Użytkownicy Skyscanner uznali ciepłą i słoneczną pogodę jako najważniejszy czynnik w wyborze miejsca na spędzenie urlopu, stawiając dopiero na drugim miejscu tanią ofertę.
Pomimo ekonomicznego dołka, wydaje się, że ucieczka z chłodnego i kapryśnego klimatu jest głównym celem urlopowiczów – użytkowników Skyscanner, którzy zapłacą każde pieniądze za bezchmurne niebo.
W ankiecie Skyscanner wzięło udział ponad 300 osób, 20% z nich uznało ciepłą i słoneczną pogodę jako decydujący czynnik w planowaniu urlopu.
Tania oferta znalazła się dość blisko za ładną pogodą, z 17% głosów wyprzedzając interesującą/egzotyczną kulturę, która zajęła 3 miejsce wśród najważniejszych czynników planowania destynacji urlopowej.
Na czwartym miejscu znalazło się smaczne jedzenie (11% głosów), następnie gościnne hotele (10%), słynne miejsca (9%), bogate życie nocne (7%), krótki czas podróży /lotu (6%), na ostatnim – miejsce przyjazne rodzinie (5%).
Każdego lata Wielka Brytania (skąd pochodzi większość użytkowników Skyscanner) doświadcza masowego exodusu urlopowiczów, którzy udają się do cieplejszych klimatów Hiszpanii, Portugalii, Turcji, Grecji i wielu innych śródziemnomorskich krajów.
„Nasza ankieta pokazała, że brytyjskie uwielbienie słońca jest w dalszym ciągu wiodącym czynnikiem w wyborze miejsca na wakacje. Mimo że recesja wpływa na plany urlopowe, ucieczka z mglistego i chłodnego klimatu wysp jest najważniejszym celem. Słoneczna Turcja czy Chorwacja, jako kraje nie zrzeszone w Unii Europejskiej, bedą najprawdopodobniej wyjątkowo popularne tego lata.” – skomentował wyniki ankiety Barry Smith współzałożyciel Skyscanner.
***
Skyscanner jest najpopularniejszą wyszukiwarką lotów w Europie, pozwalającą na bieżące porównanie cen lotów na ponad 670 tysiącach tras ponad 600 linii lotniczych. Użytkownicy mogą wyszukiwać loty bez wpisywania konkretnych dat lub nawet kierunków lotów. Skyscanner jest dostępny w 20 wersjach językowych.