15 tysięcy osób poparło już kampanię – Płytka wyobraźnia to kalectwo

Rośnie poparcie kampanii „Płytka wyobraźnia to kalectwo” organizowanej przez Integrację. Jej celem jest przestrzeganie młodych osób przed skutkami lek­ko­myśl­nych sko­ków do wo­dy. Akcję poparło już 15 tysięcy osób na stronie internetowej www.plytkawyobraznia.pl oraz niemal 300 użytkowników portalu społecznościowego Facebook.
 
Statystyki policyjne podają, że tylko w 2009 r. odnotowano 539 wypadków tonięcia. Aż 468 osób nie udało się uratować. Ofiarami byli zarówno ludzie młodzi, jak i dojrzali – w wieku od 15 do 50 lat, a także powyżej 50. roku życia. Najwięcej osób zginęło w niestrzeżonych przez ratowników rzekach, jeziorach, stawach i sadzawkach, a nawet w rowach melioracyjnych. Od wielu lat WOPR, podobnie jak inne, bliźniacze jednostki w całym kraju, prowadzi szkolenia dotyczące zachowania zasad bezpieczeństwa nad wodą.
 
Integracja również od lat prowadzi działania edukacyjne, aby podnieść świadomość niebezpieczeństwa skoków do wody. Grupę docelową kampanii stanowią osoby młode, dlatego też, w promocji akcji, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie narzędzi internetowych, m.in. tak popularnych obecnie portali społecznościowych. Zachęcamy wszystkich do popierania idei, którą promujemy na naszej stronie internetowej. Poprzez zbieranie głosów poparcia, chcemy pozyskać jak największą liczbę jej zwolenników, którzy staną się ambasadorami kampanii,, a w konsekwencji będą również przestrzegać przez nierozważnymi zachowaniami nad wodą mówi Dorota Starzyńska z Integracji, koordynująca całą akcję.
 
Dalszy etap profilaktycznych działań edukacyjnych będzie stanowił wakacyjny konkurs na najbardziej atrakcyjny plakat promujący kampanię. Zwycięski projekt zostanie wykorzystany w kreacji kolejnych edycji akcji. Szczegóły dotyczące konkursu zostaną niebawem zamieszczone na stronie www.plytkawyobraznia.pl. Podczas jego trwania, będzie tam można również zapoznać się z innym nadesłanym pracami.
Ponadto uczestnicy olimpiady DialNet Masters przygotowali banery internetowe promujące hasło kampanii. Na najlepszy baner będzie można głosować na portalu www.plytkawyobraznia.pl od początku lipca. Banery można oglądać na: http://www.dialnetmasters.pl/index.php?article_id=27
 
Więcej informacji: www.plytkawyobraznia.pl
 
***
 
Kampania oparta jest na działaniach promocyjne o zasięgu ogólnopolskim:
·         8 tys. plakatów A3, do dystrybucji w całej Polsce, wysyłka do Straży Miejskiej, WOPR-ów, szkół, urzędów i innych partnerów w całej Polsce,
·         ramki w Metrze Warszawskim w okresie od połowy czerwca  do końca sierpnia,
·         kampania internetowa na portalach odwiedzanych przez młodzież,
·         strona www.plytkawyobraznia.pl – z materiałami do pobrania,
·         pakiet edukacyjny do szkół, scenariusz dla nauczyciela – dostępny na www.plytkawyobraznia.pl
·         ekspozycja billboardów w Polsce, trasy – kierunek Mazury, Bałtyk, czas: lipiec; citylighty – miasta wojewódzkie, głównie w Warmińsko-Mazurskiem oraz Pomorskiem, czas: lipiec.
 
***
 
Każdego roku zwłaszcza w okresie wakacji setki młodych ludzi w wieku 13-25 lat, głównie chłopcy i młodzi mężczyźni, trafiają na wózki inwalidzkie z powodu nierozważnego skoku do wody. Przez lekkomyślność i brawurę dochodzi do życiowych tragedii, nawet do całkowitego porażenia czterech kończyn. Skutki społeczne to wypadnięcie poza nawias dostępnego systemu edukacji, problemy w zdobyciu zawodu, pracy, wymaganie stałej opieki innych osób.
Wzrost liczby wypadków w czasie wakacji wynika m.in. z braku opieki ze strony rodziców i opiekunów. Nieszczęśliwym zdarzeniom sprzyjają zarówno samotne kąpiele, jak i w grupie – zwłaszcza pod wpływem alkoholu. Niebezpieczne są także takie zabawy, jak wrzucanie innych do wody wbrew ich woli. Do tragedii dochodzi często, kiedy osoby odpoczywające nad wodą ignorują znaki informujące o niebezpieczeństwie.
Pragniemy poprzez naszą kampanią społeczną dotrzeć do jak największej liczby młodych, zdrowych, pełnych optymizmu i chęci życia – ludzi, uświadomić im, jak poważne i nieodwracalne konsekwencje może mieć chwila nierozwagi. Jest to tym bardziej przekonujące, że inicjatorem kampanii jest prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji – Piotr Pawłowski, który sam porusza się na wózku w wyniku nieszczęśliwego skoku do wody. Chcemy także docierać do ofiar wypadków. Jest to bardzo ważne, głównie na początku, aby rozbudzić w młodych osobach przekonanie, że to, co się stało jest wielką tragedią, ale nie oznacza końca czyjegoś życia. Ze złamanym kręgosłupem można równie aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym.
 
Organizator:
Integracja
Współorganizator:
Rzecznik Praw Dziecka
Partner strategiczny:
Mondial Assistance
Partnerzy wspierający:
Plus
Biedronka
Partnerzy:
AMS SA, Straż Miejska, Komenda Główna Policji, Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, Polskie Towarzystwo Turystyczno Krajoznawcze, Polskie Koleje Państwowe, Mediadem Communication, Paczka Integracji
Patronat medialny:
Polskie Radio TELE Program
www.niepelnosprawni.pl
 
Wakacje 2010
Czy ośrodki i miasta uzdrowiskowe już szykują się na letni sezon? Czego można się spodziewać?
Internetowe biuro DobreWczasy.pl
Portal turystyczny DobreWczasy.pl prowadzi Biuro Podrózy Onyx Tour. DobreWczasy.pl jest nowoczesnym biurem...