Doskonałe wyniki za rok 2009 i wysokie prognozy eSKY.pl na 2010


Ubiegły rok był dla Internetowego Centrum Podróży eSKY.pl szczególnie udany. Spółka nie tylko osiągnęła rekordowe w stosunku do lat poprzednich przychody, ale także wyraźnie przekroczyła wcześniejsze prognozy. Przychody eSKY.pl w 2009 r. wyniosły 127 mln zł i były wyższe aż o 76 proc. od uzyskanych w 2008 r. Zysk brutto wyniósł zaś 1,7 mln zł. W roku 2010 serwis zamierza osiągnąć przychody rzędu 180 mln PLN i odnotować zysk co najmniej na poziomie zeszłorocznego.

Tak dobre wyniki eSKY.pl tylko potwierdzają rosnącą rolę serwisów internetowych, jako ważnego kanału sprzedaży produktów i usług turystycznych. Wzrost przychodów to zasługa długofalowego procesu inwestycyjnego. Teraz odczuwamy efekty takich działań, jak uruchomienie autorskiej wyszukiwarki eSKY Travel Search w 2007 r., zwiększenie rozpoznawalności marki oraz wdrożenie nowych produktów. Prognozy na 2010 r. są realne, gdyż od początku roku rejestrujemy stały wzrost zainteresowania nasz ofertą. Tylko w marcu udało nam się sprzedać produkty turystyczne o łącznej wartości 14 mln zł – mówi Piotr Stępniewski, prezes eSKY.pl.














Ubiegły rok generalnie nie był dla branży turystycznej udany. Według raportu Polskiej Organizacji Turystycznej z 2009 r. aż 22 proc. mniej Polaków zdecydowało się na wyjazd za granicę. Wpłynęło to na znaczne osłabienie kondycji finansowej krajowych touroperatorów. Udziały w rynku powiększyły za to serwisy sprzedające produkty turystyczne przez Internet. Większość z nich powtórzyło wyniki finansowe z roku 2008, natomiast Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl nie tylko uzyskało zakładane na początku roku wyniki, ale także przekroczył je o 7 mln. Należy podkreślić, że udało się to osiągnąć wyłącznie poprzez sprzedaż biletów lotniczych, ubezpieczeń turystycznych oraz rezerwacje hotelowe.

W 2009 r. Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl poszerzyło swoją ofertę m.in. o możliwość rezerwacji miejsc hotelowych oraz sprzedaż ubezpieczeń turystycznych. W listopadzie pod marką eSKY uruchomiono siostrzany serwis w Rumunii, w ślad za uruchomionym już wcześniej z sukcesem serwisem w Bułgarii. Plany eSKY.pl na 2010 r. wyglądają równie ambitnie. Już niebawem uruchomiana zostanie sprzedaż ofert touroperatorów, a pod koniec roku planowana jest dalsza ekspansja na rynkach zagranicznych.

 

***

Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl (www.esky.pl) to największy polski serwis internetowy sprzedający bilety lotnicze i miejsca hotelowe. Prowadzony jest przez spółkę eSKY Sp. z o.o. z siedzibą w Radomiu. Poprzez stronę internetową oraz telefoniczne biuro obsługi klienta, eSKY.pl umożliwia łatwy i wygodny zakup biletu lotniczego, rezerwację miejsca w hotelu oraz wykupienie ubezpieczenia turystycznego. eSKY.pl to najnowocześniejsza technologia wyszukiwania oraz wysokiej jakości obsługa klienta. eSKY.pl jest członkiem elitarnej grupy agentów International Air Transport Association (IATA). Partnerem eSKY.pl jest wiodące na świecie internetowe biuro podróży Expedia Inc.

Źródło: PR

Miejsca i hotele na wyjazdy integracyjne
Wybór odpowiedniego miejsca na wyjazd integracyjny jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć...
Komfortowy nocleg nad morzem z wyżywieniem: Odkryj uroki Trzęsacza
Wakacje nad morzem to marzenie wielu osób, które pragną oderwać się od codzienności i cieszyć się błogim...
Concordia Design. Nowoczesne centrum kreatywności i biznesu w Poznaniu
Concordia Design, zlokalizowane w sercu Poznania, to unikalne miejsce, które łączy funkcje centrum konferencyjnego,...
Jaki hotel w centrum Krakowa wybrać?
Kraków to miasto, które zachwyca swoją historią i kulturą, przyciągając turystów z całego świata. W sercu...
Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...