nie tylko w doborowym towarzystwie,...
Świętokrzyskie na weekend
Świętokrzyskie jest jednym z najmniejszych województw w Polsce, jednak atrakcje, które znaleźć można...
Wczasy nad morzem
Sezon wakacyjny powoli dobiega końca, jednak wczasy nad morzem wciąż cieszą się dużą popularnością. Słoneczna...
Zwycięzcy w globalnej walce o turystę
Hiszpania, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone są najbardziej popularnymi krajami wśród turystów.