Audyt SEO a pozycjonowanie stron

O tym jak ważne jest pozycjonowanie strony internetowej nikogo nie trzeba przekonywać. Jednak do wykonania audytu SEO namawiać już trzeba, a tak naprawdę bez niego nie można prowadzić pozycjonowania. Dlaczego tak niechętnie korzystamy z audytów? Być może nie każda osoba wie, do czego on służy, ale też jakie korzyści może nam przynieść. Przede wszystkim sam audyt to zbiór wielu czynności analitycznych, które mają znaleźć rozwiązania, jakie z kolei pomogą zoptymalizować i pozycjonować stronę. Nie jest to tylko suchy raport, ale wręcz dokładne badanie techniczne samej strony.

 

Co powinien badać audyt?

Celem wykonania audytu SEO jest zdiagnozowanie istniejących błędów i wyszukanie obszarów ryzyka, a także znalezienie nowych rozwiązań, które jeszcze nie były testowane. Zatem wyróżnić można nawet do 200 czynników, które warto zbadać i opisać, ponieważ mają one wpływ choćby na pozycjonowanie. Oczywiście nie zawsze istnieje potrzeba, aby robi aż tak szczegółowy i rozbudowany audyt. Można sprawdzić też tak zwane kluczowe obszary, których jest zdecydowanie mniej, ale są bardzo ważne.

Zaliczyć do nich można komunikację z Googlebotem, zakładając, że zależy nam na pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google. Priorytetem powinno być sprawdzenie czy witryna w ogóle jest odczytywana w odpowiedni sposób przez roboty Google, a więc czy choćby jest indeksowana poprawnie. Istotne są też informacje zapisane w tytułach i meta dane, które pokazują się w wynikach wyszukiwania. Sama budowa adresów URL również jest ważna – nie chodzi tu tylko o główny adres, ale przede wszystkim podstrony i ich podstrony, a więc całą strukturę katalogów. Tutaj również warto sprawdzić strukturę całej strony, w tym analizę poprawności kodu HTML, ale i choćby linkowanie wewnętrzne. Bardzo ważnym aspektem jest również treść, która została wprowadzona na stronie. Nie może być ona zduplikowana zarówno w ramach serwisu, jak i występować na stronach zewnętrznych w tej samej formie. Dodawana treść musi być unikatowa, ale i opatrzona stosownymi frazami, które posłużą do pozycjonowania, a co ważniejsze spójna z tematyką strony.

Dla użytkownika istotne jest czy strona działa szybko. Wiele osób nie będzie czekać kilkunastu sekund, aż witryna się załaduje. Czy po prostu korzysta ze smartfona lub tabletu i na nich strona musi się wyświetlać w poprawny sposób. Bardzo ważne zarówno dla odbiorców, jak i dla wyszukiwarki Google jest bezpieczeństwo. Na stronach, które nie mają szyfrowanego połączenia nikt nie zostawi swoich danych osobowych, które są potrzebne np. do złożenia zamówienia. Oprócz tego warto też w ramach audytu sprawdzić czy strona nie jest zainfekowana.

 

 


Audyt vs pozycjonowanie – podsumowanie

Dopiero po wykonaniu audytu i wdrożeniu zmian można zacząć skuteczne pozycjonowanie strony internetowej czy to w branży medycznej budowlanej czy w branży SEO pozycjonując agencję na słowa agencja seo katowice. Dla strony, która nie działa poprawnie nie miałoby to sensu, oraz nie osiągnęłoby się zamierzonych celów. Po naprawieniu błędów strona będzie działać lepiej, a do tego wprowadzając zmiany można też wprowadzić je pod kątem pozycjonowania.

Cena pozycjonowania stron www
Pozycjonowanie stron www to proces polegający na optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek...