Polska spełni wymagania UEFA odnośnie bazy hotelarskiej przed EURO 2012 – wynika z raportu sporządzonego przez międzynarodową firmę doradczą na rynku nieruchomości Cushman & Wakefield.
W polskich miastach, w których zostaną rozegrane Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej w 2012 roku, dostępnych jest obecnie około 38 870 miejsc noclegowych w hotelach (około 20 170 pokoi). Ponad połowa z nich przypada na Warszawę, gdzie rozegrany zostanie mecz otwarcia, ćwierćfinał i półfinał.
„Turystów, którzy będą korzystać z polskiej bazy hotelarskiej podczas EURO, można podzieli na trzy grupy: tzw. Rodzinę UEFA, drużyny piłkarskie oraz kibiców. Biorąc pod uwagę bieżący stan bazy hotelarskiej w Polsce oraz inwestycje, które zostaną zrealizowane przed rozpoczęciem mistrzostw, można przyjąć, że uda się Polsce spełnić kryteria Unii Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) dotyczących bazy noclegowej dla organizatorów, działaczy i VIP-ów czyli tzw. Rodziny”– mówi Dorota Malinowska, Konsultant ds. nieruchomości hotelowych z Cushman & Wakefield.
Rozszerzono zakres kategorii hoteli, w których zakwaterowana ma być Rodzina UEFA, dołączając do obiektów pięcio- i czterogwiazdkowych hotele o standardzie trzech gwiazdek. Dodatkowym warunkiem pozostaje wysoki standard świadczonych usług. Złagodzono również wymóg dotyczący odległości hotelu od stadionu w danym mieście rozgrywek. Lokalizacja hotelu ma umożliwić gościom dojazd autokarem do stadionu w ciągu 2 godzin (wcześniej 1 godzina).
„Nie przewidujemy również problemów z zakwaterowaniem drużyn piłkarskich. Z 16 centrów pobytowych, które zostały najlepiej ocenione przez Spółkę PL.2012 (koordynującą przedsięwzięcia przygotowawcze do Euro 2012 w Polsce), 12 już dysponuje obiektami hotelowymi spełniającymi standardy UEFA” – dodaje Dorota Malinowska z Cushman & Wakefield.
Piłkarze zostaną zakwaterowani w hotelach cztero- lub pięciogwiazdkowych. Ich lokalizacja ma umożliwić dojazd autokarem z hotelu do najbliższego lotniska w ciągu maksymalnie godziny. Zaplecze sportowe, czyli minimum dwa boiska treningowe o wymiarach 105 x 68 m z naturalnym oświetleniem, powinno być położone w odległości nie większej niż 20 minut jazdy autokarem od hotelu.
W przypadku kibiców podaż pokoi w hotelach prawdopodobnie nie zaspokoi popytu ze strony wszystkich fanów piłki nożnej. Nie oznacza to jednak braku możliwości zakwaterowania dla tej grupy gości. Do ich dyspozycji pozostają miejsca noclegowe w innych obiektach, takich jak apartamenty i kwatery prywatne, motele, pensjonaty czy ośrodki wczasowe.
Stan bazy hotelowej w miastach gospodarzach EURO 2012 w styczniu 2010 r.:
Warszawa– 20 740 miejsc noclegowych (10 680 pokoi)
Poznań– 4 760 miejsc noclegowych (2 520 pokoi)
Wrocław– 6 650 miejsc noclegowych ( 3 490 pokoi)
Trójmiasto– 6 720 miejsc noclegowych ( 3 480 pokoi)
Analiza stanu bazy hotelowej w polskich miastach-gospodarzach Euro 2012 została przeprowadzona przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield. Obejmowała ona hotele skategoryzowane wszystkich kategorii. Przy ocenie brano pod uwagę hotele i projekty hotelowe zlokalizowane także poza miastami gospodarzami EURO (w odległości 30 km od centrum miasta w przypadku kibiców, 2 godzin jazdy od stadionu w przypadku Rodzin UEFA i godziny jazdy od lotniska w przypadku drużyn piłkarskich). Uwzględniono wymogi UEFA dotyczące standardu hoteli oraz założenie, że każdy z hoteli goszczących Rodziny UEFA ma obowiązek zapewnić im 65% podaży pokoi, pozostałe pokoje będą oferowane kibicom. Raport został przygotowany w styczniu 2010 r., opiera się na danych ze źrodeł własnych Cushman & Wakefield, a także na informacjach uzyskanych od spółki PL.2012.
Nota dla Wydawcy:
Cushman & Wakefield jest wiodącą na świecie firmą świadczącą usługi doradcze na rynku nieruchomości. Powstała w 1917 r. i obecnie zatrudnia ponad 13.000 pracowników w 231 biurach w 58 krajach. Firma reprezentuje wielu klientów, od niedużych organizacji po korporacje umieszczane w rankingu „Fortune 500”. Cushman & Wakefield oferuje pełen zakres usług w czterech głównych obszarach: Obsługa Transakcji (reprezentowanie najemców i wynajmujących na rynku powierzchni biurowych, przemysłowych i handlowych), Rynki Kapitałowe (sprzedaż nieruchomości, zarządzanie inwestycyjne nieruchomościami, bankowość inwestycyjna i wycena, finansowanie dłużne i kapitałowe), Rozwiązania dla Klienta (zintegrowane strategie w zakresie nieruchomości i związane z tym usługi na rzecz dużych korporacji i właścicieli nieruchomości) oraz Usługi Doradcze (doradztwo w zakresie prowadzenia działalności i nieruchomości). Cushman & Wakefield jest uznanym liderem w dziedzinie badań światowego rynku nieruchomości, publikuje szereg raportów, które dostępne są w części Knowledge Center na stronie www.cushmanwakefield.com
Więcej informacji na temat rynku powierzchni magazynowo-przemysłowych na stronie www.industrial.pl. Informacje dotyczące nieruchomości biurowych znajdują się w serwisie www.cwoffice.pl. Informacje o dziale zarządzania nieruchomościami – www.cwassetmanagement.pl.
Przesyłane informacje nie stanowią informacji handlowej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204), lecz mają jedynie charakter ogólno informacyjny o danej branży. Jeżeli jednak nie życzą sobie Państwo otrzymywać tego typu informacji od Cushman & Wakefield Polska Sp. z o.o., prosimy o informację zwrotną na adres e-mail: poland.marketing@eur.cushwake.com
Źródło: PR