Google wie który nocleg nam się spodoba? Pozycjonowanie w branży

Przy organizowaniu wyjazdów rekreacyjnych i służbowych chętnie korzystamy z Internetu – przeglądamy bazę noclegową i gastronomiczną, szukamy ciekawych miejsc, możliwości dojazdu itp. Sporym udogodnieniem jest to, że tego typu usługi można wykupić drogą internetową.

                        

Branża turystyczna doskonale zdaje sobie sprawę z tego, iż Internet jest doskonałym narzędziem marketingowym umożliwiającym zwiększenie efektywności sprzedaży. Różne agencje turystyczne, hotele, pensjonaty etc. posiadają swoje własne strony www stanowiące ich nowoczesne wizytówki. Sama witryna to jednak za mało – trzeba jeszcze postarać się o to, aby była widoczna w sieci. Niezbędne jest zatem pozycjonowanie, którego celem jest zapewnienie jej możliwie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie zaszkodzi jeszcze przy tej sposobności przypomnieć, iż optymalizacja stron internetowych jest przeprowadzana pod kątem wyszukiwarki Google, ponieważ to właśnie z niej użytkownicy na całym świecie korzystają najczęściej.

O skuteczności pozycjonowania – jak czytamy na stronie http://www.eactive.pl/pozycjonowanie/ – decyduje wiele czynników. Jednym z tych najistotniejszych jest odpowiedni dobór fraz kluczowych oraz działań, które zapewnią stronie jedną z topowych pozycji w wynikach wyszukiwania. Od tego czy dana fraza została dobrze wypozycjonowana zależy to jaką pozycję osiąga dana strona. Tak więc jeśli użytkownika interesują np. noclegi w Krakowie, wpisuje on w oknie wyszukiwarki „noclegi kraków”. Wyniki wyszukiwania, które ukazują się jego oczom niekoniecznie muszą stanowić najlepszą akurat dla niego ofertę – są one po prostu efektem dobrze wypozycjonowanych słów kluczowych. Tutaj istotna uwaga – liczy się tak naprawdę tylko pierwsza strona z wynikami wyszukiwania. Kolejne są przeglądane przez niewielu internautów. Dlaczego? Wynika to m. in. z lenistwa oraz przekonania, że to, co wyszukiwarka pokazuje w pierwszej kolejności to najlepsze i najstaranniej wyselekcjonowane oferty. Przedstawiciele branży turystycznej powinni mieć na uwadze jeszcze jedną kwestię, która na chwilę obecną mocno wpływa na wyniki wyszukiwania. Mowa w tym momencie o tzw. geolokalizacji. Wyszukiwarka Google uwzględnia IP komputera użytkownika bądź lokalizuje go w oparciu o GPS, jeśli korzysta on z urządzeń mobilnych. Na tej podstawie dobiera wyniki wyszukiwania – oczywiście z uwzględnieniem fraz kluczowych. Im lepiej zostały one wypozycjonowane, tym większa szansa na to, że ten, a nie inny wynik zainteresuje potencjalnego klienta.

grafika: fotolia.pl

Majówkowe wyprawy – co warto zapakować do plecaka?
Majówka sprzyja wyprawom w mniej i bardziej znane miejsca. Chętnie zabieramy na urlop całą rodzinę lub...
Jaki hotel w centrum Krakowa wybrać?
Kraków to miasto, które zachwyca swoją historią i kulturą, przyciągając turystów z całego świata. W sercu...
Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....